Armada Norwalk 2013/2014

• jeantijssen
    jeantijssen op 30 november 2019 · 20:36
    Bij deze bied ik mijn unieke Armada Norwalk's uit het jaar 2013/2014 aan. De ski's zijn inclusief Marker Jester bindingen. Als tweede eigenaar heb ik hier al behoorlijk wat mooie avonturen mee mogen beleven.

Deze ski's zijn echt perfect voor de diepe powder avonturen, maar omdat ik meer ga toerskieen, ga ik toch afscheid van ze nemen. De ski's verkeren nog in prima staat en heb alle krassen altijd door professionals laten opvullen, dus geen geknutsel. Doe een goed bod en ze zijn van jou.

Vraagprijs 199 euro

Specs
    Rocker TypeEST All Mountain Rocker – Tip rocker with positive camber under foot and no tail rocker. Promotes flotation in the soft snow while giving the ski great drive and edge hold on the hard pack.

FlexFlex Pattern – Tip: 6, Waist: 7, Tail: 6.5 (1=soft; 10=stiff)

ShapeTapered Tip – Tip width is narrower than width at contact point
    Dimensions (tip/contact point/waist/tail) – 124/139/114/130 mm (169), 125/140/115/131 mm (179), 126/141/116/132 mm (189)

CoreHybrid Ultralight Core – Ultralight core using select wood stringers that have unusually high strength-to-weight ratios, UltraLight cores allow our widest skis to maintain a light-yet-stable feel.

LaminatesLaminate Matrix – Deliberate directional layering of fiberglass dictates flex pattern and torsional rigidity and allows each ski's flex to be precisely tuned. Bi-axial fiberglass runs in an “x” pattern down the ski to control lateral flex; Uni-directional fiberglass controls flex along the length of the ski; Tri-axial fiberglass, with fibers running in three directions, beefs up the center of the ski.

CK Stringer – Carbon Kevlar combo stringers lie on top of the laminate matrix along the tail to brace the ski. This increases the landing platform, especially when weight is distributed farther back in the ski than intended. It also gives the ski more pop and extends ski life.

bericht aangepast door jeantijssen op 30 nov 2019 20:43

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro