Test Shift binding

• Flant
    Advanced
    Flant op 17 februari 2019 路 12:47
    Dat leek me wel wat. Het testen van een setje lichte ski's met de Shift binding erop. Voor een poederweekend half januari in Stubaital mocht ik ze proberen op de Atomic Backland 107 via MK skiservice. Ski voelen licht aan. En na uitleg van Menno blijkt het ombouwen van tour naar ski erg simpel. Nu was al meteen duidelijk dat ik er dit weekend alleen mee zou ski毛n. Er zaten namelijk geen vellen bij. Ik was wel heel benieuwd of het solide zou aanvoelen.

Op een zonovergoten 18 januari zijn we met een groep van 6, plus berggids op Stubaital gletscher. De dagen ervoor heeft het hard gesneeuwd, en hard gewaaid. De omstandigheden zijn minder geweldig dan gehoopt..De sneeuw is behoorlijk hard, en het is flink werken. De Atomic backlands doen hier ook niet wat ik er van gehoopt had. In de poeder gaan ze wel oke. Op hardere sneeuw, pistes of wat verspoord terrein klapperen ze alle kanten op.

De Shift doet het verder prima. Ik heb geen voortijdig release gehad. Binding doet gewoon wat het moet doen. De stevige klik van een alpine binding of bijv de salomon Guardian heb je niet.

Omdat Atomic en ik aan het einde van de dag nog steeds geen vrienden waren, heb ik de set weer in de auto gelegd. De andere dagen heb ik mij Opus van Line gebruikt.Maar dat lag niet aan de Shift binding. Ik heb ze niet als tourbinding kunnen gebruiken. Maar ik zie er wel de meerwaarde in boven de Guardians die ik nu op mijn ski's heb zitten. Ski毛n prima, en scheelt een hoop gewicht.

Dank aan Wepowder en MK voor het mogen proberen 馃槂

bericht aangepast door Flant op 17 feb 2019 12:53 (3% bewerkt)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 18 februari 2019 路 12:15
    Jij kan er niks aan doen, maar op deze manier vind ik het weinig toegevoegde waarde hebben als je geen eens de mogelijkheid hebt om het 'uphill' gedeelte te testen.
    When life gets too complicated.... SKI
  • ErikDutch
    Tourist
    ErikDutch op 18 februari 2019 路 17:13
    Ik gebruik zelf de shift binding en adviseer om iets van een priemetje mee te nemen.
    Omdat je tijdens het ski毛n niet met de pinnen in de binding zit, krijg je ijsvorming in de pingaten van je schoenen, waardoor je tijdens het switchen naar touren de pinnen moeilijker in je schoenen krijgt
  • Pascalski
    Advanced
    Pascalski op 18 februari 2019 路 19:59
    Plus 1 voor meenemen pinnetje, scheelt een hoop gehannes als t koud is!
    Enjoy life with a smile on your face!!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 februari 2019 路 20:16
    Ik zou niet met een metalen priem die pingaten schoonmaken, eerder met iets van plastic, om extra slijtage te voorkomen.

Zitten er geen gleufjes in de pinnen van de Shift die met wat heen en weer bewegen van schoen en binding het ijs uit de pingaten krabben, zoals Dynafit heeft?
  • Slim
    Beginner
    Slim op 27 februari 2019 路 14:09
    Heb ook eens de tip gehoord om het pinnetje van de gesp van een Voile strap te gebruiken
    bericht aangepast door Slim op 27 feb 2019 14:09 (10% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro