El Stylo Splitboardbinding

• Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 29 januari 2020 · 14:09
    Iemand dit al gezien?

Lijkt me wel een interessante approach, maar die tour modus baart me zorgen.

De website is magertjes: http://el-stylo.com/
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 29 januari 2020 · 15:43
    Had ik nog niet gezien, maar ziet er zo op het eerste gezicht helemaal niet verkeerd uit! Die tourmodus zal wel iets vergelijkbaars zijn als de crampons van spark. Die leg je er ook gewoon in en zo lang je er op staat blijven die wel zitten.

Denk wel dat ze het lastig gaan krijgen in de markt, want met 700 euro voor een setje moet je denk ik wel echt iets onderscheidends bieden tov de meer gevestigde systemen.

Iemand ze op de ISPO al gezien / in handen gehad?
    bericht aangepast door Willem2k op 29 jan 2020 15:43 (6% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 29 januari 2020 · 16:03
    Mooi clean systeem wel. Veel belovend. Geen pucks meer en makkelijk aan te passen op de berg. Maar idd nog wel aan de prijzige kant.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 29 januari 2020 · 18:37
    Heel clean systeem. Geen idee hoe het in de praktijk gaat werken, vooral met sneeuw/ijs tussen je 2 boardhelften. Sowieso te gek dat er zoveel innovatie in het splitboarden zit. 😃

• Erwin
    Elite
    Erwin op 29 januari 2020 · 18:39
    Oh ja, de jongen bij de stand vertelde me dat de huidige finish gevoelig was voor krassen. Iets dat mijzelf echt helemaal niet interesseert. Snap nu wel dat de binding “El Stylo” heet 😁
  • Gertg
    Advanced
    Gertg op 29 januari 2020 · 21:37
    Heb ze ook bekeken op ISPO, ze zien er veel belovend uit. Alle onderdelen zijn ook eenvoudig vervangbaar. En de raiser die ook meteen de binding kunnen locken vind ik leuk. Ze zijn ook wel best breed. Ben benieuwd hoe ze gaan werken in smalle skin tracks. Ook doordat de walk mode niet vergrendeld is moet je voorzichtig zijn tijdens kleine bootpacks of in het algemeen om ze even op je rugzak te hangen. Opzich geen big deal als je het weet. Feit dat ze wel echt de plank samen drukken is ook wel een winnaar.

Super mooie innovatie. Een stevige concurrent voor spark en karakorum . Ik ga zr volgende winter zeker eend uitproberen.
    Een grote merci aan iedereen die op een of andere manier bezig is deze sport elke winter weer van nieuwe innovaties te voorzien!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 januari 2020 · 08:11
    Ziet er wel echt mooi uit, inderdaad jammer dat de binding niet permanent op het board zit. je kan zo waarschijnlijk niet de ski even oppakken bij de binding of ze omgekeerd in de sneeuw prikken of op je tas hangen zonder dat de binding er af valt.

De vraag is inderdaad hoe het in de praktijk werkt. Union heeft ook een mooie binding dit jaar, maar met ombouwen in de praktijk was het toch weer vloeken en ijs bikken.
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 30 januari 2020 · 14:50
    Fijne close-ups @Erwin !!
    Tsja, dat is dan wel weer mooi van de bindingen van Spark, hoe simpel die vast te klikken zijn in toermodus. Dat vind ik wel wat eng, dat mocht je een keer uit een ijzig spoortje koppeltjeduikelen, dat je ski 300 meter lager ligt...
    My drug is white powder. Deep, white powder.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro