Skigebieden Aosta (Courmayeur) sluiten vanwege Corona

• PS
    Advanced
    PS op 8 maart 2020 · 17:28
    Krijg net onderstaand bericht binnen van de Compagnie du Mt Blanc. Wellicht nuttig voor degenen die ondanks de Nederlandse adviezen nog een last minute trip aan het plannen waren:

"Closure of facilities in Aosta Valley:
    We also wish to inform the holders of Mont Blanc Unlimited skipasses that following the decision of the Italian regional government (majority shareholder of the ski areas as well as the Skyway), the ski area facilities and ski lifts of the Aosta valley will be closing as of Monday, March 9 and until further notice."

• meteomorris
    Expert
    meteomorris op 8 maart 2020 · 17:37
    Wow. Da’s k zeg.
    Know where to go!
  • Marco_pas
    Tourist
    Marco_pas op 8 maart 2020 · 17:49
    Alle skigebieden in N Italia hebben de liften moeten sluiten tot 3 April, dus zeg maar einde seizoen. Wij waren net op tijd weg uit Livigno. En nu maar 2 weekjes duimen.....
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 8 maart 2020 · 18:10
    Süd Tirol blijft nog open zover ik weet.
  • 49
    Advanced
    49 op 8 maart 2020 · 21:51
    Skigebieden Aosta (+Monte Rosa) dicht voor rest seizoen! Hotels in Alagna sluiten tot de zomer.

@Meteomorris, er is geen behoefte meer aan zuidstau!
    montagna bianca, ti amo
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 8 maart 2020 · 21:54
    Kan je vanuit je tuin niet mooi toeren @49?
  • 49
    Advanced
    49 op 8 maart 2020 · 21:58
    Kan je vanuit je tuin niet mooi toeren @49?Ee1co op 8 mrt 2020 21:54

Tuin is al sneeuwvrij (zuid helling), maar lastiger: ik ben nu in NL ...
    montagna bianca, ti amo
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 8 maart 2020 · 22:15
    Skigebieden Aosta (+Monte Rosa) dicht voor rest seizoen! Hotels in Alagna sluiten tot de zomer.

@Meteomorris, er is geen behoefte meer aan zuidstau!49 op 8 mrt 2020 21:51
    okay, ik zal de zuidstau uitzetten en opsparen tot volgend seizoen
    Know where to go!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 8 maart 2020 · 22:15

okay, ik zal de zuidstau uitzetten en opsparen tot volgend seizoen
    Know where to go!
  • 49
    Advanced
    49 op 8 maart 2020 · 22:58

okay, ik zal de zuidstau uitzetten en opsparen tot volgend seizoenmeteomorris op 8 mrt 2020 22:15

mooi!
    montagna bianca, ti amo
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 9 maart 2020 · 12:47
    Dolomiti superski sluit morgen helaas ook zijn poorten.
    ‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com
  • evan
    Advanced
    evan op 9 maart 2020 · 14:55
    Jammer, nu het net snorkelcondities zijn in Italië...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 maart 2020 · 16:18
    Zojuist bevestigd dat ook alles in Süd-Tirol ook sluit. Dit is wel een dramatisch seizoen voor de hele zuidalpen...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 9 maart 2020 · 22:24
    Ja alle liften in Italië worden vanaf morgen gesloten .. heel Italië gaat op slot, alleen nog voor het werk mogen mensen zich bewegen .. pff.. drastisch en dramatisch
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 9 maart 2020 · 22:47
    Know where to go!
  • Marco_pas
    Tourist
    Marco_pas op 10 maart 2020 · 10:17
    Gaat hier ook gebeuren als onze regering hier zo slap blijft acteren. Zijn nu eigenlijk al te laat.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 10 maart 2020 · 13:14
    Gaat hier ook gebeuren als onze regering hier zo slap blijft acteren. Zijn nu eigenlijk al te laat.Marco_pas op 10 mrt 2020 10:17
    Jij zit al in je kelder met 10.000 blikken bruine bonen begrijp ik?
  • merel
    Advanced
    merel op 10 maart 2020 · 13:42
    Laatste update voor Oostenrijk via tt.com:

Ischgl nach Corona-Fällen im Fokus
    Nach mehreren Corona-Fällen liegt der Fokus in Tirol besonders auch auf Ischgl. Hier seien „weitere Maßnahmen notwendig", so LH Günther Platter. Diese würde das Land im Laufe des Tages – nach Bekanntgabe der Maßnahmen durch die Bundesregierung – präsentieren. „Da oder dort" werde es Einschränkungen im Bereich der Seilbahnen geben, ließ Platter durchklingen.

Ein generelles Unter-Quarantäne-Stellen des Ortes soll es jedoch nicht geben. Auch nicht eine generelle, vorzeitige Beendigung der Wintersaison in Tirol. An eine „solch drastische Maßnahme" sei nicht gedacht, erklärte der Landeshauptmann. Es sei wichtig, nicht zu überziehen, aber gleichzeitig die Situation ernst zu nehmen.
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 10 maart 2020 · 14:14
    Ja .. gaat hard nu...
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 maart 2020 · 22:12
    Gaat hier ook gebeuren als onze regering hier zo slap blijft acteren. Zijn nu eigenlijk al te laat.Marco_pas op 10 mrt 2020 10:17
    Jij zit al in je kelder met 10.000 blikken bruine bonen begrijp ik?bertjebertje op 10 mrt 2020 13:14

Oh wat zijn we weer stoer. Je begrijpt dat het om het verlangzamen van de piek gaat? 10 tot 15% heeft een IC bed nodig, en zoveel bedden zijn er helemaal niet als de piek van de besmettingen over het hele land in dezelfde twee weken vallen. Dus ja, bereid je voor op een vrijwillige quarantaine van twee weken ongeveer en nee, daar hoef je niet lullig over te doen. Iemand is geen watje als hij/zij zich daarop voorbereidt. Dat is realiteitszin.

Verder gewoon lekker afstand houden tijdens het skinnen en afdalen, maar dat deden we toch al, dus dat zit wel snor
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • 49
    Advanced
    49 op 11 maart 2020 · 09:03
    Verder gewoon lekker afstand houden tijdens het skinnen en afdalen, maar dat deden we toch al, dus dat zit wel snorDutchess op 10 mrt 2020 22:12

On a serious note: in Italië reageren de hulpdiensten met afschuw dat er toch nog mensen de berg op gaan voor klim en glij. De hulpdiensten hebben al hun capaciteit nodig voor coronapatienten, zij kunnen niet ook nog hulpbehoevende hobbyisten van de berg plukken.

De wekelijkse markt gaat overigens gewoon door, blikken met bonen zijn dus voorlopig nog overbodig.
    montagna bianca, ti amo
  • Marco_pas
    Tourist
    Marco_pas op 11 maart 2020 · 10:05
    Jij zit al in je kelder met 10.000 blikken bruine bonen begrijp ik?bertjebertje op 10 mrt 2020 13:14

Juist om dat te voorkomen dus..... in Italië werd er in beginsel ook te makkelijk over gedacht en zie wat nu het gevolg is.
  • SamSam
    Advanced
    SamSam op 11 maart 2020 · 10:17
    de vraag is is het nog verantwoord om te gaan poedertrippen, gelijk welk land? Wij gingen/zouden morgen mogelijks vertrekken voor een paar dagen
    bericht aangepast door SamSam op 11 mrt 2020 10:20 (30% bewerkt)
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 11 maart 2020 · 10:39

Ook typisch. Overal een 3 maar in Ischgl een 4. Zouden ze Corona meerekenen?
    Know where to go!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 11 maart 2020 · 11:29
    Is het ook al doorgedrongen in StAnton dan? 😉
  • Micko
    Advanced
    Micko op 11 maart 2020 · 12:01

Oh wat zijn we weer stoer. Je begrijpt dat het om het verlangzamen van de piek gaat? 10 tot 15% heeft een IC bed nodig, en zoveel bedden zijn er helemaal niet als de piek van de besmettingen over het hele land in dezelfde twee weken vallen. Dus ja, bereid je voor op een vrijwillige quarantaine van twee weken ongeveer en nee, daar hoef je niet lullig over te doen. Iemand is geen watje als hij/zij zich daarop voorbereidt. Dat is realiteitszin.Dutchess op 10 mrt 2020 22:12

Ik neem het ook serieus, maar een grapje maken mag ineens ook niet meer?
  • Rutger
    Beginner
    Rutger op 11 maart 2020 · 12:38
    Nee alleen bloedserieus mag je zijn.. Humor, zou verboden moeten worden.
    Geeft trouwens wel aan dat er heel veel meer gevallen moeten zijn (m.n italie ) , In china zijn de eerste berekeningen dat 82 tot 90% vd gevallen tot 23 januari (de lockdown) niet gediagnostiseerd zijn, toekomst zal wel uitwijzen hoeveel mensen er nou echt geinfecteerd zijn geraakt. Anyway, wat vervelender is allerlei kritische processen mbt tot andere infectieziekten(onderzoek) komen hier nu ook al in problemen doordat er een tekort van alles is, zometeen kan er niet eens meer getest op corona (en andere luchtweg infecties) worden want de spullen zijn op .:0 En nog erger ik heb nog niet geskied dit jaar.. 😋
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 maart 2020 · 17:11
    Inderdaad, humor die anderen te kakken wil zetten is geen humor, dat is gelul.

Wie denkt dat die opmerking humor was, weet a) niet wat humor is en weet b) kennelijk ook niet dat er vele soorten en smaken humor zijn. Als er een specifieke vorm - die die ten koste van specifieke anderen gaat- wordt terechtgewezen, betekent dat niet dat **alle** vormen van humor "opeens niet meer mogen" Duh. Zwak weerwoord.

Deze humor kan ik namelijk prima tegen. Gaat ten koste van niemand en was twee weken geleden overal nog leuk:

Poederen lijkt me nog wel gaan, zolang het niet in Italie is. de apres ski zou ik vermijden. En je handen wassen drie miljoen keer per dag. Ontlopen gaan we m niet. Zodra je verhoging hebt en of droge hoest (snotterigheid schijnt niet bij het ziektebeeld te horen) thuisblijven.

Houd er rekening mee dat het aantal geinfecteerden elke 6 -8 dagen ongeveer (de cijfers wisselen online nogal) zich verdubbelt. Op een gegeven moment moet een regering dan de boel op slot gooien om de gezondheidszorg nog enigszins te kunnen redden. Ik schat dat dat in Zwitserland over een week of drie gaat gebeuren. Als mensen zich niet aan afstand houden en zelfqarantaine houden tenminste. (gelukkig is carnaval over) doen ze dat wel, dan verloopt het allemaal langzamer en dat zou goed zijn.
    bericht aangepast door Dutchess op 11 mrt 2020 17:29
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 11 maart 2020 · 17:17
    Skigebieden in Tessin- CH gaan tot t/m eind maart op slot.. 'Notstand' verklaard..
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 maart 2020 · 17:20
    Skigebieden in Tessin- CH gaan tot t/m eind maart op slot.. 'Notstand' verklaard..Berber Ski & Smile op 11 mrt 2020 17:17

Oh kijk. Niks drie weken dus.

(EDIT)
    Van mijn post in een andere thread (de bar in Ischl)

Ik denk dat het verstandig is je op corona voor te bereiden (Nederland gaat niet gespaard worden) en misschien is het een goed idee om onder elkaar een netwerk van hulp op te zetten. Dat we elkaar van voedsel voorzien (ook als dat tienduizend blikken bonen zijn!) als er iemand van ons in zelf isolatie moet en elkaar een beetje blijven checken via telefoon en internet. Daar zijn we tenslotte een community voor, niet?
    bericht aangepast door Dutchess op 11 mrt 2020 17:31

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro