Action cams en kou - welke kan er het beste tegen?

• ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 27 oktober 2019 · 00:36
    In de loop der jaren is het filmen en later monteren een beetje onderdeel van de hobby geworden. Voor een trip naar Japan heb ik een aantal jaar geleden de gopro 4 gekocht, daarvoor had ik een gopro 2. De accu ging letterlijk 2 bochten mee voordat hij ermee ophield. Nu schijnt het dus dat de lithium accu's niet echt van de kou houden... De gopro 2 had hier trouwens geen last van en deed het gewoon goed in de kou.
    Inmiddels reis ik dus met teveel accu's en moet ik zowat iedere run een andere accu erin doen en diegene die eruit komt ergens warm wegstoppen zodat hij opwarmt en weer bruikbaar is, leeg is hij namelijk niet ook al geeft de gopro dat aan.

Ik zou voor aankomend seizoen het liefst een overstap maken maar ik ben erg huiverig voor de prestaties van de nieuwere gopro's. Als ik iets dergelijks google voor de nieuwere versies van gopro lijken de problemen nog steeds te bestaan. Iemand ervaring met de nieuwere versies. Iemand ervaring met andere merken, TomTom bandit, sony, of eventueel nog andere?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, is er bijvoorbeeld iemand die weleens geprobeerd heeft om een teenwarmer tegen de case aan te plakken?

One Life, Live it
  • SidiNick
    SidiNick op 27 oktober 2019 · 08:28
    Vorig jaar met de koude winter tot -18°C was de batterij inderdaad hopeloos. In de lift was de batterij vol, 20 min in de koud en het was weer gedaan. Zoals je zegt is de batterij niet plat maar gewoon koud. Vriend had de gopro 5 (ik de 4) en die deed het toch een pak beter. De 5 ging ook minder lang mee, maar niet zo dramatisch als bij de 4. Zowieso de extra batterijen dicht tegen je lichaam houden, voor de rest kan je niet veel meer denk ik.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 27 oktober 2019 · 12:44
    Ik heb n sony hdr 100, en ken de problemen met kou zoals jij beschrijft niet zo.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro