Ervaring met wintersport in Noorwegen?

• Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 21 mei 2019 路 09:07
    Hallo poedervriendjes,
    Heeft iemand van jullie tips voor een wintersport in Noorwegen? Bij voorkeur aan te rijden vanaf Oslo en met de mogelijkheid om ook nog te gaan langlaufen en/of schaatsen op een bevroren meer.
    Trysil ziet er wel gaaf uit qua gebied, maar vangt statistisch niet zoveel poeder...

Dank voor de hulp, Grtz Pieter
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 21 mei 2019 路 22:23
    Afgelopen maart een weekje in en rond Troms酶 (beetje hoger馃槉) doorgebracht met http://truenorthadventures.no

Tim, hier wel bekend was een fantastische gids voor onze groep voor alles op en rond de bergen.

Aanrader!
  • beaulanneer
    Tourist
    beaulanneer op 21 mei 2019 路 23:44
    Ook ik ben eind maart - begin april op pad geweest in en rond Troms酶 met Tim (truenorthadventures), geweldige ervaring! Touren, sightseeiing onderweg,...! Stuur hem gerust een mailtje en hij werkt wel wat uit naar jullie wensen!
  • Folkert
    Advanced
    Folkert op 22 mei 2019 路 00:00
    Ben in Hemsedal geweest. Gevarieerd terrein (Trysil is maar 茅en berg), leuke freeride mogelijkheden. Is ongeveer 3 uur rijden van Oslo, dus inclusief vlucht korter dan een autotripje naar de Alpen (maar helaas wel vervuilender).
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 mei 2019 路 08:34
    Langlaufen kan je letterlijk overal. In Telemark zag ik het wat meer. In plaats van vliegen zou ik een road trip met de boot vanaf Larvik doen wat echt goed te doen is qua afstand en je slaat het hele zuiden dan over waar qua wintersport niet zo veel te doen is.
    Het mooiste van Noorwegen is het landschap en de rust, dat ga je met een road trip het beste zien denk ik. De skigebieden zijn vaak klein en op families gericht, de kleinere gebieden zijn leuk voor een dag maar dan wil je ook wel door denk ik.
    splitfest.nl
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 22 mei 2019 路 09:52
    Thanx allen, ik ga de tips bekijken. Rond Tromso ziet er wel schitterend uit zeg!
    Blijft wel lastig die lange afstand en m'n flightshame; met de boot+auto scheelt niet eens veel CO2 als ik GreenSeat moet geloven.
    Wordt even puzzelen, maar dat is ook deels de lol gelukkig 馃槂

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 22 mei 2019 路 10:15
    Bedankt voor die greenseat tip.
    Als je echt een dagje wilt gaan schaatsen, zorg dan ook voor veiligheidsgear (helm, pinnen en zo) en doe je voordeel met http://www.iskart.no/ om tegen die tijd verse info in te winnen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 22 mei 2019 路 15:43
    Boekentip:
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 22 mei 2019 路 16:04
    Bedankt voor die greenseat tip.
    Als je echt een dagje wilt gaan schaatsen, zorg dan ook voor veiligheidsgear (helm, pinnen en zo) en doe je voordeel met http://www.iskart.no/ om tegen die tijd verse info in te winnen.EmileHendrix op 22 mei 2019 10:15

Vette kaart, cool.
    Ik ben ook aardig schaatsgek dus heb die outfit ook wel (is gelukkig wat simpeler/goedkoper)

Voor het boek moet mijn vrouw nog iets meer skills krijgen helaas... 馃槥
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 22 mei 2019 路 19:16
    Vorig jaar in Noorwegen en Zweden geweest. Roadtrippen is schitterend en je krijgt veel te zien van de natuur en het landschap. Zeker een aanrader als je er de tijd voor hebt! Niet de veerboot gepakt maar een ommetje gemaakt en via de brug tussen Kopenhagen en M盲lmo de oversteek gemaakt. Van M盲lmo naar het Hemsedal gereden. Vervolgens nog naar Trysil en 脜re (Zweden) geweest 馃槂.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro