Nieuwe offpiste skis

• Gilless
    Gilless op 4 februari 2019 · 10:56
    Goedemorgen allen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar toch al een redelijke tijd een stille volger.

Ik ben met mijzelf al een tijdje aan het stoeien voor een nieuwe (offpiste)ski voor na de zomer. Wellicht kunnen jullie mij daarmee helpen.

De verse poeder heeft toch van mij gewonnen in het prachtige Oostenrijk. Momenteel ski ik ongeveer 10 dagen in het jaar in Oostenrijk.
    De dagen in Snowworld en winterberg daar gelaten .

Ik ski met vrij nieuwe skis (vorig jaar gekocht ) Fischer PRO MNT 77, een (allmountain) ski voor op de piste.
    Helaas wil ik geen 2 skis in mijn bezit hebben, daar is helaas geen plek voor. Nu wil ik een combinatie ski waar ik goed uit de verf kom op de piste, maar toch ook (gemakkelijk) mee kan skiën tussen de bomen.

De huidige verdeling is ong. 6 dagen piste / 4 dagen off piste. Dit is uiteraard variabel.
    De dagen op de piste vind ik het ook leuk om af en toe de piste af te springen en de poeder in te gaan.
    Toerskiën ben ik niet van plan, dus wordt voornamelijk direct vanuit de lift de poeder in.

Ikzelf ben een agressieve skiër die graag snelheid maakt, maar sommige dagen doe ik het ook rustig aan om samen met mijn vriendin te kunnen skiën.

Vorige week kwam ik een Volkl M5 mantra 96mm tegen. (de nieuwe mantra!) Gaaf design, wat smaller onder de voet, maar toch goed voor in de poeder als op de piste volgens de beschrijving.

Wat vinden jullie ? ik ben wel echt fan van Volkl skis, m’n voorkeur gaat ook echt uit naar Volkl 😉

groeten
  • Snowbert
    Tourist
    Snowbert op 4 februari 2019 · 19:32
    Ik ski zelf op de Rossignol Sky 7, ben hier erg tevreden over. Zijn erg speels. Maar meer voor buiten de piste.
    Deze zijn nu in de aanbieding: Salomon QST99 met Griffoen 13 bindingen voor 375 euro.
    Schijnen ook diverse en fijne ski's te zijn. Staat een review op wintersporters.nl
    Ligt er een beetje aan hoe hard je "knalt" denk ik. Succes met de keuze.
    bericht aangepast door Snowbert op 4 feb 2019 19:33
  • Jens073
    Jens073 op 5 februari 2019 · 13:22
    Heb zelf de mantra's gehad. Top ski, komt op de piste beter tot zijn recht dan ernaast (>20cm poeder). Ben erna, wens voor 1 ski quiver, overgestapt op de Scott Punisher. Die presteert op en naast de piste top. Je kunt er op de piste hard mee chargen zonder top flutter, naast de piste is de ski handelbaar / breed genoeg om treeruns te doen en geeft genoeg float voor <50 cm poeder. Zijn nu in de aanbieding https://www.sport-bittl.com/en/scott-punisher-110-16-17::83448.html....

Heb een paar maanden geleden toch nog de Rossignol Soul 7 gekocht, voornamelijk vanwege de reviews. Nu twee weekenden meegenomen naar de Alpen maar presteert op de piste matig. Is, naar mijn mening, voornamelijk een fun ski voor naast de piste. Wel leuk om erbij te hebben 😉.

Succes met de keuze.
  • HP
    HP op 8 februari 2019 · 11:59
    Eventhough I prefer the older versions (M3 is my favorite) of the Mantra, the M5 version is a very good ski, more agile...

Kore 93, Stormrider 95, Camox, Enforcer 100 are also good candidates.

You can have a look on Gearscore.nl to get reviews from european tests translated in Dutch.

HP
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 8 februari 2019 · 18:07
    Heb zelf de mantra's gehad. Top ski, komt op de piste beter tot zijn recht dan ernaast (>20cm poeder). Ben erna, wens voor 1 ski quiver, overgestapt op de Scott Punisher. Die presteert op en naast de piste top. Je kunt er op de piste hard mee chargen zonder top flutter, naast de piste is de ski handelbaar / breed genoeg om treeruns te doen en geeft genoeg float voor <50 cm poeder. Zijn nu in de aanbieding https://www.sport-bittl.com/en/scott-punisher-110-16-17::83448.html....

Jens073 op 5 feb 2019 13:22

een 110 onder de voet voor op de piste? lijkt me niet zo lekker voor de knietjes en van de grip op ijs maar te zwijgen.

een iets bredere all mountain van rond de 90 onder de voet kan je echt alle kanten mee op. behalve als t echt heel diep is. maar t blijft een compromis.
    denk bijv. aan Stockli Stormrider 88 of de Blizzard Brahma. Mantra heb ik ook erg goeie dingen over gehoord.

heb je al eens met je skis off piste geskied? mss doen ze het prima in een lekker laagje pow naast de piste.
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 8 februari 2019 · 20:24
    Waar vind ik de aanbieding van de QSTs?
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 8 februari 2019 · 20:26
    Sorry, laat maar, gevonden
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 februari 2019 · 23:49
    Volgens mij is TS weer in een stille volger getransformeerd.
    When life gets too complicated.... SKI
  • Gilless
    Gilless op 10 februari 2019 · 19:46
    Bedankt voor alle info! Ik zal van de zomer mn keuze gaan maken. Ben toch wel van plan om een extra ski aan te schaffen puur voor naast de piste. Ik hou jullie wel op de hoogte!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro