Ik heb nu 2 paar skischoenen: K2 spyre 100 (alpine) en Scarpa Maestrale (toer). En dan ook nog een setje softboots. Als ik alles elke trip meeneem, dan is 't een flink volume aan schoenen. Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met hybride skischoenen en of 't wat voor mij zou zijn.
De K2's zijn gebootfit en zaten top. Maar ik merk dat de liner de beste tijd heeft gehad (al zijn ze pas 2-3 jaar oud, veel gebruikt op de rolband). Ik kan er nog zeker goed op skiën, maar 't zit wat minder top.
De Scarpa's heb ik via 't forum gekocht, 't is de juiste mondomaat, maar niet helemaal mijn leest. Er zitten de nodig vulstukken in waardoor ik er zeker wel aardig mee uit de voeten kan. Maar 't is 't ook niet helemaal.
Ik merk ook dat 't wisselen tussen de schoenen ook altijd erg wennen is (en dat komt niet alleen door de wissel van ski's die daar uiteraard ook mee gepaard gaat).
Mijn ski's:
Salomon S/Max blast 72mm 170cm. Binding: Alpine
Atomic Backland Drifter 95mm 183cm. Binding: G3 ion
Ik zit dus beetje te twijfelen om de skischoenen te vervangen voor een hybride schoen. Bv een K2 mindbender (heb ze nog nooit aangehad trouwens, dus slag om de arm). Dan kunnen de scarpa's verkocht (zijn nog heel netjes) en de K2's voor op de rolband blijven. Is dit aan te raden? Of beter toch 2 losse paar schoenen houden?
bericht aangepast door kjiratsiekoedel op 7 jan 2020 09:55 (1% bewerkt)