Valluga zonder gids?

• ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 24 januari 2020 · 18:33
    Het is ons plan dit jaar eens de Valluga te doen zonder gids. Het miniliftje is dan voor ons verboden met ski's, maar klauterend kom je er ook. Is dat toegestaan of wordt je dan teruggefloten of teruggestuurd als je eenmaal boven bent? Ik zag vorig jaar daar klimsporen en op youtube staat ook een filmpje waarbij skiërs deze route nemen om boven te komen.
    SnArty!
  • shredgar
    Advanced
    shredgar op 24 januari 2020 · 18:36
    hmm ik zou met de huidige condities daar toch wel n gids nemen, maar ja of je terug wordt gestuurd is denk ik een kwestie van veiligheid
  • popski
    Advanced
    popski op 24 januari 2020 · 18:41
    Ben vroeger enkele keren naar Valluga geklommen. Is wel een leuke klim. Afdaling op west of noordflank.
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 24 januari 2020 · 18:45
    We gaan pas over twee weken, hopelijk zijn de conditie's dan aangenamer. We hebben de Valluga al een paar keer gedaan met een gids, dus we zijn vertrouwd met het gevaar in deze route...we zijn voorzichtig en nemen het lawinebericht en de weersomstandigheden mee in een go or no go...

We hebben alleen nooit aan de gids gevraagd of je deze route ook zonder gids mag doen.
    SnArty!
  • KajM
    Advanced
    KajM op 24 januari 2020 · 21:40
    Paar keer gedaan zonder gids, uiteraard na raadpleging lawinebericht, check op condities en navraag bij pisteur ter plaatse, etc. Klim stelt niet heel veel voor.
  • ronaldophuis
    Advanced
    ronaldophuis op 25 januari 2020 · 11:00
    Oja, de kennis vd Pisteur! Goede tip, die trek ik aan zijn mouw.
    SnArty!
  • ErikDutch
    Tourist
    ErikDutch op 25 januari 2020 · 13:30
    Metten uit de lift links steil omhoog trempelpad volgen
    Je word niet terug gefloten

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro