reparatie scarpa MAESTRALE u-clamp

• larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 2 april 2019 · 21:48
    Wie o wie heeft een idee?
    De u-clamp van mijn schoen is gebroken. Sukkel die ik ben, heb ik deze 2 jaar geleden (nu dus buiten garantie) bij de Decathlon gekocht. Daar hebben ze helaas &*$ service. Geen oplossing.
    Scarpa leverancier is onvindbaar in Nederland en ik heb nog 2,5 tot vertrek naar Noorwegen. Zie foto. Wie heeft er een tip hoe dit op te lossen?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 april 2019 · 21:58
    Wat voor materiaal is het?
    splitfest.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 2 april 2019 · 23:13
    Kunnen ze je bij Zwerfkei niet helpen? Die hebben de schoen nog op voorraad.
    Misschien hebben ze ook onderdelen of kunnen ze je al iets mee geven terwijl zij een nieuwe beugel bestellen.

Ik heb kapotte beugeltjes wel een tijdelijk gefikst door een passend stukje plastic uit de losse inlage op bodem van zo'n opvouwbare boodschappentas te snijden.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 2 april 2019 · 23:44
    ik heb de sport-conrad gemaild. met vraag of ze die verkopen. die hebben toen me 4 opgestuurd. Daarna heeft de lokale skishop met een slagmoer aan de binnenkant en een boutje ze gefixt. maar dat kan je zelf ook niet als je handig bent.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 2 april 2019 · 23:46
    Sport-Conrad heeft me een setje opgestuurd. super service hoefde er niets voor te betalen terwijl ik gewoon vroeg of ik die kon bestellen.
    daarna gefixt met een slagmoer en boutje na ze te hebben uitgeboord met klein boortje.
    dus goed te doen als je een beetje handig bent.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 2 april 2019 · 23:55
    Niets sukkelig aan, dit gebeurt heel vaak. simpel een slecht ontwerp. Ik heb nieuwe clamps geregeld via de sport-conrad. Die stuurden ze gratis op toen ik vroeg of ik die kon bestellen. Dan is het een beetje boren en met een slagmoer + boutje simpel te fixen.
  • rickhaha
    rickhaha op 3 april 2019 · 00:04
    Misschien zoiets?
  • larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 3 april 2019 · 01:01
    Dank voor de antwoorden. Probleem is dat het een klinknagels is. Geen noodoplossing omdat er geen schroefdraad is.
  • larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 3 april 2019 · 01:01
    Dank voor de antwoorden. Probleem is dat het een klinknagels is. Geen noodoplossing omdat er geen schroefdraad is.
  • larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 3 april 2019 · 01:02
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 april 2019 · 06:57
    Het ziet er niet echt uit als een klinknagel, en je hebt wel ruimte voor een hele platte moer of plaatje zo te zien aan de binnenkant.
    Probeer het even bij mk skiservice of zwerfkei. Maar dit kan je zelf echt prima tijdelijk fixen hoor.
    splitfest.nl
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 3 april 2019 · 07:30
    Klinknagels kun je uitboren en vervangen door een boutje moertje. Of weer door een klinknagel als je voldoende ruimte hebt.
  • larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 3 april 2019 · 08:39
    Mk skiservice en zwerfkei ga ik eens contact mee opnemen. Dank. En inderdaad, misschien zelf proberen op te lossen.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 april 2019 · 14:17
    Heb pas ook een ander model Scarpa lopen fixen. Redelijke portie drama.
    Die van mij was geen klinknagel maar een gewone 6 kantige imbus-bout. En die zit op z'n beurt vast in een imbus-moer aan de binnenkant en dat zit dan met loc-tight ofzo vast, maar dan ben je al een half uur youtube-video's verder. Ziet er hetzelfde uit als die van jou. Als ik dat dan met een föhn ofzo verwarmde a la Scarpa, zou de loc-tight los moeten komen, maar ik ben opgehouden omdat de schoen leek te vervormen. Toen heb ik in navolging van een buitenlandse skishop, een staal- (niet hout-) boortje gebruikt om het uit te boren. Nieuwe imbus bout/moer combo had ik nog liggen, omdat ik een paar weken er voor een setje meekreeg van die skishop, toen de eerste schoen geturfd was :/
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • larsveerhoff
    Beginner
    larsveerhoff op 3 april 2019 · 15:36
    Dank allen voor jullie reacties! Ik ben op dit moment geholpen door Sport Conrad. Zij sturen me kostenloos!! de reserve onderdelen. Bij een sportshop hier laat ik dit dan repareren. Zo lijkt alles goed te komen.
    Voor een ieder: koop je spullen bij een degelijke zaak. Decathlon, goh, is dat dus niet!

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 3 april 2019 · 22:01
    Bijzonder van Decathlon. Die zijn normaal echt niet moeilijk. Maar repareren doen ze niet aan, meestal inruilen en geld terug.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro