gezocht Gezocht mooie poederski +/-180 a 185

• Robert 1980
    Robert 1980 op 14 november 2019 · 19:08
    Hey, ik ben nieuw op het forum en op zoek naar een paar mooie poederski's.
    Alleen te weinig kennis van deze tak van sport vandaar de hulpvraag.

Ik ben een zeer goede skieer (al zeg ik het zelf). Ik ben 180 cm lang en weeg 75 kg.

Onderstaande 2 paar staan nu op zolder te wachten om in januari weer mee te gaan naar Val Thorens:
    Atomic SL12, 160 cm, 119*65*101.
    Super heerlijke carve ski!!
    Elan AMPHIBIO Ti2 16, 166 cm, 131*73*104
    Iets meer relaxte ski voor de lange dagen.

Nu wil ik hier nog graag een setje poederski's aan gaan toevoegen. Wat adviseren jullie:
    * lengte van de ski, eigen lichaamslengte of juist iets langer?
    * wat zeggen jullie aan minimale breedte onder de voet?

Als iemand nog wat leuks heeft liggen dan hoor ik dat uiteraard graag.
    Andere suggesties en tips zijn uiteraard ook welkom.

Ik zeg alvast bedankt!!
  • robbe
    Advanced
    robbe op 15 november 2019 · 08:18
    Pm
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 15 november 2019 · 09:13
    Hi Robert,

Welkom op het forum. De lengte van een ski hangt een beetje af van je persoonlijke voorkeur. Als vuistregel kun je je lichaamslengte of iets daarboven aanhouden maar op basis van je voorkeuren kun je daarvan afwijken. @Arjen heeft 2 jaar geleden een mooi stukje over het kiezen van een freeride ski geschreven: https://wepowder.com/nl/forum/topic/238878 hij gaat in op het kiezen van lengte, breedte maar ook andere shape keuzes (rocker, camber, materiaal).

De belangrijkste tip die ik voor je heb is om hierboven bij de academy ten minste module I te volgen. Dit is een echte eye opener voor een beginnende freerider! https://wepowder.com/nl/academy

Enjoy!

bericht aangepast door Ee1co op 15 nov 2019 09:46 (2% bewerkt)
  • Robert 1980
    Robert 1980 op 17 november 2019 · 09:16
    Hey Ee1co,

Bedankt voor jou reactie. Dat is een heel mooi stukje idd over de techniek van de ski. Keuze genoeg in ieder geval.
    Ik neig zelf om niet heel veel over mijn eigen lichaamslengte te gaan. Maar dat is meer op gevoel gebaseerd.
    Ik ga zeker naar de academy kijken lijkt me in ieder geval zeer interessant.

@robbe je hebt PB van me.
    Twijfel of de liberty double helix 190 cm niet te lang voor me is.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 19 november 2019 · 15:11
    Op je gevoel af gaan is goed. Je kunt ook eerst eens wat huren om te kijken wat je voorkeur is. Mijn ski is gelijk aan mijn lichaamslengte maar door de rocker voelt de ski korter aan en krijg ik een goede float bij een (tegenwoordig) bescheiden breedte (106mm). Ik hou vooral van een speelse ski. Als je voorkeur ligt bij het chargen van grote lijnen zou je misschien een ski iets boven je lichaamslengte prefereren.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro