Nou wil ik het promo-praatje hebben ook. Waarom een matte bril? Wat is er mis met glanzend? Wat merk ik ervan als ik hem gebruik?
Cheizz op 7 sep 2019 15:58
Het begon drie jaar geleden toen ik voor het eerst in aanraking kwam met deze lenzen. De ontwikkelaar van deze lenzen wist niet goed wat hij ermee aan moest. Zo heel mat waren ze toen nog niet. De techniek erachter is best ingewikkeld, want alles wat je wazig maakt, kijkt behoorlijk moeilijk. Maar als je deze lens voor je hebt dan merk je dat er geen verschil is tussen een normale lens, of een mat reflecterende lens.
Twee jaar geleden hebben wij met een Kickstarter campagne genoeg geld bijelkaar weten te krijgen om de lenzen in productie te brengen voor mijn zonnebrillen. Het idee daarachter was, en nog steeds is. Niet iedereen is gecharmeerd van in een zonnebril te kijken die reflecteert. Bij een ongespiegelde lens valt de reflectie nog wel mee natuurlijk.
Eventjes verder tot nu, in feite hebben we dezelfde gedachte erachter doorverwerkt tot een skibril. De matte look zorgt voor iets gaafs, iets anders, zonder het zicht aan te tasten.
Het valt in de categorie: waarom zou je een auto mat willen spuiten? Glimmend is toch ook goed? Nou omdat het kan. Kijk je rond op de piste, dan zie je helemaal niemand met zo'n bril, omdat ze niet bestaan =) Tot nu, althans.
bericht aangepast door Mariener op 7 sep 2019 16:06