Welke freeride latten kiezen?

• JensvanD
    Tourist
    JensvanD op 3 januari 2019 · 23:07
    Hallo iedereen

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben een zeer sportieve en aggressieve skiër die zich altijd op de piste bevindt. Ik ski momenteel op de Blizzard WRC 182. Op de Gigi-schaal ben ik een 8-9. Eerder 8 maar zwarte pistes lukken technisch meestal ook goed, op sommige schoonheidsfoutjes na. Zoals gezegd heb ik tot nu toe enkel op de piste geskied, maar ik wil nu ook de diepsneeuw gaan verkennen. Geen gekke trips met helikopters naar afgelegen hellingen, maar naast of in de buurt van de piste zodat ik altijd weer een lift omhoog kan nemen. Bij piste georieënteerde race ski's zie ik het bos door de bomen wel, maar nu in onbekend terrein ligt dat toch even anders, kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik ben op zoek naar een all-mountein/freeride ski die goed kan presteren in de diepsneeuw zoals gezegd, maar ook nog op de piste gedeeltelijk. Ik ben al wat rond gaan kijken op sites met live Helpdesks en tot nu toe werden mij aangeraden:
    -Faction Prodigy 2.0
    -Black Crows Camox
    -Black Crows Atris

Ik denk dat de Camox me het meest zal liggen maar heb dus enkel nog maar het topje van de ijsberg van deze categorie ski's verkend volgens mij. Ik weeg 80 kilo en ben 1,95m groot en ben sportief. Mijn grootste vrees is dat mij een ski wordt aangeraden waar ik meteen tegen het plafond zal zitten van de 'poederkunsten' of een die me dan te weinig van het ene of het andere geeft. Ik ben benieuwd naar jullie advies! Volgens mij zal de breedte in de middel rond de 100mm het beste zijn voor wat ik zoek.

Alvast bedankt!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro