Tripreport: roadtrippen door Oostenrijk zonder poederalert

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 26 februari 2019 · 20:49
    @Robbert, lekker de split aan het testen zie ik. Mooi! Ik heb ‘m vandaag ook getest in mixed snow. Van bruchharsch tot slush en van oude poeder tot Triebschnee. Prima doorstaan. Ritje door de poederbossen als afsluiter was heerlijk.
    May the powder be with you.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 26 februari 2019 · 21:09
    Begrijp ik het dus goed dat jullie in de eerste twee gebieden alles met lift hadden gedaan?
    Of hadden julie toen “gebootpacked”, om die overspoorde hellingen te bereiken?
    Je schrijft immers dat alles naast de piste verspoord was, dus dacht ik in eerste instantie dat jullie de vellen onder hadden gedaan, maar later lees ik dat jullie dat pas in het laatste gebeid deden.

Alvast bedankt voor opheldering, ik probeer me (langzaam) een beeld te vormen van de off-piste mogelijkheden in de Alpen, en kijk dus zeker uit naar het boek!

bericht aangepast door Slim op 26 feb 2019 21:45 (4% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 26 februari 2019 · 21:17
    “Bomen mooi dicht op elkaar” en “zo dicht bos dat geen lawine mogelijk is”.

Heeft 1 van de tochtgenoten een foto’tje van wat ik me daar bij moet voorstellen? Ik vermoed nl. dat wat de een “ te dicht bos” vindt, de ander “lekker slalommen” noemt 😉

Hier een bos wat ik zelf prima vind:

bericht aangepast door Slim op 26 feb 2019 21:18
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 26 februari 2019 · 23:13
    Alvast bedankt voor opheldering, ik probeer me (langzaam) een beeld te vormen van de off-piste mogelijkheden in de Alpen, en kijk dus zeker uit naar het boek!
    Slim op 26 feb 2019 21:09

Tijdens die dagen heb ik met buddy @tuurkillaars ook daar in de buurt rondgespeeld na jarenlang als een spons wepowder te hebben geabsorbeerd. In die jaren heb ik 2 bootpackjes meegemaakt. Verder alles op vellen of per lift. Meer waar(hoogtemeters) voor je geld.

Wat ik al jaren hoor, al lang zie en sinds een paar jaar heb leren doen: PIEK!
    Poeder Is Een Keuze. Mijn tip: kijk voorbij kleine details en zoek de gemaakte keuzes. Of zoals een goede gids bij het SSC me leerde: "Als je de goede vraag stelt, heb je hem half beantwoord". Wat voor omstandigheden zoek je? PIEK 😉
    (en p.s. Dat bos van je ziet er lekker uit ja 👍)
    bericht aangepast door EmileHendrix op 26 feb 2019 23:13 (1% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • kanski
    Elite
    kanski op 1 maart 2019 · 19:18
    Uhhh... welke leeftijd heeft ie het hier over?
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro