Welke maat Rustler 9?

• B1078
    B1078 op 23 december 2019 · 08:15
    Welke maat Rustler 9?
    B1078
    B1078
    22-12-19 18:43
    Hallo,

Ik (1m85, 82kg) ski nu al een paar jaar atomic nomad smoke ti in 178. Blijf het een leuke ski vinden, maar is niet levendig en speels genoeg meer. Ik ga veel vaker tussen de pistes door spelen en hou wel van nu en dan een sprongetje en een stukje switch. Maar eens het gas opendraaien op de piste hoort er ook bij.

Als je gaat zoeken naar een 'jack of all trades' word je overstelpt met alleskunners met lovende en soms tegengestelde kritieken. Ik heb geen zin in skis huren/testen, want na dag 3 twijfel ik al af ik de eerste toch niet beter vond. Dus na veel lezen kan ik mij het meest vinden in de Blizzard Rustler 9, maar twijfel tussen 180 en 188.

180 zal speelser zijn, maar mss minder drijven. Terwijl de 188 dan wel meer zal drijven, maar mss iets trager instuurt. Ik wil ook uitgedaagd worden en werk graag aan mn techniek. Daarom neig ik naar de 188, omdat die me mss een beter skiër kan maken.

Alvast bedankt voor jullie input!

Tim
  • Haas™
    Advanced
    Haas™ op 26 december 2019 · 19:33
    Lengte van de ski is zeker ook een persoonlijke voorkeur. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar skis van rond mijn eigen lengte, maar andere zullen weer een voorkeur hebben voor skis onder hun eigen lengte.
    180 zal speelser zijn, maar mss minder drijven. Terwijl de 188 dan wel meer zal drijven, maar mss iets trager instuurt.
    Hiermee sla je denk ik aardig de spijker op zijn kop. Maar gezien jouw lengte van 185cm zou ik dan eerder voor de 180cm skis gaan dan de 188cm. Dan zit je met je skis dichter bij je eigen lengte.
    bericht aangepast door Haas™ op 26 dec 2019 19:34
    Rex Monte - Amor Nix
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 december 2019 · 20:41
    Zeker gezien het gebruik zou ik voor 180 kiezen. Je bent ook niet enorm zwaar.
    If in doubt, don't go out!
  • B1078
    B1078 op 26 december 2019 · 23:54
    Dat zal toch testen worden😑.
    Ik twijfel nu al weer of de rustler 9 hem wel wordt. Vaak lees je toch dat hij te slap is.
    Speelse twintip(moet toch bescheiden switch kunnen rijden) die lekker carved en niet om je oren flapperd of gevaarlijk instabiel wordt als je eens langs de vallijn het gas opendraait? Iemand suggesties?😂🤣

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro