Tourskien in de Ardennen

• dorfke
    Beginner
    dorfke op 18 november 2019 · 13:21
    Ik heb in het verleden al wat filmpjes en foto’s zien voorbijkomen van mensen die zijn gaan tourskien in de Ardennen maar ik vermoed dat dit meestal op een piste was waar geen activiteit was? Iemand een zicht op waar er wat kleine rondjes kunnen gedaan worden en daar er dus weinig prikkeldraad / koeien maar wel gras als ondergrond en liefst wat hoogteverschil?
    Tegen deze avond zou er misschien 20cm moeten liggen dus een diee om morgen eens te gaan kijken
  • twintipmafia
    Beginner
    twintipmafia op 19 november 2019 · 08:42
    Ook benieuwd dus ik volg dit even.
  • popski
    Advanced
    popski op 19 november 2019 · 09:12
    - indien de sneeuwgrens rond de 500m trek ik naar de skipiste van Ovifat (530m - 610m). 's ochtends heel vroeg voor de opening van de skiliften.
    - bij sneeuwgrens rond de 300m trek ik naar de skipiste Mont des Brumes in Francorchamps. (370m - 520m). Idem voor de opening van de skiliften
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 november 2019 · 11:02
    Dit ga ik ook volgen. Lijkt me best leuk om een keer spontaan vroeg aan te rijden (2,5 uur vanaf mijn thuis in NL). @popski; zijn daar in die regio ook heuvels die leuk zijn op te trekken die niet tegelijk ook skipistes zijn? Waar je dus niet alleen vóór het draaien van de liften lol kan hebben.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 19 november 2019 · 12:48
    @popski bedankt! Ik dacht ook aan de pistes van Baraque fraiture, is vlakbij de afrit van de autostrade, dus van bij mij 1,5 uur.

Ik was zelfs al aan het dromen van een tourtoch waarbij we een aantal afdalingen en klimmen aan elkaar zouden kunnen rijgen, maar ik vermoed dat dit wel wat onderzoek vergt.

Btw zou morgen al de moeite zijn? Ik zie 15cm wat denk ik misschien net genoeg is voor baraque fraiture (vooral gras)
    bericht aangepast door dorfke op 19 nov 2019 12:49
  • Moos
    Moos op 19 november 2019 · 13:00
    Mooi topic. Ga hem ook volgen. Vanuit Amsterdam moet je al snel het kleine eren.
    Mensen ook ervaring met de Harz? Of zal ik een apart topic openen?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 november 2019 · 18:02
    Ligt bijna in mijn achtertuin en we gingen in de jaren 70/80 vaak naar baraque michel voor te langlaufen. Dat was goed te doen.
    In 2017 ben ik nog eens heel vroeg met mijn splitbord gegaan. Maar helaas.

Nog overwogen de spit achter het hek ineen te zetten. Dat had waarschijnlijk alleen maar heibel opgeleverd dus op de split de omgeving in getrokken. Dan is er weinig te halen. Overal wegen en paden die door wandelaars waren plat gestampt. Om weilanden staat prikkeldraad. Waar geen draad stond bleken het maisvelden te zijn met 20 cm stronken onder 30 cm sneeuw.

Dan kun je beter deze in de gaten houden. Geen mais en geen hekken er om heen
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 19 november 2019 · 21:34
    Is er ook niet een filmpje waar @popski onder de lift van Plopsa Coo skiet?
    De leeuw van Waterloo word/werd ook gebruikt om te skien, maar dan heb je wel een trap.
  • Bedde
    Tourist
    Bedde op 19 november 2019 · 22:32
    Aanrader, gewoon doen! Sterke verhalen na afloop! @popski 😊😇😂
  • popski
    Advanced
    popski op 19 november 2019 · 22:41
    Een oud en gekunseld filmke van onze freeride avonturen in Coo:

bericht aangepast door popski op 19 nov 2019 22:41

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro