SNOWvember: Groomer alert

Door meteomorris op 6 november 2019 · 6

Met de komst van november kwam de eerste sneeuw. SNOWvember doet zijn naam eer aan met een mooi pakje sneeuw voor het hooggebergte. Komend weekend kunnen er verse sporen worden getrokken op de glestjerpistes die open zijn. Volgens de huidige voorspellingen zou de zaterdagmiddag en wie weet ook de zondag wel leuk kunnen worden om weer winterfit te worden en de benen op te warmen. Donderdag en vrijdag post ik nog meer updates over de verwachtingen komend weekend zodat je weet of het loont om te gaan.

Let wel, het is nog steeds pre season (lees dit artikel voor meer info over deze kwalificatie). Het sneeuwdek is nog dun en rotsen en gletsjerspleten zelden ver weg. Geen kennis van off piste en ook geen kennis van de lokale condities: blijf dan lekker op de piste. Enkel met de juiste kennis kun je nu al aan freeriden denken.

Stay stoked Morris

Reacties

• powderforce
    Beginner
    powderforce op 6 november 2019 · 17:56
    Weliswaar niet helemaal in de hitlijsten qua sneeuwval, maar Engelberg heeft de gletsjer dicht t/m de 15e voor onderhoud.

@meteomorris , gebaseerd op wat er nu op de kaarten staat, welke gletsjers zijn een aanrader om de benen op te warmen voor de rest v/h seizoen?

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 november 2019 · 19:05
    @powderforce, hoe lang kun/wil je weg? Wanneer zou je willen gaan?
    May the powder be with you.
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 6 november 2019 · 20:03
    @meteomorris zondag t/m dinsdag kan ik ergens op een berg staan. Thnx!
  • didi
    Advanced
    didi op 7 november 2019 · 11:03
    Ik vertrek morgennammidag naar Kaprun, tot en met woe 😃, en de fish kreeg gister nog een intense waxbeurt.
    Zalig
    Hopelijk blijft het koud genoeg.
    bericht aangepast door didi op 7 nov 2019 11:04 (13% bewerkt)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 7 november 2019 · 15:04
    Wel duidelijk dat de modellen het niet helemaal eens zijn. Molltaler gaat morgen 19 cm krijgen of 106...🤔. Zeer benieuwd wat t gaat worden... is er al overzicht wat wanneer open is/gaat. Las ergens dat Verbier en Passo Tonale in het weekend open gaan? (Als dat waar is?)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 7 november 2019 · 16:37
    @powderforce als je pas zondag in de sneeuw kunt staan, dan vertrek je waarschijnlijk pas op zaterdag. De meeste sneeuw staat voor vrijdag op het programma. Gewoon even afwachten. Het is herfst en dan zijn de modellen op zijn meest dynamisch
    @didi pictures or it didn't happen 😉
    @skiester het gaat zo vroeg in het seizoen niet alleen om wat er valt, maar ook wat er al ligt. 100 cm zonder base is een enkeltje ziekenhuis boeken. 30 cm op een base is lekker. Overigens zou ik beide gebieden die je noemt links laten liggen.Verbier heeft nog helemaal niet zoveel gehad en Passo Tonale heeft slechts 1 gletsjerpiste. Passo is pas de moeite als de afdaling naar het dal via de tunnel mogelijk is. Ik geloof niet dat dat nu al veilig te doen is.

De meeste sneeuw is tot nu toe in de Ortler regio gevallen. Ook rond de Piz Bernina en Tignes is het okay.
    Beste sneeuw komend weekend in Sulden am Ortler (openen zaterdag) en de Stelvio. Prima condities op de gletsjers van Tignes en de Mölltaler.

In deze periode van het jaar ga ik (zelden) zelf. Te dun, te complex, teveel gedoe, risicovol.
    Maar als ik zou gaan dan zouden het de 4 hier boven genoemde gletsjers worden. Beste condities, meeste vers en gegeven de windrichting ook minder wind dan aan de noordkant.

Daarom nogmaals.... het is pre season. Doe rustig aan. De winter is nog lang.

May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro