DAPTER: freeriden in Alaska

DAPTER: freeriden in Alaska

Je hebt 'm misschien al gezien op het Freeride Film Festival in Tuschinski of in Gent, maar heb je 'm gemist dan kun je 'm nu ook helemaal online bekijken. Vorig seizoen gingen Sebastiaan Vreeken, Paul de Groot en Loïc Isliker naar de heilige graal van het skiën en snowboarden: Alaska.

Downdays

Bestemming was Haines waar ze met SEABA heli skiing op zoek gingen naar de ultieme lijnen die je alleen in AK vindt. Spines en steile wanden dus! Zoals wel vaker gebeurt in Alaska werkte het weer niet helemaal mee en hadden de mannen behoorlijk wat downdays. Gelukkig biedt Alaska dan ook voldoende vermaak in de vorm van drank, guns en schitterende natuur.

Spines!

Des te zoeter smaakt het natuurlijk wanneer je uiteindelijk tóch omhoog kan en de lijn van je leven kunt rijden. Overigens op heerlijke wijze in beeld gebracht door Nederlands Kampioen freeriden en zeer getalenteerd filmmaker Loïc Isliker!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
SlimAuteur26 december 2019 · 16:48

Heel mooi!
Film productie, montage en dergelijke super goed gedaan.
Vooral ook veel leuker om dit zo te zien dan de gangbare films waarin alleen de shots van de meest extreme ski runs worden getoond. Dat wordt toch gauw een beetje saai. Op deze manier wordt het voor de kijker ook veel meer een verhaal, en het is goed om te zien dat het niet altijd alleen maar zon en diepe poeder is, maar dat ook ‘down days’ tot de werkelijkheid behoren.

Gevorderd
Lexy86Auteur27 december 2019 · 10:16

Heeeel vet!! Ik had echt een beetje een “Art of Flight gevoel”! Ik heb hem nu 4 keer gezien :P. Ben heel erg benieuwd hoe die shots vanuit de heli zijn geschoten, lijkt me onwijs moeilijk!

If you lose the child inside you, you lose yourself!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!