Oude bib over of losse bib tips?

• Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 november 2019 · 09:41
    Heb een hele fijne broek (North face summit L5 GTX pro) maar helaas de bib-loze versie gekocht vorig jaar. Nu wil ik absoluut de broek houden, maar er zelf een bib aan gaan naaien. De bretels die er bij zitten zijn waardeloos (zitten alleen aan de voorkant van de broekrand vast, wie bedenkt zoiets?) en de broek heeft de neiging toch wat af te zakken aan de achterkant. Samen zorgt dit voor behoorlijk wat sneeuw (poeder!) in de rugstreek. Nu had ik bedacht om de bovenkant van een oude bib-skibroek te knippen, of een losse te kopen, en die bovenop mijn broek er aan te naaien. Die heb ik zelf niet liggen. Aangezien dat deel nooit slijt bij een broek, zal er misschien wel iemand zijn die een broek heeft die niets meer waard is maar de bib/bovenkant/schort nog wel hergebruikt kan worden. #lekkercirculair?

Is er iemand die zoiets heeft liggen? Het liefst maatje L en ongevoerd, kleur etc maakt niet uit. Anders zijn tips voor waar je een los bib-stuk kan vinden ook welkom.

Zoiets moet het dus gaan worden:

bericht aangepast door Tim3 op 21 nov 2019 10:40
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 22 november 2019 · 20:46
    Je zou ook kunnen proberen om er een deel van een oude goretex jas aan te kunnen zetten. Zodat je iets krijgt wat op een theta sv broek lijkt van arcteryx.
    https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bi...
    Qua ontwerp simpeler denk ik.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 22 november 2019 · 22:00
    Ik laat mijn broek bib maken bij een tentennaaier in Amsterdam. Hij heeft een stof die hij ook voor regenjassen gebruikt en bevalt mij heel goed bij mijn bib. Bij snowcountry heb ik van norrona mijn de suspenderen gekocht en deze erop laten zetten. Je kan nog een voorbeeld broek meenemen om te laten zien hoe jij het wilt hebben. Die winkel heet
    Tattelljee.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 november 2019 · 22:27

Bij Salomon en Norrona zijn ze van lycra gemaakt en zitten ze met een rits aan de broek. Aan de bovenzijde zit een band van elastiek. Daar kun je, net als zij, altijd nog de bretels aan maken.

Ik zou er gewoon eentje namaken. Lycra kost 8 tot 10 Euro de meter, een rits zo'n 7,50 en band elastiek nog geen euro per meter.

Als je een kant en klare zoekt; Norrona verkoopt ze los. Ze hebben een YKK rits. De andere helft vind je wel. Maar dan ben je er met 20 Euro nog lang niet.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro