Oproep telegraaf: off-piste-skien-fantastisch-of-levensgevaarlijk?

• Mattje
    Beginner
    Mattje op 17 december 2019 · 12:12
    https://www.telegraaf.nl/lifestyle/564910383/oproep-off-piste-skien-fa...

Misschien een mooie gelegheid om er vanuit WePowder onderbouwd en diepgaand op in te gaan.
  • Mary
    Beginner
    Mary op 17 december 2019 · 14:53
    Piste skiën op dit moment in tignes is levensgevaarlijk. Hele kudde Engelse jeugd hier. Engeland leeg gelopen.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 17 december 2019 · 15:00
    Mensen die er niks van weten hebben er toch wel een mening over, ongeacht wat je schrijft.

Maar misschien iets voor Rolf van Snowsafety. Zij zijn misschien wel de juiste partij hiervoor.
  • Mattje
    Beginner
    Mattje op 17 december 2019 · 15:02
    @BMT Er zijn hier ook wel de nodige mensen met de juiste kennis die er een goed sluitend verhaal van kunnen maken. Met een goede onderbouwing kan het misschien ook doordringen bij mensen zonder kennis van zaken.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 december 2019 · 15:33
    Mensen die er niks van weten hebben er toch wel een mening over, ongeacht wat je schrijft.
    BMT op 17 dec 2019 15:00

Sterker nog... Wat als ze luisteren? Voor je het weet staan die telegraaflezers ook allemaal bij de lift te trappelen op de volgende poederdag!

Ik zie echt geen enkele manier waarop meedoen aan deze discussie positief uitpakt voor freeriders. 😃

bericht aangepast door Willem2k op 17 dec 2019 15:34 (1% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 17 december 2019 · 17:19

Sterker nog... Wat als ze luisteren? Voor je het weet staan die telegraaflezers ook allemaal bij de lift te trappelen op de volgende poederdag!

Ik zie echt geen enkele manier waarop meedoen aan deze discussie positief uitpakt voor freeriders. 😃

Willem2k op 17 dec 2019 15:33

Volledig mee eens, hahahaha
  • ErikDutch
    Tourist
    ErikDutch op 17 december 2019 · 17:39
    No risc No fun
    Maar gecalculeerd risico
  • The_O
    Tourist
    The_O op 17 december 2019 · 18:10
    Mattje bedankt voor de post met de Telegraaf link. Overweeg te reageren met de verwijzing naar het systeem hier in Noord Amerika. Je kunt hier immers In Boundary -> Off Piste skien. De vraag is dus ook wat precies met Off-Piste bedoeld wordt ?(tourskien bijv. ?). N.B: wordt deze winter mijn 10e skiseason hier in Canada BC.
    And Also The Trees
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 17 december 2019 · 19:54
    Een beetje tekstschrijver heeft dit forum toch binnen een paar seconden in het Google vizier
  • Lenny
    Tourist
    Lenny op 18 december 2019 · 13:59
    Onderbouwd en diepgaande reacties gaan het artikel echt niet halen. De Telegraaf moet gewoon kranten/artikelen verkopen, niks meer niks minder. En helaas verkopen artikelen gebaseerd op emotie, conflict en sensatie nogal goed. Waarschijnlijk zullen ze dus op zoek gaan naar mensen die een lawine of andere gevaarlijke situatie hebben overleefd, meegemaakt of gezien. Wellicht dat er een 'expert' een klein stukje in het artikel krijgt om wat te vertellen over de veiligheid en voorzorgsmaatregelen, maar daar zal het dan ook bij ophouden denk ik.
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 18 december 2019 · 20:18
    Er zitten hier toch ook mensen die een lawine hebben overleefd en die wel weten hoe het werkt? Maar of die zin hebben hun verhaal te vertellen aan een sensatiekrant vraag ik me wel af... maar goed, ik ben er geen van, dus misschien is het wel heel anders.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 18 december 2019 · 20:22

Willem2k op 17 dec 2019 15:33

+1
    May the powder be with you.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 19 december 2019 · 20:24
    Fietsen in Amsterdam is gevaarlijker dan off-piste skiën, geen gein, elke dag een ernstig ongeluk alhier.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 december 2019 · 21:20
    Als je zoiets doet, doe je het niet om er iets bij te winnen, maar om de kleine waarheid naast een boel onzin op tafel te zetten.
    Wat men er dan verder ook mee doet.
    Zelfs als je voor nieuws beter zit bij de Duckstadkrant...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro