(particuliere) Verhuur advertenties toegestaan?

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 13 januari 2019 · 19:32
    De laatste tijd zie ik meerdere verhuuradvertenties op WePowder staan. Is dat toegestaan? Ik verhuur namelijk ook wat van mijn spullen (doe dit niet professioneel) en kan dit ook wel plaatsen. Maar doe 't niet ivm dat dit meestal niet wordt gewaardeerd op fora. is er een afspraak of mening over?

• ieism
    Tourist
    ieism op 13 januari 2019 · 21:29
    Goeie vraag.
    splitfest.nl
  • Ottoski
    Ottoski op 14 januari 2019 · 01:31
    @ kjiratsiekoedel
    Er zijn geen forumregels gepubliceerd waarin dit wordt verboden en eerdere advertenties zijn niet verwijderd. Lijkt me vanuit WePowder ook niet bezwaarlijk, maar dat is aan hen om te communiceren als er bezwaren zijn.

In Nederland zijn er geen wettelijke eisen gesteld aan de verhuur van ski/snowboardmateriaal en de verhuur van de benodigde veiligheidsproducten. Wel zijn verhuurders voor een deel verantwoordelijk voor de veiligheid van de verhuurde producten. Het is te adviseren enkel producten te verhuren die beschikken over een keurmerk (doorgaans CE keurmerk). Daarnaast dienen de verhuurde materialen goed onderhouden te zijn en te worden gecontroleerd op defecten. Denk ook aan een eventuele gebruikstermijn van een product die is aangegeven door de fabrikant en houdt productrecalls in de gaten. Bij verhuur van ski's moet je deze niet als verhuurder zelf gaan afstellen. Beter gaat de huurder langs een skishop die werkt volgens de geldende iso-normen om de ski te laten instellen.

Het verhuren van producten die kennelijk niet aan de huidige veiligheidsstandaard voldoen (zoals een oude 1-antenne LVS, een zeer korte sonde, een plastic schep) is bezwaarlijk, tenzij erbij wordt aangegeven dat dit materiaal niet meer voldoet als veiligheidsuitrusting en enkel als oefenmateriaal kan worden gebruikt.

Bij de verhuur/huur van airbags dien je in het bijzonder op te passen. Is de airbag goed onderhouden/opgeslagen? Is de goede werking jaarlijks en idealiter bij de start van het winterseizoen getest? Een oude airbag verhuren zonder deze adequaat te onderhouden en controleren is m.i. not done.

Als verhuurder zou ik bij verhuur van bepaalde producten nog even nagaan of mogelijke aansprakelijkheid wel is gedekt door een aansprakelijkheidsverzekering particulier (indien je die hebt).

Als laatste verdient het aanbeveling bij het verhuren van materiaal en in het bijzonder de LVS ook de apparaatspecifieke werking en functies goed uit te leggen aan de huurder.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 14 januari 2019 · 11:13
    Voor mij hoeft het niet, heb je andere sites voor
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 januari 2019 · 11:31
    +1
    splitfest.nl
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 14 januari 2019 · 11:35
    Voor mij hoeft het niet, heb je andere sites voorrobbert op 14 jan 2019 11:13
    +1
    knowledge is powder
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 14 januari 2019 · 12:52
    Heb van de week een verhuuradvertentie er op gezet. Verwacht niet dat commerciële partijen hier grootschalig gebruik van gaan maken. Zie het ook als mogelijkheid om andere wintersporters op de mogelijkheid te attenderen. Wellicht een aparte sectie in de marktplaats maken?

En als het niet gewenst is, haal ik 'm er zo weer af😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro