Lawine Valmorel en Savoie

• FlorisAanstoot
    Advanced
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 14 januari 2019 · 22:03 Let the riding do the talking and you've said enough
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 15 januari 2019 · 07:33
    Triest! Lijkt verdacht veel op een slachtoffer van het "restrisico". Ter plekke lws 3 en helling < 30 graden.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 15 januari 2019 · 08:35
    Heel erg tragisch en vreselijk voor de zoon. Ik wens hem en de nabestaanden alle sterkte toe bij de verwerking van dit verlies.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 januari 2019 · 08:52
    Erg triest nieuws! Innige deelneming met de nabestaanden.

@evr66: PM ivm triebschnee
    knowledge is powder
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 15 januari 2019 · 09:04
    Tnx 3zel, gelezen, je hebt absoluut een punt!
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 15 januari 2019 · 09:14
    Het lawinebericht voor de regio wees ook op een oude zwakke laag die tot diep het sneeuwdek weg kon laten glijden (70~80cm) icm nieuwe sneeuwval en stijgende temperaturen. Ook de harde wind en dus triebschnee zal het gevaar hebben doen stijgen. Moeilijke omstandigheden hoor...

Hoe dan ook triest en veel sterkte voor de nabestaanden.
  • markindealpen
    Advanced
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 15 januari 2019 · 16:14
    Mijn inziens raar commentaar van de politiefunctionaris door het ontbreken van de airbag aan te halen. Door die tweede lawine (wat volgens mij niet veel voorkomt, correct me if I'm wrong) had deze sowieso geen functie meer gehad... Hoogstens dat je wat hogerop komt te liggen bij de eerste lawine, maar dat maakt voor de twee niet meer uit. Damn, het zat de beste man ook niet mee dat er nóg een lawine achteraan kwam.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 15 januari 2019 · 16:20
    Verhaal rammelt nogal. Vraag me af hoe correct de uitspraken van de locals zijn weergegeven. Kijk alleen maar naar het feit dat ze LWS4 aanhalen terwijl er volgens het kaartje in hetzelfde artikel echt sprake was van 3 in het gebied van het ongeval.

Secundaire lawine terwijl je op redding wacht is inderdaad echt Murphy to the max.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro