De Freeride World Tour is gestart in Hakuba, Japan!

De Freeride World Tour is gestart in Hakuba, Japan!

De Freeride World Tour is weer gestart! De eerste stop van het seizoen is in Hakuba waar eenenveertig van de beste big mountain skiers an boarders los gingen! De omstandigheden in het speelse terrein van de “South Bowl” waren goed. Live uitzendingen zitten er tegenwoordig niet meer in bij de FWT helaas.

Snowboard Men

Freeride World Tour-kampioen Victor De Le Rue (FRA-1e plaats) was in goede vorm met een enorme backflip naar een soepele backside 360 tot een pillow tap. De juryleden gaven Victor 83.67 punten, genoeg voor de eerste plek in de Snowboard Men categorie. Het onderstreept zijn ambitie voor een tweede wereldtitel. Hij werd op het podium vergezeld door Nils Mindnich (USA-2e plaats) Elias Elhardt (GER-3e plaats).

I’m really stoked! I started with a good trick, the second backflip of the season, and it went
really well! I managed to stomp it well. For the rest of the line I wanted to go to the right and I missed it, so I went to the left and it was improvisation.
– Victor De Le Rue

Ski Men

Veteraan en tweevoudig wereldkampioen Drew Tabke (VS-1e plaats) hield zich aan zijn plan, zelfs toen het zicht even wat minder was. Met zijn kenmerkende soepele en gemakkelijke stijl reed hij naar de winst met onder andere een dikke backflip vanaf dezelfde feature als Victor De Le Rue. Tabke’s 89,67-punten was zijn eerste evenementwinst sinds 2016 in Chamonix, en hij versloeg nipt Hank Bilous (NZL-2e plaats) en Reine Barkered (SWE-3e plaats), check van die laatste z’n backflip nog even.

Amazing day! I just won Japan so I’m feeling amazing! Japan is dreamy stuff…the reason I’m still competing is for destinations like that so it’s just incredible! – Drew Tabke

Ski Women

Hedvig Wessel (NOR-1e plaats) pakte de overwinning bij Ski Women, dankzij veel airs ( een enorme vooruitgang voor deze categorie). Nadat ze haar bescheiden eerste cliff had gedropt, deed ze nog even een van de grootste backflips van de dag. Regerend wereldkampioen Arianna Tricomi hield de lat hoog zoals altijd (ITA-2e plaats), waarbij Elisabeth Gerritzen (SUI-3e plaats) ook een top-drie finish behaalde.

It feels amazing to win obviously and to be done with the first event! It’s always so nerve-racking, but now to be done and celebrating with everyone is so cool! – Hedvig Wessel

Snowboard Women

Wereldkampioene van 2019 Marion Haerty (FRA-1e plaats) begon 2020 met waar ze in 2019 gebleven was: winnen. Haar run kenmerkte zich door vier soepele airs, vloeiend verbonden bochten en een zelfverzekerde lijnkeuze. Michaela Davis-Meehan (AUS-2e plaats) en Erika Vikander (VS-3e plaats) voegden zich bij Haerty op het podium.

I had a lot of fun! The snow was really better than what I imagined. Winning the first stage of the season is very reassuring, especially since I was tired at the start of the season and worried about competitions. I just focused on having fun and it worked. – Marion Haerty

Volgende stop: Kicking Horse, Golden BC.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
ArjenproadminAuteur21 januari 2020 · 15:41

De Freeride World Tour zendt dus niet meer live de stops uit.

We want to provide you with the best possible show without any weather delays, condensed with additional angles and interviews, streamed at an ideal time for all time-zones.

Toch wel een gemiste kans lijkt me. Haalt wel de charme van het live sport kijken eruit.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
MedicineAuteur21 januari 2020 · 15:49

De Freeride World Tour zendt dus niet meer live de stops uit.

We want to provide you with the best possible show without any weather delays, condensed with additional angles and interviews, streamed at an ideal time for all time-zones.

Toch wel een gemiste kans lijkt me. Haalt wel de charme van het live sport kijken eruit.

Arjen op 21 jan 2020 15:41

Las (kreeg reply) op Instagram dat ze voor de eerste twee stops dit formaat gebruiken vanwege slecht bereik en minder gezeik in geval van weather holds. Andorra, fieberbrunn en verbier wel live.

Gevorderd
Arnie777Auteur21 januari 2020 · 19:09

Mwah, heeft gewoon met geld te maken. De europese stops wel live maken en de niet europese stops op prime time uitzenden in europa… Ik ben iig tegen en wil gewoon alles live zien.

Verder, Hank Bilous had moeten winnen vind ik. Had zeker de meest inrukwekkende run. Craig murray viel wat tegen helaas, en sommige anderen die ik hoog had staan hadden een crash. Wat me wel altijd weet verrast is dat de ski mannen zo ongelovelijk ver boven de rest staan. De snowboard vrouwen zijn niet om aan te gluren, de snowboard mannen viel dit jaar wat tegen en bij de ski vrouwen wordt tegenwoordig gelukkig wel echt hard gegaan. Als laatste vond ik de venue van vorig jaar beter dan die van dit jaar, hopelijk gaan ze volgend jaar weer terug.

Freeride = Life
Expert
BSSKI.chAuteur21 januari 2020 · 19:31

@@Arnie777 gluren is ook wel erg onfatsoenlijk … ?‍♀️ Anna en Manu worden zeker gemist (blessures) maar wat die meiden daar doen … petje af! Prestaties om met bewondering naar te kijken en met respect over te praten ?

Gevorderd
evr66proAuteur21 januari 2020 · 19:37

Zo is dat, Berber, dames uitkafferen mag, maar alleen als ze er zelf bij zijn en als het opgenomen wordt. Sorry Berber, was vooral uit frustratie hahaha ?

Gevorderd
Arnie777Auteur21 januari 2020 · 21:24

Tsja, we kunnen allemaal wel politiek correct doen, maar ik weet uit eigen ervaring dat er genoeg personen het met mij eens zijn. Er zullen heel weinig mensen zijn die speciaal naar de snowboard vrouwen gaan kijken. Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

Freeride = Life
Expert
ieismAuteur21 januari 2020 · 21:51

Ik kijk wel altijd snowboard vrouwen. Ik heb wel eens een stukje met manuela mandl afgedaald, ik ken hier op wepowder maar een stuk of 5 mannen die haar bij zouden houden dus zo goed zijn jullie nou ook weer niet ;)

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!