Frex op 10 januari 2019 · 19:20
Goedenavond allemaal,
Ik heb een vraag betreffende mijn skibindingen, eerst wat informatie. Deze zijn op mijn ski's gemonteerd voor een 29 maat schoen, zelf ski ik met 27 maat schoen. Volgens de skishop is er geen lengteflexibiliteit (zo noemde hij het?), omdat de bindingen net te ver uit elkaar zijn geplaatst en dus op het randje van de afstel mogelijkheden zitten, waardoor de DIN waarde niet op 7 maar op 9 moet om de juiste uitbreek waarden te krijgen bij hun test.
De shop heeft me laten weten dat de bindingen niet veilig zijn, dus ze adviseren om ze opnieuw te boren. Ik ga één week skiën in Frankrijk, wordt een vrij rustige vakantie (skien met de vriendin), en daarna laat ik sowieso tourbindingen op mijn ski's zetten voor een andere trip.
De meneer van de shop kon mij niet heel duidelijk uitleggen wat nou precies de reden is dat dit mis gaat en wat de nadelen kunnen zijn.
Mijn vraag is nu: wat is het nadeel van het gebrek aan 'lengteflexibiliteit' en hoe groot is dit nadeel? Voor de duidelijkheid; ik ben niet van plan onveilig te skiën en zou de tourbindingen er ook nu al op kunnen zetten, ook al gebruik ik ze dan puur voor alpine doeleinden.
Wijze en relevante tekst.