Komt daar poederalert#8?

Komt daar poederalert#8?

Na dikke sneeuw voor de Pyreneeën lijkt daar dan eindelijk de doorbraak voor de Alpen er aan te komen. Al 36 uur zijn de runs een stuk positiever dan ze begin deze week waren. Niets is nog zeker, maar zo net voor het weekend een fijn vooruitzicht om bij weg te dromen.

  • modellen voorzien eindelijk een doorbraak
  • rustig wachten
  • komend weekend poeder in de Pyreneeën

Modellen voorzien eindelijk een doorbraak

Al een tijdje staar er een sneeuwevent voor rond de 29e januari op de kaarten. Deze verdween begin deze week opeens, maar is de laatste 36 uur weer terug. Tussen 28 en 30 januari lijkt de jetstream in de huidige berekeningen beter te liggen met significante sneeuw voor de Franse Noordalpen en het westen van Zwitserland. Mogelijk dat er zelfs iets van een noordweststau uitgeperst wordt met sneeuw voor het gehele noordwesten tot aan de Arlberg toe.

Een poederalert zou dan vanaf donderdag 30 januari in effect zijn. Voor details nog veel te vroeg, maar iets om rekening mee te gaan houden in je planning voor komende week. Alle modellen zijn vandaag op één lijn met een lonkend perspectief. Iets wat de afgelopen weken wel eens anders is geweest.

ECWMF
ECWMF
GFS
GFS
wePowder
wePowder

Komend weekend meer details. Maar ga alvast wat vrije dagen regelen vanaf donderdag en zorg dat je je gear op orde hebt. Daarna rustig wachten op mijn updates dit weekend.

Komend weekend poeder in de Pyreneeën

Houd je het niet meer vol, rijd dan naar het zuiden voor tapas en poeder. In de oostelijke Pyreneeën viel eerder deze week bizar veel sneeuw en de afgelopen twee nachten heeft het sneeuwdek kunnen uitstralen waardoor de poeder er lichter is geworden dan net na de dump. Komend weekend stroomt een zwak front binnen met wederom wat sneeuw. Met name aan de zuidkant van de Pyreneeën. Sneeuwgrens rond de 1500-1700 meter, lokaal hoger. Het zicht wordt iets slechter, maar het is op dit moment de beste bestemming in Europa.

Op sneeuwonderzoek in Canada

Ondertussen ben ik met een groep van meer dan 40 man op sneeuwonderzoek in Canada. Er ligt daar bizar veel sneeuw en ze hebben er een van de betere winters van de afgelopen 15 jaar (bron). Eerder deze week waren we al in Red Mountain (klik hier voor het trip report) en Whitewater (klik-klik voor het trip report) met heerlijke condities. Vandaag zijn we in Revelstoke beland. Skibum town nummer 1 van Canada. De afeglopen nacht viel er wederom verse sneeuw dus dat belooft een mooie dag te worden.

Nog een paar uur om een droom waar te maken!

Help je mee om de droom van Erik Bulckens waar te maken? Erik Bulckens is cineast, documentairemaker en poeder fanaat. Dankzij wePowder scoort hij al jaren poeder. Het is zijn droom een film - docu te maken over de mensen achter wePowder. Daarvoor heeft Erik je hulp nodig. Alles daarover lees je hier. Help je Erik zijn droom waar te maken? Alvast super bedankt voor je hulp!

Stay stoked
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
pulverdudeAuteur24 januari 2020 · 20:06
Let the riding do the talking and you've said enough
Beginner
ThijsLAuteur24 januari 2020 · 22:04

Zo, die komt ineens uit de hoge hoed! Volgende week een geplande trip, dat leek de laatste dagen een tourtrip te worden, maar ik gooi de JJ’s ook in de auto. ???

Gevorderd
MedicineAuteur25 januari 2020 · 11:16

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/7781f97ccb9353699eb3f35c77f32c42_d8146276_848c_43a6_bf11_c6cdb485c5d6.jpeg?width=800 De uitstraling heeft zn werk gedaan in de Pyreneeën, lekkere poeder gereden!

pulverdude op 24 jan 2020 20:06

Waar was je? Gear komt me bekend voor…

Ik wou gister trouwens vanaf de pc foto’s posten maar alles spam. Reply met “ik mag geen foto’s plaatsen” ook spam. Jammer, zaten wel leuke plaatjes bij!;)

Beginner
arthurproAuteur25 januari 2020 · 11:38

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/5f5eef4dc7c65cab7c22453b052275ec_041ec17b_0bdf_4d1d_b579_1b0499e3badc.jpeg https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/a17370612e98a2ae564fbd77ada56de1_e6d7d7d7_f9cf_4ffc_9e60_da0df5f34262.jpeg?width=800

Pyreneeen was top! Baquera donderdag beetje zware sneeuw maar nauwelijks concurrentie. Arcalis vrijdag topcondities maar we moesten de poeder delen met honderden hongerige locals die dit seizoen nog geen verse sneeuw gezien hadden. Ga je nu nog, hou dan rekening met extreme drukte, want file uit richting van barcelona en toulouse naar pyreneen was bizar.

Gevorderd
pulverdudeAuteur25 januari 2020 · 15:56

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/7781f97ccb9353699eb3f35c77f32c42_d8146276_848c_43a6_bf11_c6cdb485c5d6.jpeg?width=800 De uitstraling heeft zn werk gedaan in de Pyreneeën, lekkere poeder gereden!

pulverdude op 24 jan 2020 20:06

Waar was je? Gear komt me bekend voor…

Ik wou gister trouwens vanaf de pc foto’s posten maar alles spam. Reply met “ik mag geen foto’s plaatsen” ook spam. Jammer, zaten wel leuke plaatjes bij!;)

Medicine op 25 jan 2020 11:16

We waren in Porte Puymorens ??

Let the riding do the talking and you've said enough
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!