Twee toermaatjes gezocht: 3 dagen in Wallis, top Bishorn!

• Susje
    Advanced
    Susje op 7 maart 2020 · 09:20
    Hey Poederaars,
    Eind maart zijn mijn vriend en ik twee weken in Wallis om te toeren. We willen graag als hoogtepunt de Bishorn (4153m) beklimmen. Dit is een van de makkelijkste 4000'ers van de alpen, met een van de beste uitzichten over Wallis die je je kunt voorstellen.
    Data: ergens tussen 23 maart en 2 april. Wij zijn er in ieder geval, dus bij interesse laat weten wat goed uit komt!

We willen er een twee- of driedaagse tocht van maken:
    2 dagen: start in Zinal, naar tracuithut en overnachten, Bishorn toppen en terug naar Zinal
    3 dagen: Start in St. Luc, naar Turtmanhut en overnachten, naar Tracuithut en overnachten, Bishorn toppen en afdalen naar Zinal.
    We zullen met een gids op pad gaan, en zoeken twee maatjes om de hele onderneming wat prijsvriendelijker te maken. Hieronder de prijzen uiteen gezet. Eerst nog wat over de route.

LET OP: dit is niet een tocht voor iemand die nog nooit een toertocht heeft gemaakt en onbekend is met het hooggebergte. De dagen zijn vrij lang en we zijn op een gletsjer een groot deel van de tijd.
    Wij verblijven in Vercorin, een klein dorp in het Val d'Anniviers (waar recentelijk nog een hele leuke post over geschreven is). Op de dag van vertrek starten we dus in Zinal of St. Luc, ook plaatsjes in het Val d'Anniviers.
    2 dagen: we lopen de normale route naar de tracuithut (3259m). Dit is een vrij lange dag, met eerst wat bos, daarna mooie uitzichten in het Zinaldal, op het eind een behoorlijk steile anstieg naar de hut. Even tanden op elkaar. Vanaf de tracuithut naar de top van de Bishorn is gewoon een hele lange zware wandeling, maar de uitzichten zijn zoals geschreven fantastisch, en het terrein is regelmatig. Je hoeft geen zware tas mee, die kunnen we in de hut laten. Het voorstel van de gids is om de terugweg, na korte stop in de tracuithut, via de Col de Milon af te dalen.
    3 dagen: start in St. Luc en via de Pas de Boeuf (ongeveer, de skiroute loopt iets anders) naar het Turtmandal - een sprookjesachtig dal die we helemaal tot het einde uit lopen. De tweede dag gaan we de gletsjer op en lopen we naar tracuithut. Daarna hetzelfde als hierboven beschreven.
    Van Bishorn naar Zinal is 2400m afdalen. Op een goede dag fantastisch, maar het kan ook afzien zijn. Life is like a box of chocolates 😃

Prijzen: Hier totaalprijzen voor hut en gids (we betalen ook de overnachting van de gids), per persoon:
    2 dagen: 472,50
    3 dagen: 751,25.

Als je interesse hebt, stuur me een pb en kom ik graag in contact. Zou mooi zijn als er een duo is die zich wil aanmelden, maar twee losse personen kunnen zich ook melden.

We zijn in contact met plaatselijke bureau de guide, zij wachten op onze bevestiging 😃

Groetjes,
    Susannah en Joris

Laatste stuk onder de tracuithut. Op de 3-daagse tocht gaan we hier dus naar beneden.

Bovenop de bishorn (deze foto is in de zomer genomen). Zo krijg je een indruk van het uitzicht en de helling (links)
  • vasco
    Advanced
    vasco op 7 maart 2020 · 12:16
    Dat lijkt me een prachtige tocht. Ik kom dan net weer terug en kan helaas niet meteen nog een week vrij nemen 😞
  • JvanE
    JvanE op 11 maart 2020 · 08:23
    Zijnde "de vriend van Susannah" ben ik "AAN"! =D

Wie gaat er nog meer mee?
  • JvanE
    JvanE op 13 maart 2020 · 19:03
    Na vele dagen van voorbereiding met materiaalchecks en allerlei andere vormen van voorpret hebben wij vandaag besloten onze reis naar de Alpen de komende drie weken af te blazen. Het is niet verantwoord meer om te gaan. Iedereen heeft een eigen rol om dit klotevirus de kop in te drukken en daarbij past niet dat we net doen alsof er niks aan de hand is en toch gaan skiën. We hebben 't geaccepteerd en verheugen ons op eind 2020/begin 2021!

Dus als er nog gegadigden zijn voor bovenstaande trip op enig moment: let us know! =)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro