Mooi setje om met toeren te beginnen: trekkers + vellen

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 27 februari 2020 · 11:10
    Wegens de aanschaf van langere skies heb ik een set stijgvellen over die ik nu aanbied samen met BCA alpine trekkers toer adapters die ik ook nog had liggen. Een mooie set om het toeren eens te proberen of als je voornamelijk hele korte toeren maakt en liever met alpine bindingen afdaalt. De vellen en trekkers zijn ook los te koop.

De prijs voor de skins is €60 en de prijs voor de trekkers is ook €60. Alles is op te halen in Haarlem of kan ook worden verzonden (kosten voor de koper).

De stijgvellen zijn van G3 (Alpinist). Het zijn nylon vellen geschikt voor skies tussen de 171 en 181cm maar ik heb ze zelf ook gebruikt op een ski van 184cm. De vellen waren oorspronkelijk 115mm breed en zijn gesneden op een ski met tip 130mm, waist 101mm en tail 120mm. Ik heb de vellen ook nog gebruikt op een ski met waist 105mm en dat ging altijd prima.

Het is mogelijk om de vellen nog smaller te snijden met behulp van het bijbehorende mesje.

Een hoesje om de skins in te bewaren maken deze set compleet.

De vellen zijn nog in goede staat, ik heb er niet heel veel gebruik van gemaakt en de lijm plakt nog prima.

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 28 februari 2020 · 09:30
    Even een update. Ik heb de ski waarop ik de vellen gebruikt heb nagemeten en deze is exact 180cm lang (gemeten over de onderkant). Ik denk dat de limiet van de vellen (181cm) dus redelijk klopt maar mocht je interesse hebben dan is het de moeite waard om bij twijfel je ski even na te meten. Volgens de specificaties van de fabrikant van mijn skies hadden deze 186cm lang moeten zijn 😉
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 29 februari 2020 · 07:25
    De vellen zijn verkocht. De trekkers zijn nog beschikbaar.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro