Het is december 2017. Onverwacht staan Bart en ik opeens oog in oog met een groep van 5 Powfinder rijders. Bart die zomer 2017 de gok had genomen en een Powfinder had gepre-orderd weet niet wat hij ziet. 'Gaan jullie zo ook nog even met ons rijden?' vragen ze.....
Er volgt een dag die ik niet snel vergeten zal. Noem het simpel geluk. Heerlijke sneeuw, een super leuke groep mensen en als toetje wat fantastische tree runs waarvan ik de locatie tot op heden nog steeds niet mag onthullen. Magisch. De mannen waren stoked van de sneeuw, maar ook vanwege de mooie bamboe boards waar ze op rijden. Unieke momenten op unieke boards.
Of het egoïsme was of niet, op mijn vraag of ik één van die zogenaamd waanzinnige boards kon testen volgt al snel 'Deze Signature 157 is te breed voor je voeten, dat heeft geen zin'. Als dooddoener wordt me verteld dat er volgend seizoen een kleinere versie beschikbaar komt. Ja lekker, laat maar. De conclusie is snel gemaakt. Ik was nieuwsgierig, maar ben ook reuze happy met mijn Burton Family Tree. Misschien is dat hele Powfinder gebeuren ook gewoon teveel een mannen ding. Ik voelde na die magische dag helemaal geen behoefte om een Powfinder aan te schaffen.
Gelukkig dacht Bart daar anders over. Hij had al eens de gok genomen door blind een Morris Signature 157 aan te schaffen en deed nu hetzelfde voor mij. Toen de Powfinder 149 als pre order beschikbaar kwam aarzelde hij geen moment. Hij bestelde een van de Limited boards. Als een kado.
December 2018 stond er een man aan de deur met een grote doos. Toen ik de doos opende stond ik oog in oog met de Limited 149. Liefde op het eerste gezicht. Wat een schoonheid. Ik vond het board er online al goed uit zien, maar in het echt is het board nog een stuk mooier. Normaal heb ik geen boards in de woonkamer staan, maar mijn nieuwe 149 werd al die weken gedoogd tot we eindelijk op weg mochten. Bestemming: Arlberg area.
Ik kan er boeken over vol schrijven, maar in het kort: LESS is more…
Of in oud Hollandsch: licht, eenvoudig en toch energiek te rijden, zacht als boter en met als resultaat een oneindige glimlach. Dit board is by far het beste board wat ik ooit heb gehad. Er zit een krachtige energieke flex in, het is snel, draait op een vierkant meter en ik heb veel meer controle dan ooit tevoren.
Ja, ik hoor je al denken... 'leuk voor in de poeder, maar op de piste?' Daar was ik nog wel het meest verbaasd over. Op de piste heb je volledige controle. Het board heeft geen moeite met buckels, heeft bizar goede grip op ijzige pistes en je kunt er mee carven. Of beter gezegd: je moet er mee carven. Het is zo bizar lekker om de G-krachten te voelen als je een new skool carve op de piste snijdt. Diepgaan, handje op de sneeuw en snijden maar. Zelfs het kleine boarder cross parcours aan het einde van de piste was opeens een paradijs. Last but not least zijn er de looks. Die vind ik belangrijk. Over smaak kun je twisten, maar met deze Limited 149 heb ik geen dating app meer nodig afgemeten aan al de aandacht die ik kreeg van mede poederrijders of wie dan ook bij de lift ;).
Het was meer dan liefde op het eerste gezicht. Mijn verhouding met mijn 149 diepte zich steeds verder uit na nog een lijn en nog een lijn door verse sneeuw. Na twee weken in de sneeuw weet ik het zeker. Deze liefde blijft. Ik kan niet wachten om weer naar de bergen te gaan. Nu maar hopen dat ze bij Powfinder niet opeens na x aantal jaar de 149 uit de collectie halen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: ik ben heel erg blij met dit board en raad het iedereen die wat lichter is (dames zoals ik, maar ook lichte meisjes en jongens) om een Powfinder 149 aan te schaffen.
Ja ja zul je denken in een wereld vol met fake nieuws en betaalde beoordelingen. Maar nee, ik krijg niet betaald voor deze kleine review van mijn kant en Bart heeft gewoon de volle mep betaald voor mijn 149. Ik wil je gewoon vertellen over mijn 'geen-woorden-voor' ervaringen in de sneeuw. Voel je vrij om me te contacten voor je vragen, mijn advies etc... Ik help je graag verder. Maar natuurlijk kun je ook je vraag hieronder stellen.
Let it snow, Marieke
Marieke de Leede No Mountain 2 High 06-44442754