Dat in oktober een beetje beginnen met hardlopen niet werkt, had ik al snel door. Zeker toen ik met touren begon merkte ik dat het hele jaar door bezig blijven echt nodig is. Nou ben ik wel een ouwe lul, zeg ik er eerlijk bij, dus dat heeft er ook mee te maken. Maar wat ik zoal doe:
- 4 x per week 7,5km naar werk fietsen en weer terug. Rustig aan doen lukt nooit, dus dan maar een schoon shirtje mee 😉
- 2-3 x per week klimmen (of boulderen). Dit werk steeds verslavender merk ik en ik heb een speelse uitdaging nodig. Sportschool is niks voor mij.
- 1x roller basketball (ja dat is basketbal op skates... geen vragen stellen)
- Hardlopen. Schiet er een beetje bij in door het klimmen. Maar probeer ik nog wel 2x per week te doen.
- Heb ook het zwemmen weer herontdekt, maar dit lukt me nog niet élke week
- Ook regelmatig op m'n indo boardje en als voorbereiding op het seizoen nog specifieke core- en beenspieroefeningen
- Vakanties worden meestal in de bergen doorgebracht met hikes waarbij we de 1000hm stijgen meestal makkelijk halen. Dan probeer ik meteen het navigeren te trainen, hoewel dat tijdens wandelen veel makkelijker is dan in een geheel wit landschap.
- Dan is september om de zomer gedag te zeggen en middels pieperfest of piepers-zoeken-met-vriendjes de focus op de winter te verleggen. Ik lees dan altijd weer de wepowder boeken en mijn aantekeningen van 't SSC door, om alles op te frissen.
Persoonlijk hoef ik niet meer persé bij de eerste dumpjes de sneeuw in om precies de redenen die
@Erwin noemt. Ik ga dan liever in het naseizoen wat langer door.
bericht aangepast door Poedertijn op 17 sep 2019 11:14 (2% bewerkt)