Wat is jullie mening over deze matte goggle?

• Mariener
    Mariener op 10 september 2019 路 12:08

• Erwin
    Elite
    Erwin op 10 september 2019 路 12:17
    Ben ik de enige die zich verbaast dat een topic als dit zoveel aandacht krijgt? (maak ik me nu zelf ook schuldig aan)

Anyway, zeer geslaagde reclame campagne van meneer Mariener, maar hoop toch dat er meer "interessante" posts gaan komen en daarbij wat meer aandacht krijgen. Misschien moet ik zelf maar eens wat starten. 馃槂
  • ERES
    Advanced
    ERES op 10 september 2019 路 13:45
    ...zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van skistokken die ik gemist heb voor 2020? ieism op 10 sep 2019 11:51
    @ieism Controlable-pitch tellers, dat gaat 'm helemaal worden in 2020. Dan kan je dus tijdens je afdaling de rotatie van je teller-bladen bijstellen vanaf het handvat. Bergop meer grip, bergaf meer slip, in plaats van de hele tijd horizontaal. Win-win, you heard it here first 馃槈EmileHendrix op 10 sep 2019 11:57

Heel erg prettig dit. Ik ben ook nog steeds op zoek naar ski's met Dynamic Positioning, erg prettig dat je je bammetje kan eten zonder zijwaarts op de helling te staan.
  • Mariener
    Mariener op 10 september 2019 路 14:07
    Ben ik de enige die zich verbaast dat een topic als dit zoveel aandacht krijgt? (maak ik me nu zelf ook schuldig aan)

Anyway, zeer geslaagde reclame campagne van meneer Mariener, maar hoop toch dat er meer "interessante" posts gaan komen en daarbij wat meer aandacht krijgen. Misschien moet ik zelf maar eens wat starten. 馃槂Erwin op 10 sep 2019 12:17

Ooit is er iemand begonnen met de reflecterende look. Nu is dat de standaard. Ik wil mensen een keuze bieden, een betaalbare keuze. Inderdaad een suggestie voor een probleem wat er niet is, wel een leuk snufje.

Mijn doel is niet om de plastic berg te vergroten. Maar als je toch een nieuwe skibril wil, waarom zou er alleen keuze zijn voor een reflecterende in de meest gekke kleuren?

Het zal je verbazen hoeveel mensen even in de spiegel van de winkel kijken hoe de skibril staat en zich inbeelden hoe het met de rest van hun wel doordachte outfit past. Waarom dan geen matte look als dat bij jouw stijl past.

Tot slot, het was puur ter kennisgeving met een vleugje steunverzoek. De ge茂nteresseerden zie ik graag terug bij de kickstarter en de rest zie ik met reflecterende brillen op de piste =).
  • Steef
    Advanced
    Steef op 10 september 2019 路 14:13
    ..... en de rest zie ik met reflecterende brillen op de piste =).Mariener op 10 sep 2019 14:07
    Op de piste? Wat zijn dat, pistes? Die vind je in het circus toch? Nogmaals.....Verkeerde forum! 馃槂

Is het al bijna december? Ik wil tripreports lezen enzo! Stoke stoke stoke!
    bericht aangepast door Steef op 10 sep 2019 14:14 (5% bewerkt)
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • emistos
    Advanced
    emistos op 10 september 2019 路 16:42
    Ik wil toch graag op een positieve noot eindigen. Of we nou met z鈥檔 allen bekende A-merken kopen of deze goggle, de hoeveelheid plastic die we verschepen zal niet veel uitmaken. Het enige verschil zou dan kunnen zijn dat een duurdere goggle van een gerenommeerd merk wellicht langer mee gaat.

Tot dusver ben je ook eerlijk denk ik over de 鈥渙ntwikkeling鈥 van dit product. Je geeft zelf al aan dat een account op alibaba maken zo is gepiept en een logo op de zijkant plakken net zo makkelijk is. Door het doel van 7.500 euro is ook duidelijk dat je deze goggle zelf niet gaat ontwikkelen maar simpelweg een OEM partner ergens in Azi毛 hebt gevonden. Ook op de Kickstarter pagina zie ik nergens staan dat je het frame zelf hebt ontwikkeld.
    Dan rust nog de vraag in hoeverre er daadwerkelijk enige ontwikkeling is geweest in de lens of dat er alleen een mailtje in de trant van 鈥淐an you guy鈥檚 manufacture a matt lens for me?鈥 is verstuurd. Maar voordeel van de twijfel, daar heb je zelf energie in gestoken. Al met al heb je er duidelijk werk van gemaakt om een bedrijfje op te starten en met alle filmpjes, renders en website erbij heb je er ook echt wel wat tijd in zitten.
    Je loopt denk ik dus geen gebakken lucht te verkopen zoals bij die kickstarter van Blueprint waarin werd gecommuniceerd dat ze de gehele bril zelf ontwikkeld hadden terwijl precies dezelfde bril op alibaba te koop stond.

En de gedachte dat mensen een goggle kopen puur om het uiterlijk is in veel gevallen zeker waar. Helaas voor jou zitten, zoals door andere al vermeld, deze mensen waarschijnlijk niet op Wepowder. Het feit dat de meeste mensen op dit forum waaronder mijzelf deze bril zullen overslaan zegt dus niet zoveel over hoe succesvol je goggle zal worden.

Succes in ieder geval met je business, en veel plezier deze winter (ook als je gewoon op de piste skiet)

(Oh en mocht je nou je OEM partner zo ver weten te krijgen een biologisch afbreekbaar alternatief te maken hoor ik dat wel graag van je, wellicht iets voor de volgende keer.)

bericht aangepast door emistos op 10 sep 2019 16:43
  • Mariener
    Mariener op 10 september 2019 路 23:20
    Daar wil ik best op reageren en daar hoeft ook zeker niet geheimzinnig over gedaan te worden. We krijgen meer bewondering voor het uitdragen van het merk zoals het is, no-nonsense en gewoon door open over zaken te zijn.

Het frame is gebaseerd op een publieke mal, met wat kleine aanpassingen voor verhoging van comfort, duurzaamheid en afwerking. Andere merken, ook Nederlandse, doen niet anders, niet altijd, maar zeker vaker dan je denkt.

Ook toen we onze zonnebrillen kickstarter lanceerde lag de focus op de lens technologie en de frames zijn het voertuig hiervoor. Die combinatie moet natuurlijk goed zijn. Gezien het formaat van het merk is het de meest logische stap om niet te gaan experimenteren als je niet de aantallen kan wegzetten.

Dat betekent niet dat er geen verbeteringen worden toegepast of dat er geen ambitie is om onze eigen mallen te laten maken, maar zoals je aangeeft, als we 7.5k op kickstarter nodig hebben dan spreek je niet over mallen maken. De lens technologie in combinatie met een zeer fijne goggle maakt het een interessant combo.

We bestaan sinds 2012 dus het is niet zo dat we plots met iets uit de lucht komt vallen. Onze productie vind o.a. in china en taiwan plaats. Veel van de assemblage vindt trouwens gewoon in Nederland plaats. De lens techniek is uniek, die is in samenwerking met onze lens partner ontwikkelt en hierin zijn wij voorloper met de introductie hiervan.

Als er mensen voorbij komen die het project backen, grazie mille!

bericht aangepast door Mariener op 11 sep 2019 00:10 (8% bewerkt)
  • Haas
    Expert
    Haas op 11 september 2019 路 19:40
    ...zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van skistokken die ik gemist heb voor 2020? ieism op 10 sep 2019 11:51
    @ieism Controlable-pitch tellers, dat gaat 'm helemaal worden in 2020. Dan kan je dus tijdens je afdaling de rotatie van je teller-bladen bijstellen vanaf het handvat. Bergop meer grip, bergaf meer slip, in plaats van de hele tijd horizontaal. Win-win, you heard it here first 馃槈EmileHendrix op 10 sep 2019 11:57
    Now are we talking!!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Haas
    Expert
    Haas op 11 september 2019 路 19:45
    Weet iemand of @robbie nog chief r&d bij Leki is. sinds z'n transfer van Komperdell naar Leki heb ik weinig meer gehoord...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 september 2019 路 10:24
    Ik mis het wel om een inside man te hebben, nu is het wachten tot midden in het seizoen en dan blijk je toch net de verkeerde stok gekozen te hebben. Dan ga ik nog liever helemaal zonder stokken.
    Black diamond werkt aan een Vanta Black pole heb ik gehoord, maar de importeur weet nog van niks.

Die Leki's van 2019 waren best ok @robbie, maar boven de Bulgarengrens zijn ze waardeloos. Veel te slap.
    splitfest.nl
  • 49
    Advanced
    49 op 12 september 2019 路 13:22
    @robbie, die is tegenwoordig toch manager van het paaseierenconsumententestpanel?
    montagna bianca, ti amo
  • Haas
    Expert
    Haas op 12 september 2019 路 17:12
    @robbie, die is tegenwoordig toch manager van het paaseierenconsumententestpanel?49 op 12 sep 2019 13:22 klopt! Hahaha! Maar dat alleen in z'n vrije tijd!
  • 49
    Advanced
    49 op 12 september 2019 路 19:36
    @haas, heb jij als echte paasprofessional nu nog veel last van zulke bijbeuners?
    montagna bianca, ti amo

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro