gezocht All-mountain ski's 90-95, 1.85m, ongeveer :-)

• wltr
    wltr op 18 december 2019 · 18:48
    Dag poederaars,

Ik twijfelde tussen marktplaats en gear: ik ben op zoek naar advies en ski's 😃

Als piste-liefhebber wil ik me weer 's wagen aan wat freeride. Nu vind ik de echte poederlatten vaak niet prettig, omdat ik iets zoek dat zich ook op de piste netjes gedraagd, met voorliefde voor korte/middenlange bochten. Bij Testival vorig jaar ben ik gevallen op de Salomon XDR 88ti 186 (niet gekocht) maar ik vraag me nu af of die voldoende bieden off-piste (testomstandigheden was alleen harde sneeuw dus geen idee). (Voor op de piste heb ik nu de Salomon S/Max Blast, jeej!)

Ik ben daarom op zoek naar advies voor een echte all-mountain ski die voldoende float (ik ben 1.83 en wat zwaarder) maar op de piste voldoende speels is. Hoef daar niet hard op ijzig, dus beetje klapperen ben ik niet bang voor.

Zou de XDR voldoen? Ze zijn niet heel breed maar lepelen wel mooi en met 1.86 zouden ze iets van draagvlak moeten hebben (?!). Op de piste zijn ze heerlijk.

Hebben jullie tips (ski's om te overwegen)?
    Of misschien heeft iemand nog iets staan wat misschien aan de vraag voldoet? Aangezien het hobby verkennen is zoek ik iets met instapprijs.
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 18 december 2019 · 19:27
    Aangezien ik in de toekomst nog met wltr de berg ook op wil wandelen (dat weet hij zelf nog niet...): als iemand iets heeft liggen met frame bindingen mag dat ook 😃. Maar gewone bindingen ook prima.
    BSL 325 trouwens.
  • MTV
    Beginner
    MTV op 18 december 2019 · 20:55
    @wltr Zoiets misschien? Ietsje langer en breder, maar daar merk je niks van😃. Speels, en met een Duke.

http://link.marktplaats.nl/m1493122624?utm_source=ios_social&utm_m...
  • wltr
    wltr op 21 december 2019 · 22:29
    Thx voor tip! Ik ben zo op n spoortje gekomen met wat nieuwe opties.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro