Ski The Bubble met Cloud9 in de Zwitserse Alpen!

Ski The Bubble met Cloud9 in de Zwitserse Alpen!

Een tijdje geleden kondigden we het al aan in dit weblog: een privé skigebied! Hohsaas, het skigebied boven het schitterende Saas Grund, kan van 10 - 13 december 2020 van jou zijn. Nou ja, figuurlijk dan en samen met zo’n 100 gelijkgestemden. Ben jij er ook bij?

Je eigen privé skigebied in het prachtige Zwitserland

  • Een skigebied exclusief voor +/-100 fanatieke skiërs & snowboarders
  • Coronaproof op wintersport
  • Sneeuwzeker met pistes tot 3.200 meter
  • Activiteiten/Clinics met gecertificeerde gidsen

Vernieuwend!

Samen met een groep wintersport fanaten een lang weekend in een bubble op de berg met de coolste activiteiten waarbij veiligheid en plezier voorop staan. Veiliger op wintersport, tijdens Covid-19 kan bijna niet! Het alleenrecht op de berg, pure natuurbeleving, weg van de mensenmassa’s. Cloud9 Travel neemt je mee naar cloud 9 dus. Dat doen ze normaal gesproken in verre oorden, maar door de huidige situatie zoeken ze het wat dichterbij huis. Het resultaat is een unieke, vernieuwende, educatieve en grensverleggende reis.

Veiligheid staat voorop (twee keer!)

In ons paradijs creëren we de mogelijkheid om coronaproof op wintersport te gaan. Dit wordt onder andere gerealiseerd door het gebruik van privé gondels, mondkapjes en rijen bij de lift bestaan in deze BUBBLE niet. Bij aankomst wordt iedereen gecheckt en de berghutten zijn zo ingedeeld dat je ook hier binnen volgens alle richtlijnen veilig kan genieten. En je zou het bijna vergeten, maar ook dat andere aspect van de veiligheid staat hoog in het vaandel. Jij wordt begeleid door lokale gidsen met de hoogste certificering, deze zullen jou veilig ondersteunen in alle bergactiviteiten. Veiligheid is dus de eerste en tweede prioriteit, daarbij gaan we natuurlijk voor maximaal plezier!

Verblijf

Je verblijft in een Zwitserse berghut. Ja, dus óp de berg en niet in het dorp. Wanneer de laatste deelnemer boven is gaat de gondel vanuit het dal namelijk dicht en zitten we in onze bubble! De kamers gaan van 2-pers tot aan 28-pers, in deze hutten is voldoende ruimte om coronaproof te verblijven. Hiervoor wordt er een slimme indeling maken en wordt gezorgd dat het allemaal volgens de richtlijnen verloopt. De reis is all-inclusive, het eten, drinken (excl. alcoholische dranken) en de activiteiten worden verzorgd.

Activiteiten

Het feit dat we helemaal alleen in ons eigen skigebied zijn biedt natuurlijk kansen voor mooie activiteiten. Zo kun je denken aan:

  • Tourskiën bij zonsopgang
  • Wintersurvival skills
  • Wakduiken op grote hoogte
  • Gewoon lekker knallen over lege pistes
  • En uiteraard een kaasfondue in de avond

Kosten

Deze all-inclusive trip kost € 1240,- per persoon. Dat is dus inclusief:

  • 3 dagen skiën en snowboarden
  • 3 overnachtingen in een knusse berghut
  • Eten en drinken (excl. alcoholische dranken)
  • Een episch weekend met onmisbare activiteiten

Inschrijven en meer informatie

Meer info kan je krijgen door contact op te nemen met Paul de Groot (06 27836857). Je kunt 'm ook mailen op info@cloud9travel.nl of ga naar de website van Cloud9 Travel. Daar vind je nog meer informatie en kun je ook een formulier invullen.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
vascoAuteur1 oktober 2020 · 21:16

Is dit ook met garantie dat de pistes vanaf (of al voor) moment van aankomst niet worden geprepareerd?

Gevorderd
AryenAuteur2 oktober 2020 · 12:08

Wat bedoelt men met ‘lokale gidsen met de hoogste certificering’? Ik heb jaren geskied bij een skiclub die adverteerde met de ‘hoogst opgeleide ski-instructeurs’. Ik ben er altijd van uit gegaan dat ze hun opleiding in Hintertux hadden gevolgd, of om hun claim nog waarachtiger te maken, op de gletsjer van Zermatt.
Is de certificering als gids niet al het hoogst haalbare? Of is er een overtreffende trap? Voor ik mijn zuurverdiende centjes over de balk gooi. ;-D

Expert
ieismAuteur2 oktober 2020 · 17:37

UIAGM/IVBV/IFMGA is de hoogst haalbare kwalificatie voor bergsport. Dus ik neem aan dat de locale gidsen dan ook UIAGM gids zijn.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
bertjebertjeAuteur2 oktober 2020 · 19:33
Toerist
TezeAuteur2 oktober 2020 · 20:04

Wat Bertjebertje zegt is momenteel ook geldig voor Belgen die naar Zwitserland komen.

België stond op de lijst van 20 aug aug tem 7 sep maar is sinds eind sep terug toegevoegd als quarantaine plichtig.

Eind oct komen wij steeds paar dagen naar België maar aangezien België ook van hun kant kanto Fribourg op de rode lijst heeft gezet , ziet het er Naar uit dat met huidige condities we even gaan passen. Eerst quarantaine in België en dan terug in Swiss is even een beetje te veel van het goede.

PS de link die Bertjebertje heeft gepost van de BAG is een goeie waar je heel veel Up to date info op terug vind ivm Covid19.

Gevorderd
tomasdehoogAuteur2 oktober 2020 · 20:13

Ok niet dat ik meteen ga boeken maar is dit nou inclusief gidsen ook? Dat staat namelijk niet bij het kopje “inclusief”, maar LIJKT wel zo…

Toerist
AnoniemAuteur3 oktober 2020 · 00:43

heeft Cloud9 boter op zijn hoofd?
bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zwitserland/reizen…

" Laatst gewijzigd op: 28-09-2020 | Nog steeds geldig op: 02-10-2020

De Zwitserse overheid heeft besloten per 28 september opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit het Koninkrijk der Nederlanden (inclusief Aruba, Curaçao en Sint Maarten) omdat het aantal besmettingen in het Koninkrijk is toegenomen. Bij aankomst in Zwitserland geldt voor reizigers uit het Koninkrijk der Nederlanden de verplichting 10 dagen in quarantaine te gaan. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen)"

Zwitserland: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html

Ondertussen wordt met geen woord gerept over het huidige negatief reisadvies
Van het absurde bedrag voor die drie dagen kunnen en de ongetwijfeld pittige Zwitserse boetes kun je m.i. heel veel leuke poeder scoren in betere tijden … Of zit cloud 9 en haar deelnemers zo in zijn eigen bubbel dat dat er allemaal niet meer toe doet?

Gevorderd
KipAuteur3 oktober 2020 · 08:03

Gaaf concept, maar ik verwacht dat veel mensen de situatie even aankijken voor ze iets boeken…

Ik moet het nog zien of het allemaal wel open gaat. Een paar nieuwe tourski’s is wellicht ook een goede investering als alles dicht blijft 😉

www.instagram.com/powder_lions
Expert
ieismAuteur3 oktober 2020 · 08:22

heeft Cloud9 boter op zijn hoofd?
bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zwitserland/reizen…

" Laatst gewijzigd op: 28-09-2020 | Nog steeds geldig op: 02-10-2020

De Zwitserse overheid heeft besloten per 28 september opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit het Koninkrijk der Nederlanden (inclusief Aruba, Curaçao en Sint Maarten) omdat het aantal besmettingen in het Koninkrijk is toegenomen. Bij aankomst in Zwitserland geldt voor reizigers uit het Koninkrijk der Nederlanden de verplichting 10 dagen in quarantaine te gaan. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen)"

Zwitserland: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html

Ondertussen wordt met geen woord gerept over het huidige negatief reisadvies
Van het absurde bedrag voor die drie dagen kunnen en de ongetwijfeld pittige Zwitserse boetes kun je m.i. heel veel leuke poeder scoren in betere tijden … Of zit cloud 9 en haar deelnemers zo in zijn eigen bubbel dat dat er allemaal niet meer toe doet?

Fritz Freeride op 3 okt 2020 00:43

De boete is 10.000chf per persoon. Als je low profile ergens een tourtje gaat maken kraait daar geen haan naar natuurlijk. Maar als jij nu met 50 Nederlanders een evenement durft te organiseren is dat wel vragen om moeilijkheden lijkt me. Ik wil niemand ontmoedigen, maar je kan je toch gewoon aan het beleid van het gastland houden?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
lean3000Auteur3 oktober 2020 · 22:49

“Hiervoor wordt er een slimme indeling maken en wordt gezorgd dat het allemaal volgens de richtlijnen verloopt.”

Expert
ieismAuteur4 oktober 2020 · 20:44

Slimme indeling jaja. Je mag momenteel helemaal je hotel niet uit dus ik zie niet echt in hoe je dat gaat oplossen. En geen mens weet of dat over een maand erger of beter is.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Elite
ErwinAuteur4 oktober 2020 · 21:22

Ik moet het nu toch even opnemen voor Cloud9. Als ondernemer in de wintersport business, zitten we in hetzelfde schuitje. We doen heel erg ons best om zo goed mogelijk toffe winterplannen te bedenken en hebben helaas geen glazen bol die ons de toekomst haarfijn kan voorspellen.

Het enige wat we kunnen hopen, is dat enthousiaste mensen zoals hier op wePowder met ons op pad willen en dit het liefst ook tijdig kenbaar maken - met andere woorden: vroeg boeken! Als mensen alleen maar last minute boeken, zijn veel reizen gewoon niet mogelijk. Denk maar aan een hut voor je toffe huttentocht in april die maanden van tevoren gereserveerd moet worden.

Ik wens iedereen een supermooi seizoen en hoop dat we allemaal kunnen blijven genieten van een voor hem/haar mooi en uitdagend aanbod.

Gevorderd
svenkproAuteur5 oktober 2020 · 13:28

Wat een gaaf en creatief idee! Kan wel eens een hele toffe trip worden daar boven Saas Grund :)

En wat betreft

Van het absurde bedrag voor die drie dagen …
Voor de wePowder Season Kick-Off betaal je € 1075,00 voor 3,5 dag. Of dat het waard is, mag een ieder lekker voor zich bepalen.

Mooie winter!

If in doubt, don't go out!
Expert
ieismAuteur6 oktober 2020 · 11:59

Iemand moet het misschien gewoon proberen, het idee is wel dope af.

Maar zou wel jammer zijn als straks de halve groep Trump lung heeft of als de locale regels een beetje vergeten worden, dat is wat ik bedoel.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Toerist
JaapvRAuteur6 oktober 2020 · 16:50

Vind t een heel vet idee, mogelijkheden ipv beperkingen! Voor zover ik weet heeft Cloud9 een track record van bijzondere/custom trips, dus als ze zeggen dat er aan alles wordt gedacht dan vertrouw ik dat wel… En als het last-minute echt onmogelijk blijkt, dan verdienen ze respect voor het proberen. Wieweet wordt het wel zo’n trip waar we over 10 jaar nog over praten, in positieve zin!

Vergelijking: De hele zomer werden overal in Europa alle zeilwedstrijden afgelast, van St. Tropez tot Finland. In Duitsland durfden ze het aan met de Kieler Woche, één van de grootste events van Europa. 100’en boten+crews, maar door strakke organisatie en slimme maatregelen niemand ziek en iedereen maximaal buiten kunnen spelen. Ook tof om te zien dat iedereen zo dankbaar was dat het doorging, en zich daardoor extra-gemotiveerd aan de regeltjes hield. Knap voorbeeld, positief verhaal.

Beginner
Patrick1973Auteur7 oktober 2020 · 08:53

Is voor de belgen al uitgesloten op dit ogenblik. En het zal er niet beter op worden gezien de cijfers van ziekenhuisopnames…
14dagen quarantaine bij aankomst in CH, op eigen kosten, en Zwitserse boetetarieven.

Low profile in Zwitserland rondrijden lijkt me bijzonder moeilijk, aangezien ze perfect weten wanneer je het land binnen bent gekomen.
Zwitsers kennend, gaan ze je echt wel weten te vinden, en dan max 10.000chf boete… no thanks.
Ik heb mijn vorige bijdrage aan de Zwitsere staatskas nog maar net verteerd, dat dit niet hoeft.

Dat een reisagentschap reizen probeert te verkopen , is normaal maar het lijkt me bijzonder veel moeite voor een uiterst onwaarschijnlijk resultaat, dat deze reis zal kunnen plaatsvinden.

Beginner
XSkiproAuteur7 oktober 2020 · 10:54

Mooi initiatief. Goed bedacht. Ik juich alle creatieve ideeën om deze winter te kunnen skiën luidkeels toe - niet letterlijk juichen hè, dat mag dan weer niet - en aangezien niemand weet hoe het over een paar maanden eruit ziet, heeft het niet zoveel zin om bezwaren op te werpen op basis van huidige situatie.

Ik ben wel benieuwd naar de kleine letters bij annulering want dit “Mocht het zo zijn dat wij SKI THE BUBBLE moeten annuleren door weersomstandigheden of Covid-19, dan krijg je kosteloos je geld terug.” is mij net iets te vaag.

Beginner
XSkiproAuteur7 oktober 2020 · 10:54

Mooi initiatief. Goed bedacht. Ik juich alle creatieve ideeën om deze winter te kunnen skiën luidkeels toe - niet letterlijk juichen hè, dat mag dan weer niet - en aangezien niemand weet hoe het over een paar maanden eruit ziet, heeft het niet zoveel zin om bezwaren op te werpen op basis van huidige situatie.

Ik ben wel benieuwd naar de kleine letters bij annulering want dit “Mocht het zo zijn dat wij SKI THE BUBBLE moeten annuleren door weersomstandigheden of Covid-19, dan krijg je kosteloos je geld terug.” is mij net iets te vaag.

Elite
kanskiAuteur7 oktober 2020 · 11:15

Op het moment is het zo…

Schutzvorkehrungen in SAC-Hütten

Basierend auf dem Branchenkonzept Berghütten, das der SAC gemeinsam mit dem Verein Schweizer Hütten erstellt hat, muss jede SAC-Hütte ihr eigenes Schutzkonzept verfassen und umsetzen. Das Konzept ist an die entsprechenden Voraussetzungen und die Infrastruktur der jeweiligen Hütte angepasst.
Folglich gelten je nach Umsetzung der Schutzmassnahmen unterschiedliche Regeln auf den Hütten. Informiere dich deshalb unbedingt vor jedem Besuch bei der entsprechenden SAC-Hütte über ihre Regeln und Vorschriften.

Allgemein gilt:

Besuche unsere Hütten nur in gesundem Zustand.\
Reserviere deinen Schlafplatz – ohne Reservierung keine Übernachtung.\
Bringe selber mit: Hüttenschlafsack, Kissenbezug, Desinfektionsmittel resp. Seife, Handtuch und wer will Schutzmasken. (Achtung:  Manche SAC-Hütten haben Duvets und Wolldecken entfernt und es muss ein eigener Schlafsack mitgenommen werden. Informiere dich vor deiner Übernachtung bei der entsprechenden SAC-Hütte.)\
Nimm deinen Abfall wieder mit ins Tal.

https://www.sac-cas.ch/de/huetten-und-touren/welche-sac-huette-oeffnet-ihr-tuere-23443/

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
ieismAuteur7 oktober 2020 · 11:46
Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Beginner
Patrick1973Auteur7 oktober 2020 · 11:56

Ik maak me meer zorgen over het feit dat je eigen land beperkingen kan opleggen om naar een land te gaan, maar dat het gastland in kwestie alles min of meer normaal is.
Dan kom je in de situatie dat in het gastland alles doorgaat maar dat je er zelf niet geraakt zonder bij terugkomst in quarantiane te moeten. Je baas zal blij zijn te horen dan je een weekje gaat skien/boarden en dat je terug verschijnt 3weken later omwille van quarantaine. Als je dan annuleert, krijg je je geld weer ? Want in het gastland kan alles doorgaan.
In Belgie is een land met code rood sterk afgeraden (verplichte quarantaine bij terugkeer), maar niet verboden.
Vroeger was code rood verboden, en dan moest het reisagentschap terugstorten. Nu is dat veel minder duidelijk in geval je zelf beslist van niet te gaan omwille van een code rood.

Elite
ErwinAuteur7 oktober 2020 · 13:08

Ik maak me meer zorgen over het feit dat je eigen land beperkingen kan opleggen om naar een land te gaan, maar dat het gastland in kwestie alles min of meer normaal is.
Dan kom je in de situatie dat in het gastland alles doorgaat maar dat je er zelf niet geraakt zonder bij terugkomst in quarantiane te moeten. Je baas zal blij zijn te horen dan je een weekje gaat skien/boarden en dat je terug verschijnt 3weken later omwille van quarantaine. Als je dan annuleert, krijg je je geld weer ? Want in het gastland kan alles doorgaan.
In Belgie is een land met code rood sterk afgeraden (verplichte quarantaine bij terugkeer), maar niet verboden.
Vroeger was code rood verboden, en dan moest het reisagentschap terugstorten. Nu is dat veel minder duidelijk in geval je zelf beslist van niet te gaan omwille van een code rood.

Patrick1973 op 7 okt 2020 11:56

Ik zou zeggen dat dat het risico van een deelnemer zelf is. Daarnaast denk ik dat 3 weken quarantaine wel een beetje veel zijn. Je kunt je na terugkomst laten testen en daarna weer aan het werk. Ik zou in ieder geval eens goed je eigen annuleringsverzekering onder de loep leggen.

Gevorderd
ReneAuteur7 oktober 2020 · 13:13

Ik ben wel benieuwd naar de kleine letters bij annulering want dit “Mocht het zo zijn dat wij SKI THE BUBBLE moeten annuleren door weersomstandigheden of Covid-19, dan krijg je kosteloos je geld terug.” is mij net iets te vaag.

XSki op 7 okt 2020 10:54

Als ik de site van Cloud9 open en de FAQ lees staat er letterlijk dit:
Q: Wat als deze magische reis niet door kan gaan?
A: Mocht het zo zijn dat wij SKI THE BUBBLE moeten annuleren door weersomstandigheden of Covid-19, dan krijg je kosteloos je geld terug.

Ik kan dit soort initiatieven alleen maar toejuichen. Kijken in mogelijkheden ipv alleen maar roepen wat er niet kan. Kudo’s!

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Beginner
Patrick1973Auteur7 oktober 2020 · 15:50

[quote
Als ik de site van Cloud9 open en de FAQ lees staat er letterlijk dit:
Q: Wat als deze magische reis niet door kan gaan?
A: Mocht het zo zijn dat wij SKI THE BUBBLE moeten annuleren door weersomstandigheden of Covid-19, dan krijg je kosteloos je geld terug.

Ik kan dit soort initiatieven alleen maar toejuichen. Kijken in mogelijkheden ipv alleen maar roepen wat er niet kan. Kudo’s! [post]Rene op 7 okt 2020 13:13[/post][/quote]

Ik roep niet hoor, Rene. En als ik lees wat ze zeggen staat dus duidelijk dat als Cloud9 annuleer je geld terugkrijgt. Niet als de klant omwille van Corona niet kan. Ik kan mij zo voorstellen dat hierdoor wel mensen verrassingen gaan hebben.
Maar op dit ogenblik is het koffiedik kijken, situatie is gewoon niet te voorspellen.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur7 oktober 2020 · 16:21

Ik sluit me bij de woorden van Erwin aan. We moeten het toejuichen dat iemand (in dit geval Cloud9) z’n nek uit durft te steken. Dat staat los van het feit of je je zelf comfortabel genoeg voelt om mee te gaan. Komen uiteraard nog de reisbeperkingen en de social distancing procedures bij. De situatie in december kan natuurlijk weer compleet anders zijn dan nu het geval is (in positieve of negatieve zin).

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
AnoniemAuteur12 oktober 2020 · 20:14

Heerlijk die positiviteit van @@Erwin. Prima. Natuurlijk steun je alle lokale ondernemers in deze tijd. Wintersport gerelateerd of niet. Maar de elitaire insteek en tenenkrommende marketing van Cloud9 (“uniek” - “exclusief”- “alleenrecht”- “lucky few- “luxueus”-“once in a lifetime experience” … ) is echter van een geheel andere orde.
Het verdienmodel van deze reisorganisatie is namelijk eigenlijk niet veel meer dan het doorverkopen én het slim combineren van diensten van lokale gidsen, helikopter-maatschappijen en veelal (luxe) resorts. Doelgroep: de wintersporter die ‘goed in de slappe was zit’, de stereotiepe corpsbal in de onvermijdelijke midlifecrisis of de verwende aandeelhouder die graag de ‘kicks voor niks’ krijgt (…) Neo liberale marktwerking in optima forma zou je zeggen!

Helaas: Nergens kom ik op de site één of andere vorm van klimaatcompensatie tegen voor de aangeboden droomreizen naar wereldwijde poederparadijzen. Géén “1% for the Planet” Géén enkele verwijzing naar het gedachtegoed achter “Protect our Winters”
Dát is pas een gemiste kans.

Decadente reisjes ? Vooral doen! Maar neem dan ook je verlies als “succesvol ondernemer” (…)
Gezondheid is niet te koop. Een reisje Cloud9 echter wel

verantwoorde alternatieven: https://www.onepercentfortheplanet.org/stories/stories/2019/8/16/explore-the-travel-guide-that-gives-back
en Protect Our Winters : https://protectourwinters.org/take-action/

Beginner
MTVAuteur12 oktober 2020 · 21:47

Laten we een beetje lief zijn voor de sneeuw ondernemers. Of je nou corpsbal, hippie, bum of whatever bent. Volgens mij kunnen ze wat hulp gebruiken in deze tijd. Zomaar een voorbeeld: https://www.powder.com/stories/news/the-future-of-powder-magazine/

😢

Gevorderd
FlantAuteur13 oktober 2020 · 15:46

Helemaal mee eens. Allang blij dat een organisatie wat probeert, ook al zijn de tekenen niet makkelijk dit jaar.

Komt nog bij, klimaat blij wintersporten… kun je beter gaan hardlopen in de wijk.

Beginner
Tim3Auteur13 oktober 2020 · 17:51

@@Flant wayyy te kort door de bocht. Onder ‘wintersporten’ valt nogal een spectrum. Van ieder weekend in je eentje in je oude diesel vol gas naar Italie (of vliegtuig naar Canada) knallen om daar te heliskien, tot en met een keer de trein naar Oostenrijk pakken voor een paar dagen toeren terwijl je jouw km’ers probeert te compenseren met een stapeltje bomen. Of zoals de bulk ergens daar tussenin, met z’n 5’en in een auto in een Frans gebiedje pisteskien. T klimaat gaat met het een toch echt blijer zijn dan met het ander. Dus er valt toch echt een keuze te maken in HOE, t is niet per se een vraag OF. Ook al zal thuis blijven klimaat-technisch de meest optimale keuze zijn ja… Lekkere manier om iedere discussie dood te slaan.

'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
Gevorderd
JohanPAuteur13 oktober 2020 · 20:20

[/sarcasm]@@Tim3, idd, laten we allemaal lekker stoppen met wintersporten, we helpen onze planeet EN de gezondheidszorg mee naar de klote[/sarcasm]

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!