Te huur: Lawine backpack (Tour Pro Jetforce 34 liter)

• Jurijn
    Jurijn op 17 augustus 2019 · 13:09
    Hierbij bied ik mijn Pieps Tour Pro Jetforce 34 liter rugtas te huur aan.

Deze rugtas heeft een elektronisch systeem (Jetforce) waarmee met één beweging een airbag uit je tas getoverd kan worden. Naast de basis equipment (lawinepieper, prikstok en schep) is tegenwoordig de lawine backpack ook een must have voor elke freerider. De overlevingskansen bij een lawine zijn significant hoger dan de overlevingskansen zonder lawinerugtas. Een lawinerugtas zorgt er namelijk voor dat je blijft ‘drijven’ op een lawine in plaats van dat je begraven wordt. Better safe than sorry als het gaat om je eigen veiligheid!

Het Jetforce systeem van deze tas is een prachtig systeem omdat het meerdere voordelen heeft ten opzichte van zuustof of stikstof cilinders. Deze zuurstof en stikstof cilinders moet je namelijk elke keer als je ze gebruikt hebt vervangen (c. 50 euro per stuk). Je kunt dus niet van tevoren een keer je airbag laten opblazen want dat kost direct 50 euro. Het Jetforce systeem, echter, werkt op elektriciteit (op één accu kan je 4x je airbag gebruiken) en je kan dus onbeperkt ‘oefenen’ met het opblazen van je airbag waardoor de kans dat je op de juiste manier je airbag in werking stelt in het stressvolle geval van een lawine vele malen groter is. Het Jetforce systeem heeft nog 2 andere voordelen tov de rugtassen met zuurstof of stikstof cilinders. Ten eerste kan de rugtas gewoon mee in het vliegtuig (zuurstof en stikstof cilinders kunnen dit niet!) waardoor de rugtas dus over de hele wereld te gebruiken is. Ten tweede zuigt de rugtas zichzelf na 3 minuten weer leeg. Dit betekent dat - mocht je dan toch in de ongelukkige situatie komen dat je begraven wordt onder een lawine - er een extra luchtbel rondom je ontstaat, omdat de ruimte van de airbag vrijkomt als deze zichzelf weer leegzuigt. Daarmee zou je het langer uit moeten houden onder een lawine en dat geeft je vrienden meer tijd je uit te graven.

De rugtas heeft met 34 liter meer ruimte dan de meeste lawinerugtassen en is daarmee geschikt voor zowel dagtouren als ook voor meerdaagse touren. Zelf ben ik 4 dagen wezen backcountry skiën; inclusief eten, drinken, kleren, schep, lawinepieper en prikstok had de tas net aan voldoende ruimte. Bij kleinere lawine rugtassen ben je dus veel beperkter. Grotere modellen dan 34 liter zijn niet tot nauwelijks op de markt te verkrijgen. Het fijne aan deze tas is dat hij een speciaal compartiment voor de schep en prikstok heeft zodat je daar in een noodgeval snel bij kunt. De heupbanden zijn erg comfortabel, er is een mogelijkheid om je skies aan de achterkant van de tas vast te binden en verder zit er bij de tas ook een helmhouder die aan de achterkant van de tas vastgemaakt kan worden.

Ik heb deze rugtas gekocht toen ik 2 weken offpiste ging skiën in Canada (nieuwprijs van de tas is 1000 euro). Ik heb de tas alleen gebruikt tijdens mijn vakantie naar Canada. Hij is zo goed als nieuw.

Voor meer informatie over de werking van deze backpack en de Jetforce technologie kan je op youtube terecht:

Voor de specificaties van de rugtas zie ook: https://www.snowcountry.nl/pieps-tour-pro-34-jetforce.html...

Aan de huurder vraag ik een borgsom om er zeker van te zijn dat ik na afloop de rugtas ook wel weer terugkrijg. Over een eerlijke prijs kunnen we overleggen; dit hangt af van de tijd en intensiteit dat de huurder de rugtas wil gebruiken.

Interesse? Of ken je iemand die interesse heeft? Ik ben te bereiken op email of het volgende telefoonnummer: 0621252667.

bericht aangepast door Jurijn op 17 aug 2019 13:13 (2% bewerkt)
  • ERES
    Advanced
    ERES op 17 augustus 2019 · 16:51
    Zo. Ik ben onder de indruk van het verkoop praatje!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro