Te warm tijdens het skien

• Wouteeer
    Tourist
    Wouteeer op 21 november 2019 路 15:48
    Tijdens mijn ski trips (99% piste), heb ik het met de standaard skijassen en broeken (B.V. Protest pvre-serie) veel te warm tijdens het skien. Daarom ben ik opzoek naar wat tips qua kleding / handschoenen.
    bericht aangepast door Wouteeer op 21 nov 2019 16:29 (1% bewerkt)
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 21 november 2019 路 15:58
    Gewoon zomaar van Google afgeplukt 馃槂 : https://www.outdoorinfo.nl/hoe-werkt-3-lagen-kledingsysteem/...
    When life gets too complicated.... SKI
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 november 2019 路 16:14
    Wat is precies je vraag? Heb anders de neiging om te reageren met: Mooi.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • waingro
    Advanced
    waingro op 21 november 2019 路 19:35
    Heb je een linkje naar de jas/broek.
    Is die gewatteerd?

Normaal werken we met laagjes
    Onderlaag (wol of synthetische stof)
    Mid layer (dons of fleece)
    Buitenlaag hardshell (gore tex 2/3 laags of vergelijkbaar, liefst met ventilatie ritsen onder de armen. Bij voorkeur ongevoerd)

Ik heb meestal enkel een onderlaag en een buitenlaag aan. Onderlaag varieert soms in korte mouwen of lange mouwen dan wel 2laags wol of enkel.

Door lagen te dragen kun je je snel aanpassen aan de verschillende omstandigheden.

Wat me verder nog te binnenschiet:
    Wat is je niveau (vul je paspoort in)
    Misschien ontbreekt het aan techniek waardoor je lichaam moet compenseren wat resulteert in onnodig veel inspanning.
    Ben je skier of snowboarder. (Die laatste groep zit soms wat vaker stil op de grond, waardoor je meestal iets sneller afkoelt, dus neem aan skier)

bericht aangepast door waingro op 21 nov 2019 19:53 (25% bewerkt)
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 21 november 2019 路 20:27
    Vriend van mij heeft ook protest pvre kleding. En snel warm ivm te weinig ventilatie, te veel isolatie...

Beter veel dunnere broek&jas met goede ventilatie waarbij je laagjes toevoegt.
  • CorD
    Beginner
    CorD op 21 november 2019 路 21:25
    Ik ben sinds 2017 afgestapt van de ski jas en draag nu voortaan normale winddichte jas met daar overheen een bodywarmer. Wanneer ik het warm krijg, trek ik de bodywarmer uit. Wel neem ik een dunne regenjas mee voor wanneer het gaat sneeuwen.
    Think with powder
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 22 november 2019 路 07:51
    Gewoon zomaar van Google afgeplukt 馃槂 : https://www.outdoorinfo.nl/hoe-werkt-3-lagen-kledingsysteem/...AlexSki op 21 nov 2019 15:58
    Misschien ook iets voor jou? @CorD 馃槑
  • CorD
    Beginner
    CorD op 3 december 2019 路 20:14
    Sorry, zie nu pas de reactie. Dank je Alex!
    Think with powder
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 4 december 2019 路 14:27
    Denk dat een foto van de outfit ook makkelijk kan zijn voor het beter inschatten van de situatie. Het blijft een beetje gissen zo....
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 4 december 2019 路 15:02
    Ik vermoed dat @Wouteeer al is afgehaakt 馃構
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 5 december 2019 路 23:54
    Mijn 'winning team':
    * Thermisch ondergoed van Icebreaker, dikte 260 als baselayer
    * Een donsjas (of nanopuff) die je in een bolletje klein kan maken en in je rugzak gooien als midlayer
    * Gore-tex (of goedkoper alternatief) broek + jas.

Meestal blijkt die donsjas dan gewoon nog te warm tijdens het ski毛n, als je actief bent is die icebreaker dus meer dan voldoende, op de lift dan weer net te koud, maar dat heb je altijd wel....

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro