ervaringen met verwarmde skibril?

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 20 maart 2019 · 21:55
    Zodra de omstandigheden iets minder goed worden (mist/sneeuw/mijzelf moeten uitgraven in de poeder) beslaat mijn skibril. Erg vervelend. Zelfde bij zonnebril trouwens. Ivm snel tranen heb ik wel een tegen de wind afsluitende skibril nodig.

En oplossing lijkt mij om een verwarmde skibril te nemen. Wat ik zo snel kan vinden zijn dat brillen van rond de 300 euro... Bizar veel eigenlijk.

Maargoed, ik was benieuwd of er ervaringen zijn met verwarmde brillen? Ik ben benieuwd!
  • BASC
    Advanced
    BASC op 20 maart 2019 · 23:09
    Of een goggle kopen waarbij je de lens snel kan verwisselen.
    Ik heb namelijk hetzelfde probleem en besla mijn goggles sneller. Daarom rijd ik met Modest goggle die magneetjes heeft en heb altijd 2 andere lensen bij me. Dan verwissel je binnen 2 sec de lens, maak je de beslage lens snel schoon en doe je die terug in je tas. Scheelt een paar honderd euro.
    Meerdere merken gebruiken dit soort techniek.
    www.firsttours.nl
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 21 maart 2019 · 06:47
    Ik heb al een blueprint bril met verwisselbare lenzen met magneten. Wisselen helpt wat, maar t is toch gedoe
  • Mary
    Beginner
    Mary op 21 maart 2019 · 08:01
    Gewoon de julbo Aerospace OTG met zebra light red lens. Die kan je open zetten eventueel. En de lens kleurt mee dus geen getob met lenzen wisselen. Top brilletje. Te koop bij Siem de jong funsports.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 maart 2019 · 14:21
    geen ervaring met verwarmde bril(len).
    IMHO is de beste bril degene waarin je traanogen krijgt als je goed hard doorskiet. 😋 dan weet je dat ie super goed ventileert & hoe beter de ventilatie hoe minder hij beslaat. 😉 in mijn geval de Smith I/O , super lenzen ook. Ventilatie probleem kan ook ouderdom zijn 😃

ik let er ook altijd op dat er geen sneeuw tussen helm visier en goggle samenkoekt. en als je je goggle bij de lift op je helm zet dat je helm ook droog en zonder sneeuw is. ff je handschoen erover. elke vorm van vocht in je goggle kan komen actief voorkomen. (gaat in tegen traanogen 😉 )
    bericht aangepast door Teleaddict op 21 mrt 2019 14:25 (4% bewerkt)
    http://verticaldissidents.net
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 21 maart 2019 · 14:21
    ..dubbelpost verwijderd
    bericht aangepast door Teleaddict op 21 mrt 2019 14:21 (90% bewerkt)
    http://verticaldissidents.net
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 maart 2019 · 15:50
    Herkenbare vraag van @kjiratsiekoedel en een goed punt van @Teleaddict , luchtgaten schoonvegen. My 2 cts:
    - niet om in 1 keer te kopen, maar zet in op verschillende brillen voor goed/matigslecht/superslecht weer.
    Dan heb je altijd een redelijke reservebril bij je. En die hoeft niet meer dan 50,- in de aanbieding te kosten/jonger dan 5 jaar te zijn. Ik red me prima met brillen van 14, 8 en 4 jaar oud. Op die manier kan je er ook ietsje meer budget dan 50,- tegenaan gooien. Samengevat: doelgerichte zuinigheid 😉
    - Raar maar waar: Als je 300 euro uit wil geven aan minder beslaande brillen, dan kan je beter ervaring kopen. Op een rollerband, of liftpassen in 1-lift wonders. Hoe meer ervaring je kweekt, hoe minder je valt. Met andere woorden: Als je diepe pof weet te vinden, ga dan vooral door. Dan val je ook gauw genoeg minder!
    bericht aangepast door EmileHendrix op 21 mrt 2019 15:51 (4% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 maart 2019 · 20:14
    Sowieso +1 voor diepe pof vinden 😃
    bericht aangepast door Tim3 op 21 mrt 2019 20:16 (13% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • piethein
    Tourist
    piethein op 21 maart 2019 · 20:20
    En een integraal skihelm?
  • MTV
    Beginner
    MTV op 21 maart 2019 · 20:40
    Tsja... dan moet je wel heel veel stijlpunten terugwinnen op andere terreinen.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 maart 2019 · 22:16
    En een integraal skihelm?piethein op 21 mrt 2019 20:20 Juist niet! Als je daarmee onderuit gaat zit je gezicht integraal onder de sneeuw en kan je warme natte adem er alleen nog via je oren uit. Spreek uit ervaring.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • piethein
    Tourist
    piethein op 22 maart 2019 · 07:24
    Tsja... dan moet je wel heel veel stijlpunten terugwinnen op andere terreinen.MTV op 21 mrt 2019 20:40
    😂
    bericht aangepast door piethein op 22 mrt 2019 07:25
  • piethein
    Tourist
    piethein op 22 maart 2019 · 07:36
    Misschien ten overvloede. Wat ook beslagen ruiten kan veroorzaken is dat je adem tegen je bril komt, of dat je bril te strak zit.
    Om te voorkomen dat je adem tegen je bril komt kun je mond en neus niet beter niet bedekken en verder er goed op letten dat je door je neus blijft ademen.
    bericht aangepast door piethein op 22 mrt 2019 07:36
  • DennisH
    Tourist
    DennisH op 22 maart 2019 · 08:25
    Ik heb een Line Miner Inferno van oakley aka met verwarming in.

Vind het persoonlijk absoluut zijn geld niet waard. Ik gebruik het heel zelden, maar op zich doet het wel wat het moet doen.

Naar mijn ervaring is het goed om kleine “dampjes” weg te doen. Als je het echt hebt over een stuk stappen of uitgraven weet ik niet of die verwarming hiervoor bestand is om de damp langdurig weg te doen.

Bij oakley zit je met een externe batterij wat het een beetje bombastisch maakt. Zo krijg je je kap nog heel slecht over de helm. Qua gewicht valt het heel goed mee en nagenoeg onmerkbaar.

Een extra lens nodig? Natuurlijk ook duurder want er zit verwarming in😅.

Verwisselen van lens is een beetje prul werk door de kabel van het element. Na enkele keren gaat het vlotter, maar is toch geen aanrader om nog snel even op de lift te doen.

Al bij al een goede bril, alleen te duur voor wat het is....
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 22 maart 2019 · 13:33
    Bedankt voor je ervaring! Belangrijk om te weten dat beetje damp wel weg gaat, maar erger niet.

@rest: ik snap dat met beetje snelheid en ventilatie en beslagen bril wel goed gaat. Maar je kan niet altijd snel.

Julbo Aerospace is ook interessant. Maar ook niet goedkoop

Ik sta al op de lopende band 😃
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 maart 2019 · 14:55
    Of je kleed je te warm en zweet daardoor meer. Probeer eens of het beter gaat als je eerder een laagje uittrekt.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 maart 2019 · 14:55
    Of je kleed je te warm en zweet daardoor meer. Probeer eens of het beter gaat als je eerder een laagje uittrekt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro