Poeder in het zuiden, na het weekend PA#16 voor noord

Poeder in het zuiden, na het weekend PA#16 voor noord

Vandaag is een poederdag in Ticino en komend weekend ben je het beste af aan de zuidkant van de Alpen. Het is zaterdag en een groot deel van de zondag mild en bewolkt aan de noordkant van de Alpen met een hoge sneeuwgrens. Het zuiden heeft donderdag wat sneeuw gehad en komend weekend heb je daar de meeste kans op zon. De beste condities komend weekend in:

Kies voor gebieden met voldoende noordhellingen (het is al weer maart) en je hebt een prima weekend. Wat tips? Goed, een paar dan… Airolo, Corvatsch en Diavolezza.

Zondag volgt koude lucht

Het weekend start mild en pas in de loop van de zondag volgt er koude lucht. Volgens de laatste berekeningen om de zondag nog sneeuw tot dieper in de dalen te geven aan de noordkant van de Alpen. Pas maandag daalt de sneeuwgrens voldoende en als het dinsdag opklaart wordt het een poederdag in het noordwesten. De beste sneeuw dan toch boven de boomgrens omdat een deel van de neerslag in eerste instantie gedurende het weekend als regen valt onder de 1400 tot 2000 meter.

maandag en dinsdag:

Nieuwe storm vanaf dinsdag/woensdag

Na dinsdag is de koek nog lang niet op. Er zitten nog veel meer stormen in het vat en de poederalerts #17 en #18 komen er aan. Na een droge februari maand doet maart goed zijn best om het neerslagtekort te compenseren. En dat is goed nieuws voor het NK Freeride.

NK Freeride in Kappl 16-22 maart

Van 16 tot 22 maart vind in Kappl het NK freeride plaats. Het is onderdeel van het PFF (Poederbaas Freeride Festival). Een week lang in het teken van freeride en off-piste. Verschillende clinics waaronder een snow safety, freeride en tourski clinic. Daarnaast is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de Qualifier en wie weet zelfs de Final van het NK Freeride.

Als de sneeuw goed is doen zelfs Arjen en ik mee aan de wedstrijd. Ik heb geregeld dat ik met mijn oude botten een roze strippenkaart krijg voor de lift naar boven. Het gaat immers om het meedoen en het lijkt me tof om met gelijkgestemden eens zo’n bergje af te knallen. Ik zal er ook voor zorgen dat Haas en ik wat extra Powfinder snowboards en een exemplaar van onze Powfinder split in onze boardbags hebben zodat je ter plekke een boardje kunt testen.

De lange termijnvoorspelling voor Kappl is goed. Onderstaand de 14 daagse voorspelling die je als wePowder Pro op onze site kunt vinden. Deze voorspelling wordt iedere ochtend ververst en als deze zo blijft dan gaat het een mooi festival worden. Ben je erbij? Je tickets boek je hier.

:nopro:
Wil je ook toegang tot de 14 daagse voorspelling voor Kappl? Word vandaag nog wePowder pro, krijg toegang tot onze 14 daagse sneeuw- en weerkaarten en natuurlijk die duizend+ routes. Oh ja, je support ons er ook nog eens poederonderzoek mee! Dank!
:nopro:

Maart ziet er kortom goed uit. Het hoogseizoen loopt dit weekend af, er ligt een pak sneeuw en er volgt sneeuw. Tijd voor wat mooie roadtrips.

Stay stoked
Morris

TIPS:

meteomorris

Reacties

Gevorderd
powderdudeAuteur8 maart 2019 · 14:28

@@morris . Succes in Kapll mannen ??? bedankt voor de tip van gisteren ! Airolo was de bom vanmorgen . We kwamen Robbert tegen en hebben mooie lijntjes gereden . Schitterend gezicht om hem op zijn powfinder naar beneden te zien suizen ??? . Nu door naar St. Moritz om wat oude bekenden te zien en misschien nog wat poeder te snuiven .

Enjoy :-))
Expert
meteomorrisAuteur8 maart 2019 · 14:33

@@powderdude, graag gedaan. Mooi dat Airolo goed was vanochtend en je wat lijntjes met Robbert hebt gereden. Ik denk dat er morgen ook nog wel wat te halen is op de Corvatsch! Een stuk hoger en ook wel wat sneeuw gehad.

powfinder.com
Gevorderd
Ee1coproAuteur8 maart 2019 · 14:49

Het ziet er goed uit voor de komende tijd zeg. De stoke loopt langzaam weer op!

Beginner
KrisLAuteur8 maart 2019 · 15:02

Het ziet er goed uit voor de komende tijd zeg. De stoke loopt langzaam weer op!

Ee1co op 8 mrt 2019 14:49

En dat komt goed uit Eelco! Ik heb er zin in!

winter is definitely coming!
Gevorderd
robbertAuteur8 maart 2019 · 17:12

Airolo was fijn, rondje verspoord op beeld. Eerdere geen tijd voor pics en film. Was gezellig @@powderdude

Expert
meteomorrisAuteur8 maart 2019 · 17:41

@@Robbert, lekker lekker… Veel plezier morgen met touren. Op de groene split?

powfinder.com
Gevorderd
robbertAuteur8 maart 2019 · 18:22

Yes op Greeny

Gevorderd
barttoorn2Auteur8 maart 2019 · 21:40

Airolo was fijn, rondje verspoord op beeld. Eerdere geen tijd voor pics en film. Was gezellig @@powderdude
https://youtu.be/31Y8WwRH2o0\

robbert op 8 mrt 2019 17:12

Lekker hoor, we zijn er inmiddels eens kijken of er voor morgen nog wat over is gebleven voor ons. Kwamen al 2 andere Wepowder liefhebbers tegen in ons kleine hotel, Marco en Jasper

Toerist
SidiNickAuteur8 maart 2019 · 22:36

Wij zullen deze maandag in Kappl al eens de poeder gaan testen voor jullie ;)

Expert
ijsbeerAuteur8 maart 2019 · 22:52

Andermatt was leuk vandaag op de piste met vrienden. Naast de piste alles verspoord. Denk dat guspis blauberg. etc. nog wel wat te halen is.

Toerist
mrkAuteur9 maart 2019 · 14:25

Airolo komt deze winter wel weer door Morris, geen zorgen, daar zorgen al die wepowderaars hier wel voor! Zelfs vanmorgen waren er mooie stukken onverspoord te vinden, rechts onder draadje door van de lange ankerlift, en stukje hiken.

Toerist
poedermanAuteur9 maart 2019 · 19:30

Morris, wat zegt Alpe D’Huez voor de komende dagen ? Volgende week zitten we daar, met wss duizenden andere feestneuzen, voor Tomorrowland Winter :-)

Expert
meteomorrisAuteur9 maart 2019 · 23:38

Morris, wat zegt Alpe D’Huez voor de komende dagen ? Volgende week zitten we daar, met wss duizenden andere feestneuzen, voor Tomorrowland Winter :-)

poederman op 9 mrt 2019 19:30

Veel wit… in alle vormen. Kunstsneeuw, poedersneeuw, synthetisch en in poedervorm. Wie weet zelfs wat ‘Mitsubishi’s’…

powfinder.com
Beginner
HavanaAuteur10 maart 2019 · 06:46

Gisteren 16 graden in het dal richting Fiss. En regen :(

Expert
meteomorrisAuteur10 maart 2019 · 10:07

Gisteren 16 graden in het dal richting Fiss. En regen :(

Havana op 10 mrt 2019 06:46

Ja, klote. Vervelend weekend. Vanaf maandag pas weer PA#16

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!