Cortazu vs Open Wear vs ?

• P@bz
    Advanced
    P@bz op 27 februari 2020 路 18:15
    Ben in de markt voor een nieuwe hard shell en deze 2 staan oa op de short-list. Heb nu een shell van Millet (ooit keer goede deal in de uitverkoop), echter is die eigenlijk te kort aan de achterkant.

Wat deze 2 jassen betreft zijn ze volgens mij vergelijkbaar, behalve dat Open Wear een hogere waterkolom zou hebben (20k vs 45k). Ook online reviews lijken redelijk overeen te komen. Iemand ervaring met de ene of de andere?
    Work hard, play harder
  • Raoultn
    Advanced
    Raoultn op 27 februari 2020 路 20:27
    Heb de openwear en ben absoluut fan. Qua pasvorm en functionaliteit top, vind m ook sterk/duurzaam en kan wel tegen een stootje. Inderdaad nog nooit iets van nattigheid gevoelt en toch behoorlijk door de ellende gegaan (misschien nog wel meer in NL dan in de alpen) en qua adement vermogen ook oke. Heb er met slecht weer ook wel in getourd en had geen last van teveel hitte van binnen oid.

Volgens de makers ook helemaal fair, eco etc. mocht je daar ook nog gevoelig voor zijn.

Ik heb die cortazu nooit in handen gehad dus vergelijken is lastig馃槈
  • jago
    Beginner
    jago op 27 februari 2020 路 21:35
    Kijk eens naar vertical mountain. Hier heb ik een jas en broek van. Super ademend en 25k waterdicht
  • Erik-71
    Tourist
    Erik-71 op 28 februari 2020 路 22:04
    PYUA Ecorrect Outerwear Erg fijn spul, vind ik, maar ja wie ben ik?!? 馃槈

https://www.pyua.eu
    Leven en laten glijden.... #ridingisthereason #itsallaboutmentelity #sci #snowboard #ski #c4 #lifeaftersci #walkingquadriplegic #adaptiveskiing
  • Mars
    Tourist
    Mars op 29 februari 2020 路 07:38
    Oeps, twee maal dezelfde post geplaatst.
    bericht aangepast door Mars op 29 feb 2020 07:44 (89% bewerkt)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 29 februari 2020 路 07:38
    ......echter is die eigenlijk te kort aan de achterkant.....
    P@bz op 27 feb 2020 18:15

Is die Miller erg kort of betekent dit dat je op zoek bent naar een extra lange jas?
    Zelf heb ik relatief korte benen en lang bovenlijf. Jassen, shirts, etc. zijn mij vaak te kort. Ik ben uiteindelijk op Norrona uitgekomen. Duur maar in Duitsland regelmatig voor leuke prijzen op Ebay of Ebay-kleinanzeigen te vinden.
  • petertav
    Advanced
    petertav op 4 maart 2020 路 02:26
    Ik heb een Cortez jas, nu Cortazu. Zeer tevreden, zeer ademende jas (k ben een 'zweter' tijdens toeren en doet het zalig goed) en perfect waterdicht. Goede pasvorm, aangename stof, vele zakken, handige brilwiper in een zakje in de arm aan een elastiekje. Voor mij een goede doordachte jas voor goede prijs. Ze hebben net weer kickstarter campagne gestart...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro