Daymaker Touring

• Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 19 februari 2019 · 04:11
    Hey Wepowder,

Heeft iemand ervaring met deze setup?
    https://www.daymakertouring.com/

Ben benieuwd of iemand van jullie dit herkend en misschien gebruikt.
    Zeer interessant voor de wat meer extreme freeriding, waarbij tech bindings misschien niet meer voldoen.

Thanks!
    Freeride = Life
  • sanno
    Advanced
    sanno op 19 februari 2019 · 08:00
    geen ervaring mee, maar ik zie het niet direct als een verbetering tov de BCA Alpine Trekker.
    Je staat zo mogelijk nog hoger op je ski.
    Het kantel systeem doet me denken aan Naxo en daarna nog een andere die ook een soort mee bewegend dingetje in hun toerbinding hadden wat zou zorgen voor een meer natuurlijke loop, hoewel de sta hoogte dat gevoel waarschijnlijk te niet doet.

Mogelijk is het wat lichter dan de Alpine Trekker. lk kan mij herinneren dat Glen Plake ooit aangaf zelf iets gemaakt te hebben wat lichter was en als je de constructie ziet kan het ook best licht zijn.

Maar 360USD voor een setje? Lijkt me wel erg veel geld en zijn er andere alternatieven die veel goedkoper en/of beter zijn.

Iedereen die Alpine Trekkers gebruikt heeft zal zeggen dat het beter is dan met je ski's over je schouder door de poeder naar boven waden, maar eerder maakt het je blij voor een uur dan een dag. Dus misschien moeten ze de naam aanpassen.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 20 februari 2019 · 03:16
    Thanks @Sanno! Ik zal dat BCA eens even opzoeken, had daar nog niet van gehoord.
    Freeride = Life
  • Sparoth
    Beginner
    Sparoth op 20 februari 2019 · 07:23
    Ik heb nog een BCA trekker liggen. Ga ik niet meer gebruiken, mocht je interesse hebben wil ik ze wel voor een klein prijsje opsturen.

Ik heb er 1 iets langere tour op gemaakt, verder paar keer wat hele korte stukjes, voor korte stukjes is nog best OK. Zo lang het niet te stijl is inderdaad beter dan met je ski's over je schouder, maar zeker niet voor te lang! Als je het vertrouwen van een alpiene binding wilt, is een frame binding dan niet de oplossing? Ze zijn stiekem namelijk ook nog vrij groot voor in je rugzak.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 23 februari 2019 · 18:00
    Ja, voor hetzelfde geld koop je een frame binding. En als er wat meer geld bij mag, de Shift binding.
    Als je de prijs van een alpiene binding meetelt dan wordt het kostenplaatje al helemaal negatief voor die Daymakers.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro