Out with the new, in with the old...of was het omgekeerd ;-)

• Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 7 januari 2019 路 23:09
    Een van m'n nieuwjaarsresoluties was de zolder leeghalen en daar heb ik een paar heel oude VHS cassettes teruggevonden.
    Daartussen opnames van Superchannel (Ultrasport). Ik herinner me dat die begonnen met uitzenden in Belgi毛 tegelijk met MTV en dat ik meteen hooked was aan de 'extreme' sports reportages...
    Misschien doe ik er (n)iemand plezier mee...maar ik heb ze ingeladen en op Vimeo gegooid. Ik zal ze in deze post af en toe aanvullen.
    Geniet maar met mate 馃槈
    Hier alvast een edit van al wat ik als puber rond snowboarden had opgenomen (eind jaren 80, begin jaren 90). Zeker de laatste 4 minuten heb ik honderd keer bekeken toen ik jong was...Jeff Brushie...anyone?

• lenaerts_jan
    Advanced
    lenaerts_jan op 8 januari 2019 路 08:38
    Geweldig!, waar is de tijd.
    Zo heb ik vorig jaar ook nog een verzameling VHS cassettes weg gedaan.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 8 januari 2019 路 11:28
    Super vet!!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 januari 2019 路 14:02
    Vet! Oh ja, dat herinner ik me nog...ik heb nog met groot shirt en omgekeerd baseballcapje gesnowboard, ooit, lang geleden. Do the potatoe air! (Is nooit echt gelukt, overigens.. te moeilijk..) Dat Jeff Brushie niet erg bekend is geworden in de snowboard historie ligt volgens mij aan dat elf, twaalfjarige ventje dat plotseling opdook en Terje Haakonson bleek te heten..
    bericht aangepast door Dutchess op 8 jan 2019 14:02 (1% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 8 januari 2019 路 14:18

Prachtige tijd, eind '80 begin '90 .... met skischoenen in je Elfgen bindingen .... foto is m'n eerste moment in Arcs 1800 op een board .... nog voordat ik in een lift sleepte .... je deed maar wat .... leek zo erg op surfen en windsurfen .... op harde piste was het wel even ander verhaal. Jarenlang contra gedraaid.
    Begin '90 had je ook VHS van Kemper board .... met Robert Craig "Evel" Knievel, Jr. Heeft iemand deze toevallig nog?
    Tukker(ik)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 8 januari 2019 路 15:00
    Vet! Oh ja, dat herinner ik me nog...ik heb nog met groot shirt en omgekeerd baseballcapje gesnowboard, ooit, lang geleden. Do the potatoe air! (Is nooit echt gelukt, overigens.. te moeilijk..) Dat Jeff Brushie niet erg bekend is geworden in de snowboard historie ligt volgens mij aan dat elf, twaalfjarige ventje dat plotseling opdook en Terje Haakonson bleek te heten..Dutchess op 8 jan 2019 14:02

...de veel te grote Oxbow truien niet te vergeten 馃槈
    En ja Terje heeft het voor veel aanstormende talenten verbrod, haha, zag onlangs nog een mooie docu over zijn begindagen toen hij samen met (R.I.P.) Craig Kelly voor het eerst naar Alaska ging, onvergetelijk.

Prachtige tijd, eind '80 begin '90 .... met skischoenen in je Elfgen bindingen .... foto is m'n eerste moment in Arcs 1800 op een board .... nog voordat ik in een lift sleepte .... je deed maar wat .... leek zo erg op surfen en windsurfen .... op harde piste was het wel even ander verhaal. Jarenlang contra gedraaid.
    Begin '90 had je ook VHS van Kemper board .... met Robert Craig "Evel" Knievel, Jr. Heeft iemand deze toevallig nog?Tukker op 8 jan 2019 14:18

Ja mooie tijden...alleen lastig dat niemand toen echt goed wist hoe je een anker of sleeplift moest nemen...tegen mij zeiden ze "Gewoon onder de arm vastklemmen..."aangezien er geen tot weinig anderen op de berg waren die het goede voorbeeld gaven heb ik mezelf lang op armkracht naar boven laten trekken, beide skischoenen in de Elfgenbindingen...vermoeiend was het wel dat snowboarden 馃槈
    Die VHS van Kemper heb ik helaas niet maar wel nog een opname van Blizzard of Aahhhs (met de onvergetelijke Glen Plake). Heb ik reeds ingeladen maar moet nog even omgezet worden...dat zal voor morgen zijn.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 8 januari 2019 路 15:03
    Super, ik kijk uit naar morgen!
    Tukker(ik)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 9 januari 2019 路 13:56
    Zoals beloofd wat stukjes uit Blizzard of Aahhh's. Deze keer dus ski毛n op extreem dunne latten. Die gasten waren mijn helden.
    De hanenkam van Glen Plake snijdt door elk stukje poeder!!!
    En let vooral op die heel onopvallende GoPro 馃槈

Kan ik iemand plezier doen met de Maui Classic (windsurf) wave finale van 1990 (of 91)?
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 9 januari 2019 路 15:52
    Heel gaaf om te zien deze beelden !!! Ik ben een groot fan van het "oude snowboarden" en dit is geweldig.
    Als je dit leuk vind is het misschien leuk om eens in Stuben te kijken 6 April, dan is daar de LongBoardClassic een wedstrijd en feest geheel in deze stijl georganiseerd.
    Oud gedienden zoals onderandere Jeff Brushie komen daar ook naar toe.
    www.boerteun.com
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 9 januari 2019 路 17:02
    Heel gaaf om te zien deze beelden !!! Ik ben een groot fan van het "oude snowboarden" en dit is geweldig.
    Als je dit leuk vind is het misschien leuk om eens in Stuben te kijken 6 April, dan is daar de LongBoardClassic een wedstrijd en feest geheel in deze stijl georganiseerd.
    Oud gedienden zoals onderandere Jeff Brushie komen daar ook naar toe.
    Bobdeboarder op 9 jan 2019 15:52

Ja de LongBoardClassic...heerlijk event, paar keer naartoe geweest. Een keertje tiende geworden met de RadAirTanker (in m'n jonge dagen) 馃槂
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 27 januari 2019 路 20:47
    Voor wie het Frans machtig is en houdt van wat flauwe boarders vs ski毛rs humor is deze van Rancho een mooie geschiedenisles met een knipoog (ook wel vrij chauvinistisch natuurlijk). De rest van z'n webshow heeft ook wel leuke afleveringen trouwens.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro