airbag mee naar verenigde staten

• pitbullronnie
    Tourist
    pitbullronnie op 19 november 2019 · 20:26
    mijn 2 types airbags ga ik in januari mee nemen naar salt lake city
    de regulations vereisen dat de flessen en de ontsteker van mijn ABS moet zijn gedeactiveerd (dus getrokken).
    een Float kan je daar bij een duikwinkel laten vullen
    de abs heeft een nieuwe fles nodig, maar ook een nieuwe springlading voor de trekker.
    navraag bij abs heeft mij nog niet kunnen helpen. (geen antwoord gekregen)
    wie heeft hier ervaring mee en dan vooral in saltlake city.

groet
    ronald
    nooter
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 november 2019 · 21:46
    In Amerika hebben ze de gele cilinders.

Ik zou White Pine Touring eens vragen:
    1790 Bonanza Drive
    84060 Park City Utah
    https://whitepinetouring.com/
    +1 435-649-8710

Of anders hun filiaal bij de liften:
    White Pine Nordic Center
    1541 Thaynes Canyon Drive
    Park City, UT 84060
    +1 435-649-6249
  • pitbullronnie
    Tourist
    pitbullronnie op 19 november 2019 · 22:56
    hoi mars,
    dank voor de tip,
    ik heb er 2 problemen mee:
    mijn hotel staat in salt lake city, en we zullen daar elke dag weer naar een ander skigebied gaan.
    op de site van white pine gezocht, maar geen mailadressen kunnen vinden.

je ziet overigens op die sites wel mooie cursus over lawines, maar niets over verhuur of verkoop van airbags.
    ik hoop daar toch echt ook powder te gaan vinden en vind het dan wel zo lekker om mijn airbag te hebben...
    nooter
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 20 november 2019 · 07:44
    @pitbullronnie waar in Salt Lake staat je hotel? Het is namelijk een hele grote stad. Niet wat betreft inwoners, maar vooral wat betreft oppervlakte. De optie die Mars noemt is waarschijnlijk de dichtstbijzijnde. Indien je op de site van ABS kijkt is goed te zien dat er in Salt Lake zelf niets zit..

Ik vermoed dat whitepine een van de weinige dealers in de buurt is. Op de site van ABS vind je ook het emailadres van de shop in Park City: experts@whitepinetouring.com

Voor BCA is het een stuk gemakkelijker. Meer dan voldoende dealers daar: https://backcountryaccess.com/store-locator/

Maar waarom zou je je ABS meenemen? Het levert altijd gedoe op met Homeland Security en je geeft aan enkel skigebieden te bezoeken. De skigebieden in de US werken allemaal met een zogenaamde Boundary (lees ook: https://wepowder.com/nl/academy/paragraph/18). Binnen de boundary wordt alles door skipatrol gecheckt en is een Airbag niet nodig. Pas wanneer je door de gates gaat wordt dit een issue. Ben je van plan buiten de boundary te gaan skien?
    May the powder be with you.
  • pitbullronnie
    Tourist
    pitbullronnie op 20 november 2019 · 08:16
    beste meteomorris,
    dank voor je antwoord. mijn hotel staat in oost salt lake city. Op 37 minuten van park city.
    ik ga niet naar amerika om daar op de pistes te blijven. daar verblijf ik zo min mogelijk.
    vandaar dat ik ook altijd op pad ga met alle spullen om dat veilig te doen.
    daarom ook jullie mooie cursus gedaan en vaak ook met gids op pad geweest.
    voorbereiding is een must.

ik ga nog weer verder speuren en anders het stukje reizen naar park city.

tnx!
    ronald
    nooter
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 20 november 2019 · 08:40
    @ronald, ben je bekend met het boundary systeem? In Amerika werken ze niet met on en off piste, maar in- of outbounds.

Buiten de gate gaan kan consequenties hebben. Check even wat je verzekeraar dekt. (Tip)
    May the powder be with you.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 20 november 2019 · 08:55
    Alternatief kan zijn dat je de cilinder enzo laat opsturen naar het hotel of naar een locale shop/gids.

Verder wat morris zegt. Lees dat hoofdstuk over ski boundary nog eens na
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 20 november 2019 · 09:49
    Kun je ter plekke geen airbag oid huren?
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 november 2019 · 21:39
    Alternatief kan zijn dat je de cilinder enzo laat opsturen naar het hotel of naar een locale shop/gids?post]waingro op 20 nov 2019 08:55[/post]
    Nee dat kan niet. Soms lukt het wel, maar offiicieel mag het niet.

bericht aangepast door Slim op 20 nov 2019 21:40 (15% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 november 2019 · 21:57
    hoi mars,
    dank voor de tip,
    ik heb er 2 problemen mee:
    mijn hotel staat in salt lake city, en we zullen daar elke dag weer naar een ander skigebied gaan.
    op de site van white pine gezocht, maar geen mailadressen kunnen vinden.
    pitbullronnie op 19 nov 2019 22:56

1 -je hebt nog niet geantwoord of je alleen inbounds of ook out of bounds gaat rijden (en inderdaad, als je het verschil niet weet, lees het artikel even door), dat gezegd hebbende, er is natuurlijk niets op tegen om ook inbounds een airbag aan te hebben, als je in de gondel het handvat maar blokkeert!

Allemaal inbounds:
    Alta-Snowbird:

Deer Valley:

2 welke ski gebieden ga je bezoeken? Al besloten? Als Park City/Canyons of Deer valley er bij zit, dan is het probleem opgelost. White Pine touring is onderdeel van Jans, dus mail die winkel met je vragen.

Ik had vorig jaar een Mammut cartridge gehuurd bij Level Nine Psorts in Millcreek rd, die zou je kunnen proberen.

https://utahavalanchecenter.org/ Is de lawine organisatie voor Utah, en een van de beste in de VS.

bericht aangepast door Slim op 20 nov 2019 22:01 (15% bewerkt)
  • waingro
    Advanced
    waingro op 20 november 2019 · 23:19
    Alternatief kan zijn dat je de cilinder enzo laat opsturen naar het hotel of naar een locale shop/gids?post]waingro op 20 nov 2019 08:55[/post]

Slim op 20 nov 2019 21:39

Je kunt toch zeker wel een cilinder online bestellen in the US. Na de trip verkoop je hem eventueel hier op wepowder of je hebt een reserve
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 november 2019 · 23:20
    Slim op 20 nov 2019 21:39

Oeps,realiseer me nu dat @Waingro mischien bedoelde een nieuwe cartridge e.d. kopen en dan op laten sturen naar je hotel. Dat is wel een goed idee als je ze (nog) kan vinden.

Edit, zie nu dat je dat ook typetje terwijl ik aan het typen was 😉
    bericht aangepast door Slim op 20 nov 2019 23:24
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 november 2019 · 23:26

je ziet overigens op die sites wel mooie cursus over lawines, maar niets over verhuur of verkoop van airbags.
    pitbullronnie op 19 nov 2019 22:56

Er staat wel dat ze geen 3 eenheid verhuren, dat je die moet kopen bij de winkel(dat is Jans).

Verder kan ik nog een gids in SLC aanbevelen als je daar in geïnteresseerd bent.
    bericht aangepast door Slim op 20 nov 2019 23:39 (1% bewerkt)
  • tedvd
    Advanced
    tedvd op 21 november 2019 · 23:48
    Afgelopen jaar via Seattle gevlogen. Ik had hem als handbagage mee. De Cilinder losschroeven en in een gesealde plastic zak los meenemen. Bij de controle weet het meerendeel van de werknemers niet wat het is en controleren ze dit bij hun manager. Zo gauw die ziet dat het zaakje ontmanteld is, is er geen probleem.
    Toevoeging: dit was het geval op Schiphol.
    Terug vloog ik vanuit Calgary, Canada daar ook geen probleem en was men er bekend mee.

bericht aangepast door tedvd op 21 nov 2019 23:51 (17% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 22 november 2019 · 00:47
    @tedvd, Canada mag wel, het is alleen de VS waar het niet mag. Op de heenreis van Europa naar Amerika heb ik ook wel gehoord van Amerikanen die dat gedaan hebben, of het mag weet ik niet, maar het kan dus wel, zolang je niet in Amerika hoeft te stappen.

Hier een artikel en thread waar het uitgebreid wordt besproken:

https://www.wildsnow.com/22015/mammut-light-30-airbag-backpack-carbon-...
    bericht aangepast door Slim op 22 nov 2019 00:49 (8% bewerkt)
  • tedvd
    Advanced
    tedvd op 23 november 2019 · 00:47
    @Slim (?)

Seattle is de VS...
    Dus zowel naar VS als van VS doorvliegen geen probleem.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 24 november 2019 · 04:43
    @Slim (?)

Seattle is de VS...
    Dus zowel naar VS als van VS doorvliegen geen probleem.
    tedvd op 23 nov 2019 00:47

Voorde zekerheid, we hebben het hier over een volle cylinder. Natuurlijk hadden we het over de VS, dus inclusief Seattle.
    Heb je het artikel op WildSnow gelezen? Wat ik bedoelde, is dat het feit dat jij (en Lou) het gedaan hebt, niet wil zeggen dat het een goed idee is. Nogmaals, NAAR de VS weet ik niet zeker, maar IN de VS instappen (dus ook overstappen) mag niet .
    Als je het probeert en je treft een officier die het oplet, dan moet je hem weg gooien.
    bericht aangepast door Slim op 24 nov 2019 05:11 (7% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro