Steve Klassen, de echte BAAS van de Freeride World Tour. Toch?

Steve Klassen, de echte BAAS van de Freeride World Tour. Toch?

Onlangs vond de finale plaats van de Freeride World Tour en traditioneel is dat tijdens de Verbier Extreme. Dat levert altijd vuurwerk op en de top van de wereld liet zich horen, of beter zien. Arjen schreef er al een uitgebreid verslag over. Ik zelf heb de volle drie uur bekeken en na afloop de mooiste runs nog eens nagekeken. Tijdens het zappen betrapte ik me er op dat ik steeds bij dezelfde rijder terug kwam: Steve Klassen. Wat een BAAS is dat.

Steve Klassen is een icoon, een legende die al lang en breed op de bank zou kunnen zitten. Maar Klassen is vooral een liefhebber. Morris werd dan op zijn 46e levensjaar 4e tijdens het Poederbaas NK Freeride, maar ik heb goed nieuws voor je Morris: je kunt nog minimaal 8 jaar verder gaan met knallen. Dus ga maar trainen ;)

Steve Klassen is 54 jaar oud, ja je leest het goed. Steven Klassen is 54 en knalt tijdens de Verbier Extreme gewoon nog even van de Bec des Rosses af. Niet zoals de rest van de snowboarders van een schoudertje lager op de berg, nee gewoon volle bak van de top. Wat nou slechte sneeuw moet hij gedacht hebben. Begrijp me niet verkeerd, de lijnen die de snowboarders vanaf het schoudertje afstrepen zijn al van duizelingwekkende kwaliteit, maar de echte BAAS is voor mij Steve. Check zijn run hieronder. Man, man, man. Dank Steve!

De gehele uitzending van de FWT Extreme Verbier kun je hier terug zien.

Haas

Reacties

Gevorderd
robbertAuteur26 maart 2019 · 15:10

Precies mijn gedachte. Als een BAAS volle bak van de Top, dat is commitment

Gevorderd
rutgerbergeAuteur26 maart 2019 · 15:19

zo vet

Gevorderd
PoedertijnAuteur26 maart 2019 · 16:20

Wat een held!

My drug is white powder. Deep, white powder.
Gevorderd
PistenbulckyAuteur27 maart 2019 · 11:57

Inderdaad @@meteomorris kan nog even door op het NK freeride en als Stuart uit AK nog 360’s kan leren op z’n zestigste (https://wepowder.com/nl/forum/topic/266760) is er zelfs nog progressie mogelijk ;-)

Heel inspirerend die Steve Klassen, echte held. Blijven bewegen is de boodschap, don’t stop en vooral, doen wat je leuk vind.

Elite
kanskiAuteur28 maart 2019 · 20:17

Hazel voor Poederba… uhhhh, POWFINDER!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
paddyodenneboomAuteur29 maart 2019 · 10:06

54 jaar … Er is hoop!

verslaafd aan wit goud!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!