Ik heb zelf geen Norwegian+ski ervaring, maar als ik even goed doorlees kom ik tot het volgende:
- Jij hebt 2 normale stukken 'baggage allowance'. (Flex- of low fare-ticket + bijgekocht).
- Norwegian zegt ''You can have 2 bags with a combined weight of 20kilos, this can only contain relevant skiing or snowboarding equipment (that means sports clothes need to go in your regular checked baggage)''.
Oftewel:
Jouw tas A moet minder dan 20 kg zijn en jouw tas B + skitas C zijn samen niet meer dan 20 kg.
Dan stop je 'relevant skiing equipment' (ski/board/schoenen/stokken/misschien helm?) in je skitas C en je broek/jas/rest in tas B. Sommige mensen zweren er bij hun schoenen los mee te nemen, maar die van mij hebben bij een vlucht met de concurent naar Noorwegen ook een bagagelabel gekregen en dan vertrouw ik het wel.
In de praktijk loopt het wel los als je in plaats van tas B en C alles in 1 skitas C frot (vind ik zelf fijn omdat ik met de trein naar het vliegveld ga), maar om gezeur te voorkomen kan je ook een tas B met (''Each bag must not be heavier than 32 kg or lighter than 2 kg'' -
https://www.norwegian.com/nl/travel-info/baggage/checked-baggage/...) dus minstens 2 kg aan kleding/stroopwafels meenemen.
Klinkt als wat scheve communicatie, maar volgens mij ben je er al, als je minder dan 40 kg aan kleding/gear/stroopwafels mee wilt nemen en 2 stuks ''allowance'' hebt. Ben benieuwd waar je op vliegt en hoe 't afloopt.
bericht aangepast door EmileHendrix op 4 mrt 2019 09:42 (2% bewerkt)