Reparatievraagje snowpulse/mammut rugzakclipje

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2019 · 12:10
    Mijn snowpulse/mammut rugzak heeft een stuk of drie verschillende soorten/maten clipjes om spanbandjes mee vast te houden, bij te stellen en dicht te klikken. Nou is er eentje kapot gegaan en is het vastklik-stukje verdwenen. Ik heb wat rond geklikt en mailed richting mammut, maar daar kom ik niet echt verder mee. Weet iemand hier toevallig wie de mammut importeur in Nederland is of wie er clipjes van het juiste type kan leveren? Alle tips zijn welkom.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • mitely
    Expert
    mitely op 17 september 2019 · 16:50
    Hi Emile

Op de HP van Mammut staat een Tel.nr, mijn tip, bellen en vragen.....
    Alternatief: op deze HP https://www.extremtextil.de/komponenten.html
    Die verkoopt zeer veel stoffen, buckles, Tent stokken, alles wat je kan gebruiken om je Equipment weer te repareren.
    of hier: paracord.nl

Veel geluk.
    Mitely
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 september 2019 · 17:38
    Had precies hetzelfde probleem met mijn snowpulse. Het clipje dat het spanbandje van de ski-carry op z'n plaats moest houden had ik stukgetrokken (zwak puntje?). Toen heb ik ook Mammut gemaild met de vraag of ze er iets op hebben en ik kreeg geen mailtje terug, maar een enorme doos (zeg 50x30x20) met daar in welgeteld 1 piepklein clipje. Les 1; Je kan die clipjes van hun gratis opgestuurd krijgen, Les 2; met kans op een belachelijk grote doos voor 1 clipje.
    bericht aangepast door Tim3 op 17 sep 2019 17:43 (2% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2019 · 17:45
    Oeh, die hebben echt alle andere buckeltjes wel. Verrassend veel. Maar bedankt voor de tip. Ik ga eens bellen 😃
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 17 september 2019 · 17:49
    Waarom geen universele van de kampeer winkel erin zetten?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2019 · 18:07
    Omdat die originele nog net wat mooier zijn met een verzetbaar&vastklikbaar clipje, dus op het clipje nog te zekeren. Da's net wat fijner dan een universele die meer gaat schuiven onder belasting.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 17 september 2019 · 18:09
    Heb je wellicht een foto van het onderdeel? Er staat waarschijnlijk een groot Mammut Logo op, kan je daarnaast ook een ander logo vinden? Meestal staat een kleiner logo op een plekje wat niet zo zichtbaar is. Als je het merk weet zoals Duraflex is het een stuk makkelijker vinden.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 september 2019 · 18:23

'T is nog van voordat mammut snowpulse overnam. Onder een lipje staat er miniem 'Nx/A p' of iets dergelijks. Daar verwacht ik weinig mee te vinden, dus ik ga het nog eens proberen via mammut.
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 17 september 2019 · 21:12
    Ik had hetzelfde met mijn Snowpulse. Mammut een mail gestuurd en ik kreeg ook een berg met van die clips. Punt was wel dat ik het kapotte gedeelte niet kon vervangen omdat ik dan het lusje wat aan de tas vast zat door had moeten snijden.

bericht aangepast door AlexSki op 17 sep 2019 21:15 (9% bewerkt)
    When life gets too complicated.... SKI
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 17 september 2019 · 23:33
    Dan snij je t lusje door. Rafelranden even afsmelten. Dan nieuwe clip met nieuw bandje op oude lusje naaien. Niet zo mooi als nieuw. Maar t kan heel netjes.
  • Petty
    Beginner
    Petty op 18 september 2019 · 15:49
    Anders: bij Carl Denig op de Weteringschans in Amsterdam schijnt een dame te werken die heel goed is met het repareren / vernieuwen van dit soort clipjes.. Bij mijn Burton uiteindelijk niet nodig, maar wel van meerdere mensen als tip meegekregen!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro