Tips aanschaffen nieuwe handschoenen

• D-Pons
    Beginner
    D-Pons op 7 september 2020 · 16:07
    Afgelopen winter met veel plezier doorgebracht als skileraar in Oostenrijk en ben dan ook van plan om dit nog vele jaren meer te gaan doen. Ook gaat er dit jaar hopelijk een compleet Landes diploma komen. Probleem waar ik helaas wel tegenaan liep is dat het materiaal extreem snel slijt als je het hele seizoen in de sneeuw zit. Vandaar mijn vraag heeft er iemand goede tips voor warme goede handschoenen die er na een aantal weken niet uitzien als vodjes. Vorig seizoen en een paar trips daarvoor de Hestra apparaten gehad met 3 vingers. Super qua warmte maren waren al vrij snel kapot helaas. Let me know!
  • Flant
    Advanced
    Flant op 7 september 2020 · 22:32
    Black diamond guide, of de een stapje dunnere versie. Voelt de eerste dag wat stug. Daarna top .

Morris heeft er nog ergens een review over staan.
    https://eu.blackdiamondequipment.com/en_NL/guide-BD801516_cfg.html...

• emistos
    Advanced
    emistos op 8 september 2020 · 13:12
    Mijn handschoenen begaven het tijdens mij eerste seizoen lesgeven ook behoorlijk snel. Ondanks dat er een groot verschil zit tussen de kwaliteit handschoenen is het belangrijkste hoe je met de ski's omgaat. Je hebt natuurlijk mega veel kinder skis in je hand en alles moet lekker snel gaan. De kinder ski's wegen gelukkig niet zo veel dus ik heb me aangeleerd om nooit de ski's vast te pakken aan de kanten maar altijd vast te pakken aan de topsheet/base. Als je dit altijd doet voorkom je sowieso die sneetjes op je duim. Mocht dat niet voldoende zijn zou ik kijken voor handschoenen die een extra lapje leer over de naad op je duim hebben zitten. Twee keer zoveel materiaal gaat gewoon net wat langer mee. Met het huidige klimaat moet ik helaas ook zeggen dat ik mijn Hestra's het merendeel van de winter te warm vind voor het lesgeven. Vandaar dat ik nog flinterdunne handschoentjes van de Decathlon heb. Kosten nauwelijks wat, hebben bijna geen bescherming maar gaan nu al twee seizoenen mee door gewoon op te letten bij het pakken van de skis.
  • D-Pons
    Beginner
    D-Pons op 8 september 2020 · 14:14
    Jaa dit verhaal is inderdaad heel herkenbaar de slijtage komt veelal door het vastpakken van heel veel kinderskis. Heb inmiddels de review en bijbehorende topic van Morris gevonden daar was ik precies naar op zoek ! Worden waarschijnlijk de black diamonds aangezien ik die er toch iets robuuster uit vind zien en het leer dus harder lijkt te zijn. Heb inderdaad ook een setje hele dunne handschoentjes voor de helaas snel toenemende warme dagen. Waren bij ons voor weinig te koop bij de skischool zelf.
  • MTV
    Beginner
    MTV op 8 september 2020 · 14:55
    @D-Pons mooie profielfoto trouwens. Waar is dat?
  • Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 8 september 2020 · 14:59
    https://en-nl.hestragloves.com/products/31270-750100-falt-guide-glove-...

Deze heb ik vorig seizoen gekocht. Erg tevreden over. Zeer robuust. Ook heb ik op een warme dag wel zonder binnenhandschoen aan gehad (beetje Spartaans), of evt dunne binnenhandschoenen in stoppen!
  • D-Pons
    Beginner
    D-Pons op 8 september 2020 · 15:25
    Thx ! Dit is net Onder de cabana margarita. Hoogste berghut in de Alpen. Je kunt daar echt heel gaaf touren. Je moet wel een aardige conditie hebben daar vanwege de hoogte.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 9 september 2020 · 20:16
    Truck gloves en Freethepowder gloves zijn hier in N.Amerika populair omdat ze Hestra achting zijn, maar veeeel goedkoper.Alleen Geen idee hoe dat qua prijs uitpakt in Europa.

En natuurlijk de gekende Kinko’s en andere leren werkhandschoenen (op de minder natte/koude dagen)
  • Erik-71
    Tourist
    Erik-71 op 9 september 2020 · 21:18 Leven en laten glijden.... #ridingisthereason #itsallaboutmentelity #sci #snowboard #ski #c4 #lifeaftersci #walkingquadriplegic #adaptiveskiing
  • Sjaak27
    Tourist
    Sjaak27 op 10 september 2020 · 08:54
    de FTP gloves zijn enigzins vergelijkbaar met Hestra, maar ik vind Hestra toch kwalitatief beter. Qua prijs maakt het overigens niks uit, ik heb een setje FTP's en die waren met invoer net zo duur als een set Hestra's,
    Children of the snow, never grow old.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 10 september 2020 · 14:54
    de FTP gloves zijn enigzins vergelijkbaar met Hestra, maar ik vind Hestra toch kwalitatief beter. Qua prijs maakt het overigens niks uit, ik heb een setje FTP's en die waren met invoer net zo duur als een set Hestra's, Sjaak27 op 10 sep 2020 08:54
    Oef! Dan heeft het niet veel zin. Hier kosten ze minder dan de helft..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro