KRovers op 9 februari 2019 · 13:43
Kijk vooraf ook alvast naar de producten die je nodig denkt te hebben, de maten die ongeveer bij je passen en het assortiment van de zaak.
Goed advies is natuurlijk belangrijk, maar als je heel goed advies krijgt en de juiste producten zijn niet op voorraad dan kan dit een teleurstellend gebeuren worden. Of je gaat misschien naar huis met iets dat toch niet helemaal past.
Zonder keuze heb je weinig aan advies. En ik moet de eerste verkoper nog tegen komen die je echt goed helpt met spullen van de concurrent...
Mijn vriendin was op zoek naar een rugzak en dan is het natuurlijk van belang dat je rekening houdt met je ruglengte, zij is vrij klein.
MK Skiservice wilde ik eerst proberen, maar die hadden helaas maar 1 rugzak in haar ruglengte en daarvan was de inhoud te groot voor haar.
Uiteindelijk zijn we bij Zwerfkei terecht gekomen omdat ze daar een zeer uitgebreide keuze van rugzakken hadden.
En de inkoper van Bever heeft bedacht dat de Nederlander vooral erg gemiddeld is. Zij zijn vergeten om afwijkende maten in hun assortiment op te nemen. Skirugzakken in korte ruglengte of buitensportbroeken in lange beenlengte zul je daar niet vinden. We waren eerst naar Bever Women op de Overtoom gegaan, maar daar was zelfs helemaal niets in een korte ruglengte te vinden.. Vreemd..
Je zou wel kunnen overwegen om eerst te gaan huren in de gebieden waar je de eerste stappen wilt gaan zetten. Daar is tenminste heel veel kennis in de winkels aanwezig en kun je tussendoor nog iets aanpassen als dat nodig is. Ik heb mijn eerste toer- / freerideset in Zermatt gekocht op advies van de winkel. En toen bleek mijn gids precies dezelfde spullen te hebben...
Avalensemble!