Snowboard vriendin HELP

• Snowboard84
    Snowboard84 op 23 december 2019 · 23:46
    Hey,
    Mijn vriendin is opzoek naar een snowboard. Ze gaat nu voor de 3de keer snowboarden.
    Ze is 1m64 en is stevig gebouwd en weegt 80 kg.
    We vonden een leuke plank van 149 cm maar met Max gewicht 77 kg. Is dit te doen of niet? Of welke maat raden jullie aan?
    Alvast super hard bedankt!
  • BASC
    Beginner
    BASC op 24 december 2019 · 17:57
    Ik zou, alleen wetende wat haar lengte + gewicht is, zeker maatje groter gaan.
    Misschien handig om te vertellen wat haar skill level is en wat voor snowboarden ze wilt doen.

Ik vind, voor mijn vriendin, de Rome Winterland een heel fijn board.

succes
    www.firsttours.nl
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 24 december 2019 · 18:02
    Hebben jullie dit board vergeleken met de boards die ze vorige keren gereden heeft? Niemand weet zo goed welke lengte zij fijn vindt, als zij zelf.

Voor nu kan ze er denk ik prima mee uit de voeten. Het scheelt maar 3kg en als relatieve beginner heb je je board liever aan de korte kant dan te lang. Maar ideaal klinkt het niet. Afhankelijk van hoe goed de deal is, zou ik deze denk ik laten gaan en een board zoeken wat echt bij haar past.
  • Marco_pas
    Tourist
    Marco_pas op 25 december 2019 · 19:20
    Laat je voorlichten in de speciaalzaak ipv "iets in de juiste richting" op Marktplaats te zoeken. Weinigen die daar uiteindelijk blij van worden, buiten de verkopers.
  • Snowboard84
    Snowboard84 op 25 december 2019 · 19:29
    Bedankt voor jullie reacties, ze gaat voor de 3de keer snowboarden en doet vooral blauwe pistes. ze heeft de voorbije jaren met een 153 en 154 gesnowboard in de verhuur maar daar hadden ze geen kleiner maar zeiden ze wel dat het eigenlijk te groot was voor haar... dit gevoel had ze ook soms.
    149 leek ons wel ideaal...
    het is een Roxy Sugar Banana voor moesten jullie hier ervaring mee hebben. Het is nog niet gebruikt en wordt nog 200 euro voor gevraagd.
    bericht aangepast door Snowboard84 op 25 dec 2019 19:31 (11% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro