Switchen van snowboarden naar skien: materiaal

• janax
    Beginner
    janax op 11 januari 2019 · 04:27
    Hallo,

Ik heb een vraagje in verband met materiaal keuze om te skien.
    Ben al jarenlang een snowboarder maar zou af en toe eens willen skien, en misschien in de toekomst een full time switch naar skien te overwegen. Echter, mijn materiaal kennis van skis is zeer beperkt. Ik zou jullie dus om raad willen vragen welk materiaal ik best zou aankopen, eventueel 2e hands.

Ik snowboard al meer dan 10 jaar, en de laatste jaren veel offpiste. Heb ook al eens enkele dagen geskied zonder les en dat lukte tamelijk goed.
    Welk materiaal zouden jullie aanraden? De eerste jaren zou ik maar enkel dagen per jaar op de latten staan en nog steeds snowboarden. Offpiste skien zou nog niet voor meteen zijn, maar als ik nieuw materiaal koop, zou ik wel graag wat future proof hebben. Geen super dikke latten dus, maar misschien iets all-mountain dat ik toch even poeder kan proeven als de techniek het toelaat.

Alle tips zijn welkom! Ik weet wel dat ik veel op het internet kan vinden maar op dit forum is ook genoeg kennis verzameld 😉

Alvast bedankt,
    Jan.

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 11 januari 2019 · 07:19
    Goede schoenen laten fitten
    2e hands diverse ski's proberen een als t niet bevalt verkopen. Of toch even huren en zo verschillende ski's proberen
  • BasV
    Beginner
    BasV op 11 januari 2019 · 16:55
    Kijk ook eens voor ski's bij de Decathlon. Mijn vriendin heeft een setje ski's daar vandaan en is erg tevreden. Prima prijs kwaliteit verhouding. Zeker voor beginners/licht gevorderden.

Op schoenen zou ik inderdaad niet besparen. Die moeten gewoon goed zitten. 2e hands kan zeker, maar ga dan even langs een goede bootfitter.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 januari 2019 · 18:29
    Schoenen in een goede winkel aanschaffen en niet op beknibbelen. Kijk voor ski's ook eens naar vorige modeljaren. Vaak wel wat leuks te vinden voor nette prijzen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro