Goeie punten hierboven, klopt allemaal als een bus. Met een goeie buddy in een auto. Da's een echte trip 😉
Paar dingetjes die mij nog te binnen schieten als antwoord:
-camperbusje vs. hotel? Foute vraag! Camperbusje vs. hotelS. Niet gelijk weer stiekem 1 hotel een paar dagen vastleggen 😃
Max een halve dag vooruit denken. Ontbijt, lunch, avondeten. Overdag buiten spelen en daarna een nieuw plan slaan.
-gidsen op korte termijn? Mja, dat kan, maar de gemiddelde tripper pakt het anders aan:
Of je prikt op basis van het weer een gebied, en gaat daar rustig op/net naast de piste beginnen en de boel eens verkennen...
Of je doet dat, maar dan met behulp van wat ietsjepietsje meer info op wepowder/freeride.se/bergfex/tourskiboek/etc.
Anders werkt het telefoonnummer van gidsenbureau/skischool mogelijk ook, effe opzoeken onderweg zodra je weet waar je morgen heen gaat (niet stiekem toch weer veel vast gaan leggen hier)
- trein kan, en is een prachtuitdaging, maar als je de beschikking over een auto hebt, lijkt me dat zeker op je eerste trip het makkelijkst.
- Routes uitstippelen kan, maar ook hier zou ik niet al te veel tijd in steken. Leuk voor herfstavonden, maar in de praktijk kan je die vraag beter de andere kant op beantwoorden: wat voor skigebied/routes wil ik morgen hebben: - veel bos/boven de boomgrens, -groot gebied met veel mogelijkheden/one-lift-wonder, -stijler of minder stijl dan vandaag? En dan daar een gebied bij uitzoeken.
Zo komen er nog 100 dingen bij, blue-bird of niet, planning, eerste dag rustig opwarmen/laatste dag nog een paar uurtjes buitenspelen voor je terug gaat en ga zo maar door. Maar als je rustig aan begint, en dan na elke dag iets zoekt wat nog net wat mooier is, beloof ik 2 dingen:
1. prachttrip
2. je leert MASSA's
buitenspelen, plannen & herhalen dus. En dat plannen moet ook geen uur duren. Dan trek je echt toffe trips uit je paspoort-kennis-beginners-cursus 😉
bericht aangepast door EmileHendrix op 3 sep 2019 13:58 (2% bewerkt)