Welke skins

• $andokan
    Tourist
    $andokan op 12 augustus 2019 · 15:03
    [https://www.snowinn.com/ski-winkel/salomon-skins-qst-99-glued/13687920...]

Íemand ervaring met deze stijgvellen?
    Zoek iets voor mn Salomon QST 99 188

Olé
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • emistos
    Advanced
    emistos op 12 augustus 2019 · 16:02
    Salomon laat onder anderen hun skins bij Colltex maken, dit model is de Tödi of Clariden met wellicht wat kleine aanpassingen. Hier zie je het Colltex logo er op staan: https://www.sportokay.com/pl_en/salomon-qst-99-skin-tourenfell.html...

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hier is een review waar je misschien wat aan hebt: https://blisterreview.com/gear-reviews/colltex-clariden-climbing-skins...
    bericht aangepast door emistos op 12 aug 2019 16:26
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 12 augustus 2019 · 16:13
    Is dit niet gewoon de nieuwe versie van hun pomoca skin? Op de site van salomon staat het mooi verwarrend;
    'SKINS MTN 95 (GLUED)
    Designed for: Touring
    The ultimate glueless skin.'

Dus... Glued maar wel glueless...?

Enneh, weet wel dat die snowinn en trekinn etc. pagina's niet altijd helemaal zuivere koffie zijn. Meestal gaat het zonder probleem maar soms ook niet. Ik kreeg een keer wel alles binnen, maar er werden ook in één dag een aantal vliegtickets op mijn creditcard geboekt en in Spanje geld gepind. Op zich geen probleem, de bank belt je dat je creditcard gehackt is en je krijgt dan in principe alles direct terug, maar weet dat dat een risico is 😀.

Ps. Als het de nieuwe pomoca skin is is mijn ervaring dat ie lekker lichtgewicht en pakbaar is, maar de grip niet optimaal in moeilijke condities en het glueless systeem laat soms wel wat tegenvallende prestaties zien (stukjes loslaten en sneeuw vangen). Op zich over het algemeen ben ik er wel positief over, maar als je voor een zekerder gevoel wil gaan zou ik een ouderwets gelijmde skin kopen (just my 2 cents).