Dutchess op 9 november 2019 · 07:01
Zucht. Je kan alles wel wegredeneren, als dat is wat je wilt. Nee, vergeleken met de hele trip per auto is de heli maar een klein beetje (relatief) meer. Het is desondanks nog steeds ‘meer’ Net zoals het argument dat helicopters voor onderhoud in de bergen worden gebruikt. Dat is geen argument om dan maar ook nog voor poeder te gaan vliegen. Het is namelijk hoe dan ook 'meer' De oplossing zou zijn: met de trein naar Livigno gaan (dat de trein zijn electriciteit misschien van vuile bronnen haalt betekent niet dat je *dus* maar lekker alles kan laten varen, dat zou te makkelijk zijn) zodat je de diesel uitspaart, en dan het weer “scheeftrekken” door te gaan heliën. Dat is een optie.
NL maar acht procent groene energie. Tja. Das klote. “Ik ruim mijn kamer niet op want hullie doen het ook niet” Dat ‘argument’ heb ik ook vaak gebruikt toen ik tien jaar oud was.
Dat er natuurlijk erg veel virtuesignalling gebezigd wordt, en dat je je daar aan ergert, dat zal best, maar dat maakt de kernboodschap nog niet minder waar en belangrijk. Die boodschap (zoals bertjebertje boven al oppert) wordt overigens al veertig jaar verkondigd. Veertig jaar! Waarom zitten wij hier nog te lullen over cijfertjes dan?
(Geschreven in de trein van Ottawa naar New York, die nu net bij Whitehall tot stilstand is gekomen omdat de loc kapot is. Het dreigt een overnachting te gaan worden. -op een rit die toch al 14 uur zou hebben geduurd- Waarom? Omdat alles hier op vliegen is ingesteld. Dus oude langzame treinen. Waarom? Omdat de anderen ook vliegen, omdat vliegen nou eenmaal makkelijker is en vliegmaatschappijen wel allemaal douceurtjes krijgen en treinmaatschappijen niet, dus er wordt geen geld in rails en treinen gestoken. “Is toch een dieseltrein dus maakt niet zoveel uit” En daar staan we dan. Met zulke argumenten, ongeacht of de cijfertjes ervan waar zijn, veranderen we natuurlijk niks. Hoeveel zou die ene vlucht van mij nou uitgemaakt hebben, op al die vluchten die hier in Noord Amerika worden uitgevoerd, cijfermatig? Niks nakkes nada natuurlijk. Maar dat is geen argument. We moeten veranderen. Dat doe je door te veranderen. Niet door te lullen.
Goedenacht vanuit de trein! (En DIT is pas echt virtue signalling!!!)
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing